Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
puklars sa:Just för 10-delat började Shimano med olika system för mtb resp. lvg-komponenter, och det blev olika "vajerdrag per växel" om man säger så. Upp t o m 9-delat kan man däremot blanda.
puklars sa:För framväxel tror jag det aldrig någonsin har varit riktigt kompatibelt mellan mtb och sti även om det säkert kan fås att funka hyfsat..
Willie sa:Funderar på att cxifiera min pendlare med ett bockstyre och nya bromsar.
Men klurar lite på det här med att blanda mtb och lvg delar. Kör med XT M871 idag. Finns det något sti reglage som funkar med den bakväxeln?
Willie sa:Känns smidigare att byta bakväxeln också då helt enkelt :)
Är det inte clutch på den du har? I så fall finns en poäng med att behålla den och komplettera med en Shiftmate istället. Det finns väl fortfarande inga lvg-bakväxlar med clutch/shadow+?Willie sa:Tack för svaren! Det var som jag hade för mig..
Känns smidigare att byta bakväxeln också då helt enkelt :)
Fast det blir tystare och trivsammare med shadow+ även om risk för kedjetapp inte är så stor med n/w och vanlig bakväxel. (Jag körde ett år på det sättet på mtbn - och visst, det funkar (men skramlar) ända tills det blir rejält stökigt.)NLC sa:Det ska IMHO vara stökigare än vad som är roligt med CX för att det inte ska räcka med N/W-klinga fram (om man nu kör 1x setup).
Antagligen.emmer sa:Nu var det kanske ingen shiftmate men det var någon sån där "tvådiametertrissa" och det var svårt att få vajern snyggt i övergången mellan diametrarna så det blev lite som sopigt klippta vajerändar med lite seg aktion som var pilligt i justeringen. Men det går nog göra det bättre än jag gjorde...
Lejon sa:Antagligen.emmer sa:Nu var det kanske ingen shiftmate men det var någon sån där "tvådiametertrissa" och det var svårt att få vajern snyggt i övergången mellan diametrarna så det blev lite som sopigt klippta vajerändar med lite seg aktion som var pilligt i justeringen. Men det går nog göra det bättre än jag gjorde...
När jag kört med shiftmate har det inte alls påverkat känslan i reglaget.