Sigmadatorer

snabel@nders

Ny medlem
Sigmadatorer
Ni som kör med nyare Sigmadatorer kanske kan svara på om man fortfarande kan nollställa varje funktion separat?

Tänker närmast på 1200 eller 1600 modellen.

Någon annan bra dator som ni rekommenderar?

Sigmadatorer
Jag har en Sigma BC1200 och på kan man nollställa varje del för sig.
Kolla <http://www.sigmasport.de>.
Där finns lite manualer där man läsa sig till funktionaliteten.
/Erik

Sigmadatorer
Jupp. precis som tidigare skriver går det att nollställa separat.
Håller inne resetknappen: Reset av synlig funktion. Fortsätter att hålla inne knappen: Reset All.

Sigmadatorer
Jag har haft 2 stycken 1200 Sigmadatorer......båda gick sönder, jag vet inte om det var jag som var aggressiv, eller datorerna som var dåliga, men jag var i varje fall inte nöjd.

Det har inte med diskusionen att göra, men..äh..

Sigmadatorer
Jag har precis köpt en BC1200 sladdfri.
Installationen var enkel även för mig...
Nollställa är inga problem men men men...Knappen är så mossig att man får känslan av att den redan är trasig. Det gör även att stoppfunktionen är väldigt oprecis.
Annars är den trevlig men jag sätter ett frågetecken kring kvalitén och vet inte riktigt om jag skulle rekommendera ett inköp.
VDO ger ett rejälare intryck.

Sigmadatorer
Sigmas knappar är riktigt dåliga. De drar massor av batterier och går sönder ganska snabbt. VDO har bättre kvalitet och drar inte så mycket batterier. Så har man inte en Polar är VDO ett bra val.

Sigmadatorer
Skulle vilja rekommendera Cat Eye Mity. Har en Cat Eye Mity 3 på min mtb och den har funkat klockrent i 2 år nu. Inga problem, bra knappar, har inte behövt byta batterier eller nåt, den är iofs inte sladdlös, men det är ju inga problem o vira sladden runt bromsvire, gaffelben etc..

Tillbaka
Topp