Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Ca 1000 kr för att slippa "tvättlinor". Är det värt det?NitramR sa:Då är det bara nya handtag som gäller alltså?
Classe75 sa:Ja. Ca 1000 kr för att slippa "tvättlinor". Är det värt det?NitramR sa:Då är det bara nya handtag som gäller alltså?
NitramR sa:Fast finns det inte att köpa som en hel komponentgrupp? ?
Kneecap sa:NitramR sa:Fast finns det inte att köpa som en hel komponentgrupp? ?
Tjena!
Lite onödigt kan jag tycka. Isåfall bättre att uppgradera till Tiagra 10-delat. Men det beror ju på om man är villig att slänga in några tusenlappar till. Ligger på 3000:- för komplett grupp. Det är ju en rätt hyfsad uppgradering som ger klart mer än utseende.
NitramR sa:Kneecap sa:NitramR sa:Fast finns det inte att köpa som en hel komponentgrupp? ?
Tjena!
Lite onödigt kan jag tycka. Isåfall bättre att uppgradera till Tiagra 10-delat. Men det beror ju på om man är villig att slänga in några tusenlappar till. Ligger på 3000:- för komplett grupp. Det är ju en rätt hyfsad uppgradering som ger klart mer än utseende.
Måste jag byta body och hjul o grejer då?
Nej. 8-10-delat är samma hub. Det är om du vill ha 11-delat som det börjar bli bekymmer. Däremot kan det krävas en del verktyg för att göra bytet. Fast dessa får man räkna lite längre avskrivningstid på, då blir det lättare att motivera. Nedan är exempel på en växelgrupp inklusive bromsar och vevparti. Vilken modell du behöver får du klura ut.NitramR sa:Måste jag byta body och hjul o grejer då?
Classe75 sa:Nej. 8-10-delat är samma hub. Det är om du vill ha 11-delat som det börjar bli bekymmer. Däremot kan det krävas en del verktyg för att göra bytet. Fast dessa får man räkna lite längre avskrivningstid på, då blir det lättare att motivera. Nedan är exempel på en växelgrupp inklusive bromsar och vevparti. Vilken modell du behöver får du klura ut.NitramR sa:Måste jag byta body och hjul o grejer då?
https://www.wiggle.se/shimano-tiagra-4700-gruppset-10-delat-1/
marr sa:Hur är skicket på din 8 delade? Är den nergången? Isåfall är valet att gå till 10delat betydligt enklare :)
PLJ1982 sa:Fråga med tanke på trådens rubrik.. har en gammal Merida cx med claris 2x8. Vad är vinsten med att byta till tiagra? Kan man byta det själv med hjälp av Youtube om man aldrig gjort något dylikt? :)