Shit, jag skänkte bort min fixed på fyllan! Nu med upplösning!

Mårten

Aktiv medlem
Helvete!

Jag sänte bort min fixed på fyllan! Till vem vet jag inte... Men jag gav bort den iaf!

Rest in peace!
normal_S3500002.JPG

Vi fick några trevliga månader tillsammans iaf! men nu är det slut, hoppas jag hittar dig liggandes i nån buske imorgon! Vore förjävla synd annars!

Edit: Jag är en idiot! Kan fan inte ens stava rätt i rubriken! Jälva tattare alltså...

Senast redigerad av en moderator:
Måste ha varit en riktig helkväll alltså... Se det så här. Antingen gav du cykeln till en annan cykelnörd, och då får du kanske tillbaka den eftersom riktiga cyklister inte snor varandras cyklar (i alla fall inte om de inte är värda femsiffriga belopp). Eller så gav du den till någon vanlig dödlig, som kommer att bli påmind om sin dödlighet när han försöker cykla på den, och då kanske du också får tillbaka den. (Samt en ev. polisanmälan om mordförsök medelst livsfarlig cykel, men det hör inte hit.)

jag fick nån gång en cykelram plus gaffel av en kompis när han var ful...men gissa hur snäll han var dagen därpå... :o)

fuchs skrev:
-------------------------------------------------------
> jag fick nån gång en cykelram plus gaffel av en
> kompis när han var ful...

En gång gav jag en BMX ram till en kompis när jag var snygg....

Mårten skrev:
> Helvete!
>
> Jag sänte bort min fixed på fyllan! Till vem vet
> jag inte... Men jag gav bort den iaf!

Rock 'n' Roll!!

Det man inte minns har inte hänt. Så om du inte minns vem du har skänkt den till så har du inte skänkt den. Tror det är en grundlag.

Ville skrev:
> Det man inte minns har inte hänt. ... Tror det är en grundlag.

I FN's deklaration om de mänskliga rättigheterna finns denna:

§17.3 Det som inte finns på bild har inte hänt.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19150218.HTM#PAR31
Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missförhållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst, eller för vilka något vederlag icke skall utgå, vare rättshandling, som sålunda tillkommit, icke gällande mot den förfördelade.

När kommer det utlovade alkolåset till Happy?

Boe: Mjo, jag var på den mentala nivån igår...

Calle F: Baah, jag körde iaf inte omkull igår. Jag har fått bättre balans!

Förövrigt tror jag inte killen vet vem jag är så jag får nog inte tillbaka hojjen... Men hittar jag den på stan tar jag tillbaka den med stöd av ovanstående utrag ur lagtext.

the_TnT skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det man inte minns har inte hänt. ... Tror det
> är en grundlag.
>
> I FN's deklaration om de mänskliga rättigheterna
> finns denna:
>
> §17.3 Det som inte finns på bild har inte hänt.

det var bättre förr!
innan alla digitalkameror, telefoner å skit....

shit oxså jag tror med lite tröst att du gav den till en skit snygg brud. enda förklaringen........

Mårten,

Om du kommer förbi Göteborg någon gång med din dyraste cykel, hälsa gärna på mig. Det är helt rätt att öl kan få en att göra dumma saker. Jag skulle vilja att du ger mig synpunkter på 10 årgångar av en helt ofarlig dryck som heter Porter. Denna dryck är inte öl, det finns beslut på det.

http://www.porter.se/

backpack skrev:
> shit oxså jag tror med lite tröst att du gav den
> till en skit snygg brud. enda
> förklaringen........

Som idag inte är så jäkla snugg längre då hon slog ut tänderna och fick pyspunka på silisarna när hon försökte stanna med fixien =)

/C

Lågflyga: Vargen får inte följa med på dyliga äventyr...

Mitt största aber är att jag nu inte har någon cykel att ta mig runt på! Kan ju som bekant inte ställa en cykel värd närmare 20 lax varsomhelst. Fixeden var perfekt, låste den aldrig!

Nån som kan skänka ett objekt till mig? Snälla...

Hehe, det är lite kul att det faktiskt sitter en frambroms på den men att den är ur funktion då beläggen har blivit konstiga så jag fick lossa vajern.

Skrattar bäst som skrattar sist!

Fick ett SMS av en cykelpolare som sett min hoj ståendes utanför konserthuset så jag traskade dit och fann den helt åthelvete misshandlad men vid förhållandevis god vigör. Dom vitala delarna verkar intakta men styret är böjt som bara den och styrlindan är söndersliten. Skruven som håller fast styrstammen är borta och bakhjulet sitter snett samt sadeln och sadelstolpen verkar ha fått sig några smällar. Den är inte direkt cykelbar... :D

Får väl tillbringa några dagar med att fixa till den i nästa vecka. :)

Senast redigerad av en moderator:
Mårten skrev:
> Får väl tillbringa några dagar med att fixa till den i nästa vecka. :)

No offense... Men det är inte så att den blev så av att du försökte cykla den på fyllan, och hela den här historien är en enda stor rökridå? ;-)

Mårten skrev:
> Dom vitala
> delarna verkar intakta men styret är böjt som
> bara den och styrlindan är söndersliten. Skruven
> som håller fast styrstammen är borta och
> bakhjulet sitter snett samt sadeln och
> sadelstolpen verkar ha fått sig några smällar.
> Den är inte direkt cykelbar... :D

Öhh, du gav den till nån som var lika full som du och inte ens hade kört ett spinningpass och som gav sig ut och kraschade?

Grattis! :D

Ta inte med den ut mer på kvällarna i fortsättningen...

Fast de här fixie-trådarna är inget bra. Jag blir mer och mer övertygad om att jag behöver fixera jag också. Jag har dom inte råd (antar jag...) med ett Campagnolo Pista som matchar resten av C-Record-grejerna på Merckx:en, plus att det väl är 120mm istället för 126mm. Går väl att dra ihop bakramen lite om man bara får råd iofs. Det får nog bli någon slug mekanisk låsning istället. Hårdlöda ihop frihjulsmekanismen och sen låsa klingan vid frihjulet med 4-5 fjäderpinnar iborrade på tvären. Sen i sin tur låsa fjäderpinnarna med en låsring på utsidan så dom inte kryper ur. Håller det inte då håller inget. Sen kommer ju ändå hela klabbet gänga loss sig från navet så det skiter ju sig ändå å andra sidan. Får nog köra enbart SS... :)

Tillbaka
Topp