Semislick 29 x 2,6

Fågelben

Medlem
Semislick 29 x 2,6
Har idag ägnat coronakarantänen till att leta efter vettiga semislick med kantnobbar i 29 x 2,5 eller 2,6. Typ Rock Razor eller Minion SS men bredare. För ordinär stigcykling/lättare trenduro.

Hittar inget! Finns det inget vettigt på marknaden?

Kör just nu bontrager XR2 i 2,6 bak. Kanondäck men saknar kantgrepp.

manneblask

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Maxxis Rekon? Tycker iaf det känns likt Rock Razor I beteendet, kankse inte riktigt semi-slick dock. Har inga vetenskapliga bevis förutom min egen amatörmässiga bedömning.

Stånkan

Medlem
Semislick 29 x 2,6
Jag ställde mig samma fråga får ett litet tag sedan.
Minion SS finns i 2.5 på hemsidan. Lite glest i handeln.
Teravail Cumberland 2.6 är ett annat alternativ.
Själv gick jag på Rock Razor igen. De har skaplig volym.

Fågelben

Medlem
Semislick 29 x 2,6
Tack för tipsen. Rekon 2,6 är gillar jag skarpt fram men tunn casing. Minion SSi 2,5 var ingen lättviktare direkt om jag minns rätt, typ 1200 gram.

Har Rock Razor i 2,35 bra volym och bredd? Funkar den i kombo med en bontrager XR4 eller Rekon 2,6 fram?

Berk

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Bredden av många däck finns har: reifenbreiten-datenbank.de
Rock Razor 29x2.35 finns inte med, men 27x2.35 är 60 mm, så äkta 2.35.
Tror att jag ska köpa Specialized Eliminator 29x2.6 som backdäck när jag behöver ett nyt, om den passar genom min kedjestag, den har relativt lågt mittenprofil, men är ingen SS, och är tyngre än en Rock Razor.

manneblask

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Tack för tipsen. Rekon 2,6 är gillar jag skarpt fram men tunn casing. Minion SSi 2,5 var ingen lättviktare direkt om jag minns rätt, typ 1200 gram.

Har Rock Razor i 2,35 bra volym och bredd? Funkar den i kombo med en bontrager XR4 eller Rekon 2,6 fram?
Har för mig att Rekon finns med tjockare casing, kanske inte DD kanske.
Annars gillade jag Rock Razor när det är torrt, men har inga bra upplevelser i det väta med det 😬

Crossmax

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Rock Razor går inte att cykla på i SnakeSkin-utförande, sidoväggarna är ett skämt (obs: 2.6" med apex har jag inte testat). Och Scwhalbe erbjuder såklart inte 29"-versionen i SG.

glitch

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Håller med ovan, mitt höll exakt 15 minuter innan det gav upp. Gillade det som sjutton på förra 27.5 hojen men i 29e var det katastrof.

Fågelben

Medlem
Semislick 29 x 2,6
Verkar som mitt XR2 2,6 får sitta kvar ett tag till. Helt ok grepp ändå med den bredden.

Nån som testat Forekaster i 2,6 förresten?

Berk

Aktiv medlem
Semislick 29 x 2,6
Verkar som mitt XR2 2,6 får sitta kvar ett tag till. Helt ok grepp ändå med den bredden.

Nån som testat Forekaster i 2,6 förresten?
Jag är nöjd med min Forekaster i 29x2.35 Dual som (höst)bakdäck på min FS. I 29x2.6 finns den både i Dual och MaxxSpeed, men jag tror att Rekon 29x2.6 MaxxTerra skulle vara bättre som bakdäck på min stig-HT.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer