Shimano skor = skit

• Trådstartare Trådstartare H.
  • Start datum Start datum
Shimano skor = skit
Swoop sa:
Men bedrövligt att många skor, ffa dessa Shimano, verkar gå sönder på årsbasis. Man kan ju hoppas att me701 som är uppdaterad är ngt bättre?

Inget att hoppas på tyvärr. På mina me701 släppte gummit framme vid tårna efter några rundor.

Undrar om Shimano medvetet börjat göra skorna sämre. Mina 8 år gamla Sh85 eller liknande håller ihop ännu. Har pensionerats till inomhuscykling men hänger fortfarande ihop.

Shimano skor = skit
Jag verkar också få skicka in skorna för att få pengarna tillbaka.. Nu kom ju detta lägligt i och med att sommarsäsongen är slut, men man borde ju redan nu börja nosa upp ett par ersättare. Är det nån som har tips på motsvarande skor som dessa, med liknande passform? Alltså lagom styva, greppig och fin sula, skönt åtsittande och slimmade osv? Alltså nåt slags optimal kombination mellan fivetens och lvg/XC-skor. Ja, som håller då dvs.

Shimano skor = skit
Dags att plocka fram vinterskorna. Fan.

Bilagor

• IMG_20191004_202526523.jpg
    IMG_20191004_202526523.jpg
    224 KB · Besök: 194
Shimano skor = skit
Har väl fem par shimano av olika årgångar, äldst är väl 11 eller 12 år, har visserligen gått som spinningskor senaste åren, men många timmar har det blivit och som sagt åren borde tagit ut sin rätt, men icke. Däremot de nyaste, ett par ME3, som är ca 1 år gamla, har jag fått limma fast gummit/sulan längst upp/ut precis som flera av er beskriver. Tråkigt

Shimano skor = skit
H. sa:
b m c sa:
Mina Shimano-skor är riktigt bra - och har varit det i tre år. Används till CX och XC. Skulle de ha spruckit efter mindre än ett år reklamerar man...
Man kan säkert reklammera. Men det gör inte skorna till mindre skit. Som framgår av tråden verkar Shimano ME7 och ME5 vara felkonstruerade.

Jag köpte tyskt istället. Så får vi se om jag får starta en 'ION är skit' om ett år.

Köpte likadana efter att ha läst lite recensioner. Kört en gång i dom med CB mallet DH. Kändes riktigt stabila första rundan iallafall. Satt skönt och bra plats för tårna. (Gick från specialized sworks kolfiber xc dojjor till dessa)

Shimano skor = skit
mtbmarkus sa:
H. sa:
b m c sa:
Mina Shimano-skor är riktigt bra - och har varit det i tre år. Används till CX och XC. Skulle de ha spruckit efter mindre än ett år reklamerar man...
Man kan säkert reklammera. Men det gör inte skorna till mindre skit. Som framgår av tråden verkar Shimano ME7 och ME5 vara felkonstruerade.

Jag köpte tyskt istället. Så får vi se om jag får starta en 'ION är skit' om ett år.

Köpte likadana efter att ha läst lite recensioner. Kört en gång i dom med CB mallet DH. Kändes riktigt stabila första rundan iallafall. Satt skönt och bra plats för tårna. (Gick från specialized sworks kolfiber xc dojjor till dessa)
Mina invändningar hittills är att de är sjukt tighta att dra på och att de känns lite onödigt tunga i sulan över hälen. Känns inte som om det behövs så mycket gummi/material där egentligen.

Men hojmässigt känns de bra.

Shimano skor = skit
H. sa:
mtbmarkus sa:

Mina invändningar hittills är att de är sjukt tighta att dra på och att de känns lite onödigt tunga i sulan över hälen. Känns inte som om det behövs så mycket gummi/material där egentligen.

Men hojmässigt känns de bra.

Kan nog hålla med om det. Fick använda skohorn för å komma i och ska nog skruva dit en till shims under cleeten för att det ska bli enklare att klicka i. Bra grepp i skorna vid blött pushbike. Gillar verkligen lösningen med det korsade bandet över. Kan ha skorna lite lösare knutet och dra åt med bandet över hela skon när man behöver ha det tightare.

Shimano skor = skit
Ni som köpt ION, hur har storlekarna stämt för er? På Shimano (och de flesta andra cykelskorna) har jag konsekvent legat en storlek över mina vanliga skor, gäller det även här?

Tillbaka
Topp