Jag har försökt få lite överblick ang samlingstid eftersom det har blivit en het potatis. I dagsläget är det en liten övervikt för samling 8.00 bland dom som har satt upp sig på listan, en del är iofs osäkra om dom skall köra. Sedan finns det några som hänger på om vi startar 8.30. Hur mycket hänsyn skall man ta till dom?
Generellt sett är jag inne på Anders Hs linje. Skulle någon få punka o.d. tidigt i loppet känns det kanske inte speciellt inspirerande att fortsätta när man blir nästan själv. Visst kan man ha tur och hitta någon grupp som i kör någorlunda samma tempo som en själv, men ju senare man startar ju mindre blir chansen. Jag antar att dom flesta av oss vill åka med folk som har någorlunda samma mål/kapacitet. Precis som Sporty skrev, sammlas vi 8 kommer vi kanske iväg fram emot 8.30 snåret och sista start på 16 milen är satt till 9.00. Startar vi så sent kommer vi dessutom att få väldig mycket omkörningar eftersom båda grupperna kommer att tillhöra dom snabbare på banan. Nu har jag inte åkte hela banan men vissa vägavsnitt vet jag är ganska smala, det oxå något att tänka på.