Seedning vasan

Norrlands

Ny medlem
Seedning vasan
Hej

Står att seddning sker från led 8 i motionsklassen på cykelvasan. Hur hamnar man i led 5-7 Vad gäller för de leden? Led 5 är ju första ledet i motionsklassen.

Seedning vasan
Det är för de som kört föregående år. Vill du cykla snabbare och få nytta av ett bra seedningsresultat är det tävlingsklass som gäller.

Seedning vasan
Förvirrat. Fick mail idag om anmälan. Den gjorde jag för länge sedan. Startgrupp 42 (?) Tror jag startade i grupp 10 förra året och borde starta ännu tidigare i år baserat på resultatet. Men, var väl väntat. De verkar inte ha ordning. Deras statistik app ex. Fortfarande inte uppdaterad. #hursvårtkandetvara

Seedning vasan
Håller med om det ser skumt ut,, jag hamnade i 14 vilket dock borde stämma överens med vad jag gjorde lida på tex. men sen har jag en kompis som hamnat i 15 som körde på 6h plus för 2 år sedan och bröt förra året? och en annan som körde på under 4h förra året och hamnat i 27?

Hoppas de korrigerar detta för det kommer inte att bli så kul om det blir en sådan mix på åkare i leden..

Seedning vasan
Lite mysko verkar det vara iår.
Fick en massa bekräftelser idag(har tidigare år fått 1) men hamnade iaf i led 2 enligt alla bekräftelser.

Seedning vasan
Fick också ett konstigt mail där det står att jag anmält mig idag(!) och med en oväntat sen startgrupp. Verkar som de placerat de anmälda i princip i bokstavsordning när jag snabbt kollar lite olika efternamn. Alla Andersson är snabba...
Gör om, gör rätt. De lär få mycket feedback så det kommer nog en uppdatering.

Seedning vasan
Sorterade startlistan i startnummer och då ser man att det är väldigt många som inte fått något men när de väl börjar räknas upp så är de i bokstavsordning så det lär ändras :)

Seedning vasan
Fick samma mail igår, skickade frågan till en kontakt jag haft tidigare på Vasaloppet.
Fick detta svar:

Hej Markus!
Det mailet som kom till dig igår är helt felaktigt. Det har av misstag skickats ut mail till nästan alla anmälda i Cykelvasan 90 igår som inte stämmer alls. Nytt och rätt mail kommer att skickas ut nästa vecka!

Ursäkta felet!

Vasaloppshälsningar/With Vasaloppets regards

Marianne Arvidsson
Tävlingsadministration

Tillbaka
Topp