Siljan runt 2007

Siljan runt 2007
Vi åkte ett gäng förra året 8man/2bilar, blir förmodligen samma iår tyvärr.
Men man vet aldrig hur det blir sen när det drar ihop sig, jag kanske återkommer isåfall.
Tänker du åka fram ock tillbaks samma dag?
(alltså upp fredag kväll, och ner lördag kväll såklart)
Vi stannar nog och åker hem på söndagen.

Senast ändrad:
Siljan runt 2007
Jag kanske ska åka, fast jag har beslutsångest. Jag har inte tävlat på 4år kanske. Även om det inte är en "riktig" tävling på det sättet. Time will tell.

Siljan runt 2007
Jag är sugen men vet inte heller, har aldrig tävlat inom Lvg och är helt färsk i genren. Behöver få träning i klungkörning under våren och först senare vet jag om jag ställer upp.
Kan ju vara en bra uppvärmning till Lida Loop som ligger helgen efter.

//Axel

Siljan runt 2007
Det är inte en tävling, det är ett motionslopp, och det är inte Garrys motionslopp heller. Garrys lopp heter Vasatrampet. Men jag ska åka Siljan ändå. Missade ifjol.

Siljan runt 2007
SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> för att inte tala om för VR! jag har kört ca
> 200 km räser under det här milleniumet och
> behöver öva lite på det.

Det låter som ett bra träningstillfälle för sub10, eller? Kan vi få ett gäng ihopp?

Siljan runt 2007
Skogling: Thomaz ska åka tror jag. Kolla med honom. Han kommer hem från vart det nu var i nästa vecka.

Är Du medveten om att det krockar med Kinnekulle? Nävisst, Du är ju en sån där räseråkare nu. ;-)

Siljan runt 2007
Trevlig tävling, körde förra året (jag och Thomaz körde lite klungkörning ett par varv).

Men Kinnekulle lockar betydligt mer i år!

(vad ville jag med det här inlägget egentligen?)

Siljan runt 2007
Den Gamle skrev:
> Jag ska åka Siljan för 7:de gången och siktar
> på minst tio gånger för då får man en större
> dalahäst. Jag saknar också en vit häst.

Jag ska oxå köra mitt 7:e Siljan Runt, givetvis 160km

Siljan runt 2007
Siljan Runt 160 är inte så kuperat. Det finns en lång backe efter Rättvik och sedan finns det ett par branta backar runt Tällberg. De som brukar vara jobbigt är slutet från Siljansnäs till Sollerön. Där är de några ganska långa motlut och man börjar bli lite trött. Har man tur blir det bra väder och då är det roligt att cykla. Men för två år sedan så spöregnade det större delen av rundan och det var mindre kul.

Siljan runt 2007
PerJ skrev:
> Skogling: vad ska du snitta för hastighet.

Skoglings hastighet avgörs av vilken styrlinda han väljer :-o

/N

Siljan runt 2007
Johan_ skrev:
> Jag kommer nog att åka! Ska bara skaffa en racer
> först. Siljan runt känns lite för lång för
> att cykla på en MTB med sliks.
>
> /Johan

Sådärja... Nu var allt fixat bil, boende och cykel :-) Nu är det bara träningen som jag har kvar eller trampar en racer själv? Några tips på träning/mathållning inför siljan? Just nu cyklar jag bara 18 km fram och tillbax till jobbet.

/Johan

Siljan runt 2007
Johan_ skrev:
> Johan_ skrev:
> --------------------------------------------------
> Sådärja... Nu var allt fixat bil, boende och
> cykel :-) Nu är det bara träningen som jag har
> kvar eller trampar en racer själv? Några tips
> på träning/mathållning inför siljan? Just nu
> cyklar jag bara 18 km fram och tillbax till
> jobbet.
>
> /Johan

Kör längre rundor på helgerna, 10-15 mil, så kommer du vara i fin form till juni. Cykla så fort du kan under de rundorna. Du har ju inte så där jättemycket tid kvar. Lycka till.
/J

Siljan runt 2007
Jag ska köra Siljan för första gången, 160 km dårå. Till detta lopp tar jag med mig draghjälp i form av en ettrig arbetshäst på fin carboncykel. Det var ju så jobbigt på Hjälmaren innan jag fick tag på en lämplig klunga.

Borde man klara sub5 om Hjälmaren tog 4h40min?

Den stora frågan är gel eller inte gel, det är ju så kladdigt, men det blir bra grepp i bocken.

Siljan runt 2007
jag cyklar också Siljan Runt. Skall vi försöka träffas vid start och bilda en happy (kanske sub5?) klunga?

Senast redigerad av en moderator:
Siljan runt 2007
Det blir ingen sjunde dalahäst i år! Siljan Runt krockar med en kurs i Skivstångsjympa på Friskis. Varför ska man då gå en sådan kurs? Jo för till hösten kör vi igång med Skivspinspass i Borlänge. Först skivstång sedan spinning, perfekt kombinationsträning. Men som sagt varför just den helgen?

Siljan runt 2007
Skogling skrev:
> Tjena,
>
> Jag tänkte rulla runt Siljan den 2:a juni. Är
> det några fler som kör ? Jag tänkte kör 160 km
> varianten.
>

Klart man kör Siljan! Måste ju utöka dalahäst samlingen ;)

Kinnekulle tar man ju helgen innan...

Siljan runt 2007
Jag kör. Missade förra året, grumt sugen att åka igen. Jag gör mig inga illusioner om körtider, har tränat så dåligt i år.

Siljan runt 2007
kitzblitz skrev:
> jag cyklar också Siljan Runt. Skall vi försöka
> träffas vid start och bilda en happy (kanske
> sub5?) klunga?

Låter som en rätt schysst idé tycker jag.

Siljan runt 2007
Skogling skrev:
> Det blir nog att jag åker upp med frugan... ;o)

Ska hon också ta ett varv?

Siljan runt 2007
Åtta mil :O, jag har 5 km. Men jag har dels ingen racer, och dels är jag för liten. Försökte dock hänga på runt orsasjön med mtb o semislick, det var tungt ;-)

Siljan runt 2007
Jag kommer att köra SiljanRunt 160km om mitt knä är helt återställt eftet skadan. Körde på 4.41 förra året helt ostrukturerat så om vi ska bilda någon slags klunga är det nog minst SUB 4,5 som gäller för min del, helst SUB 4 men då måste vi bli många bra och starka cyklister.

/Rickard Mattsson

Siljan runt 2007
SUB4 är *FÖR* snabbt för mig men är gärna med i en klunga med lite mer sansade mål ;)

Btw: Så har vi plats i stuga o bil från Sthlm om det är någon trevlig människa som inte fixat sånt än...

Tillbaka
Topp