Shimano-skor Stora/små i storlekarna?

lite smala annars bra. Jag har 44 i allt normalt och det stämmer med mina RD-M300 fast de är smala så har du breda fötter finns det "E" varianter i vissa modeller.

/Jerka

rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> lite smala annars bra. Jag har 44 i allt normalt
> och det stämmer med mina RD-M300 fast de är
> smala så har du breda fötter finns det "E"
> varianter i vissa modeller.
>
> /Jerka

halvstorlekarna är bredare, så köper du 44,5 (om just den storleken finns i halvstorlek) så är den inte längre än dina 44:or, men de är bredare

Mina MT-38 eller typ nåt sånt är helt klart små i storlekarna. Har 45 vilket jag aldrig har annars. Jag brukar pendla mellanb 43 och 44 så just min modell är nog 1,5 storlekar mindre än standard. Passar mina smala fötter ypperligt och vägrar nötas ut.

/Johan

I cykelbranschen säger vi (vanligtvis) att shimanoskor är en storlek upp från det man brukar ha i vanliga skor.

De flesta kunder som kommit in och dragit på sig shimano i deras normala storlek brukar säga att de är trånga eller för små.

Halvstorlekar finns på de lite finare skorna och passformen på de dyrare diffar en hel del jämfört med de billiga, så man bör vara petig när man provar.

Preacher skrev:
> I cykelbranschen säger vi (vanligtvis) att
> shimanoskor är en storlek upp från det man
> brukar ha i vanliga skor.

Håller med. Jag har en storlek större (44) på mina två par Shimano-skor jämfört med alla mina vanliga skor (43). Och då sitter de perfekt.

Jag har normalt 44 i skor och Shimano's 45 passade perfekt, stadiga och väldigt sköna direkt utan att ens köra in dom.

Jag köper delar på nätet, men kläder och skor i butik. Det är klart bättre att ha ett par något billigare dojor, men att dom sitter perfekt.

Gå och prova tycker jag! Klart värt det!

Köpte ett par ändå, dom vart inte så dyra. Passar dom inte får jag försöka kränga av dom och köpa ett par nya i en cykelaffär. :)

Hoppas CRC får pengarna från banken och levererar snabbt :)

Tack för infon, brukar ha 43 (ibland 44) Tog 44. =)

/M.

Jag har normalt 41. Mina Shimanoskor har storlek, hör och häpna, storlek 41. Allihopa. Det tycker jag är mysko. Någon måste göra något.

Det enda rätta är väl helt enkelt att köpa skor/kläder i affär. Och delar på nätet =)

Får bli en läxa tills nästa gång för mig, om dom nu inte sitter som handsken! =)

nordberg_84 skrev:
> Får bli en läxa tills nästa gång för mig, om
> dom nu inte sitter som handsken! =)

Förlåt mig, jag har missuppfattat tråden. Trodde det handlade om skor...

Tillbaka
Topp