Sigma PC 1600

saltgurkan

Aktiv medlem
Sigma PC 1600
Tjena, jag har en pulsklocka Sigma PC 1600 som jag bytt batteri på. Dock, efter batteribyte så vägrar fanskapet att fungera igen och jag kan inte hitta manualen som följde med klockan vid inköp. Ngn som har en klocka av samma modell som vet hur man ska gå tillväga? Ska man trycka in ngn knappkombination för att starta igång klocka igen osv? Eller är det ngn som vet om manualen finns att tillgå på internät ngnstans?

Sigma PC 1600
Ojdå..
Jag har öh..hade en likadan som flippade ur lite..blinkade konstigt så jag antog att det var batteriet som började att ge sig. inhandlade ett nytt och bytte. Klockan var stendöd. fick aldrig igång den igen.
Jag kollade inte i manualen att det var 24mån garanti på den, så jag slängde den i soptunnan och köpte en Polar 720 istället på cykelnetto.
Detta var ju inte svar på din fråga, men jag ville bara upplysa om de 24mån garanti som finns enligt manualen om du ligger innom 24 mån dvs. Då hade jag inte släng min..om jag vetat.

Sigma PC 1600
Har haft två stycken PC 7 som har fungerat kanon tills efter batteribyte sedan har de bara funkat i någon månad för att sedan bli stendöda. Har provat att byta batteri igen men tyvärr funkade inte upplivningsförsöket. Ville lämna pulsklocka till en sjärnurmakarbutik men de ville inte befatta sig med den. De reparerade endast Polar pulsklockor. Verkar problem med batteribyten när det gäller Sigma. Har liknande erfarenhet med en sigma cykeldator också.

(Kul) att se att det är flera som har liknade problem som jag, det kan alltså inte bero på tillfällingheter.

Sigma PC 1600
Okej, dåså soptunnan nästa ;).. Klockan funkade ju bra annars, men det vore ju bra o man kunde byta batteri på skiten. Får väl bli en polar nu istället.

Sigma PC 1600
Ett tips är att skicka ett mail direkt till Sigmas kundsupport i Tyskland. Min erfarenhet av dem är att de är väldigt schyssta och oknussliga... om du nu inte är väldans sugen på en Polar hursomhelst förstås ;-)

Sigma PC 1600
Har en PC7 och den har en bygel över batteriet som är välldigt lätt att ha sönder, har själv satt dit en dubbelhäfftande kudde(fukt tät) som ligger och trycker på batteriet, efter det att bygeln gick av.
Fungerar bra vad gäller funktion.
Däremot blir det imma på den efter att det utsats för regn, packningen är slut.
Klockan är 3-4 år och har gjort 3 batteri byten och det får man väll räkna med.

Sigma PC 1600
Jag har haft en PC 14 i nästan 2 år,har bytt batteri på den 1 gång utan problem. Nu så funkar den dock inte pga. att vatten kommit in i den, så nu ska jag hämta min Polar 720 på posten i morrn:-)

/ M

Senast redigerad av en moderator:
Sigma PC 1600
Mattias(thn): Vilket samman träffande, jag hade också en sigma pc14 i två år tills den sprack i skalet och började läcka in vatten. Den dog helt under Långa lugnet, så jag beställde en Polar 720 jag också som jag har haft i två veckor nu.

Sigma PC 1600
Så det kan bli. Jag har kört med min PC7 i dryga tre år i ur och skur, bytt batteri två gånger, en gång i pulsbandet. Fungerar fortfarande perfekt. Sitter jämt på styret. Klarar 130 i hällregn på biltaket, ensam på cykeln 50 meter ner för ett stup (nästan det enda som var oskadat). Jag har ännu inte kommit på ett sätt att ta död på den. Det finns tydligen de som lyckas.

Sigma PC 1600
Anders G ; Ja, fästena för armbandet var ju inte sådär jättehållbara, (de gick av ganska omgående) har kört utan armband och fått fast den på styrkudden med buntband :-) Idag så fick jag 720:en, _LITE_ mer funktioner var det =)

/ M

Tillbaka
Topp