SHIMANO GRX-RD_-812 bakväxel kompatibelt med?

MEL F.AT

Aktiv medlem
Har Shimano ST-R505 11 delat reglage med hydralisk broms undrar om det går att använda med GRX 812 bakväxel. Vilken typ av kassett skulle vara lämplig?

Ähvafasen. Jag _tror_ faktiskt att det är shimanos compat chart som ljuger. Vad jag tror efter lite googlande så är det samma cable pull för alla GRX RD:s. Men shimano själva säger att 812:an är för 1x only iom att den inte kan hantera det ökade/minskade chain slack som uppstår vid växlingar därframme.

Ang vilken kassett, så är just 812 som sagt anpassad för 1x, så du ska ha en kassett med bred kapacitet, tror att det de erbjuder nu är 11-40 samt 11-42.

Vad är det du vill åstadkomma, egentligen? Vill du bygga en 1x-drivlina med existerande brifters?

MEL F.AT sa:
Har Shimano ST-R505 11 delat reglage med hydralisk broms undrar om det går att använda med GRX 812 bakväxel. Vilken typ av kassett skulle vara lämplig?

Inte exakt samma prylar men samma era och cable pull, kör ultegra rx800 back med 10-42 hanterat med ultegra 685 brifters, min ringa kunskap säger att grx snarast är en uppdaterad rx800 så jag tror du är hyfsat safe, 11 speed är ju 11-speed så länge du håller dig på vägen.

Tillbaka
Topp