Single-speed SM 2007

Single-speed SM 2007
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Hupp!
>
> Hade missat den här tråden, anmäld och betald!

Tänkte väl! Som det såg ut nu kommer jag bland topp tio, så kan vi inte ha det.

Single-speed SM 2007
bruse skrev:
> Som det såg ut nu kommer jag bland topp tio, så kan vi inte ha det.

Hur räknade Du då?

Single-speed SM 2007
jansson99 skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Som det såg ut nu kommer jag bland topp tio,
> så kan vi inte ha det.
>
> Hur räknade Du då?

Häng inte upp dig på detaljer. Somna om.

Single-speed SM 2007
jansson99 skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...Somna om.
>
> Kan inte, jag jobbar.

Det var det jag menade.

Single-speed SM 2007
Det är nog bilden på den "tekniska singletracken" aka. Sunnerstabanan aka. E4:an som avskräcker... :)

Jag har ingen vettig hoj att köra med. Därför ingen anmälan.

Single-speed SM 2007
Väldigt klen uppslutning. Jag har inte heller någon SS, om jag hade vet jag ändå inte om jag skulle vilja tävla om att komma sist.

Single-speed SM 2007
pean skrev:
> Väldigt klen uppslutning. Jag har inte heller
> någon SS, om jag hade vet jag ändå inte om jag
> skulle vilja tävla om att komma sist.

Kör med tejpade reglage!

Single-speed SM 2007
det är ju jättelänge kvar till själva tävlingen, så listan hinner lungt fyllas på. Det lär ju vara 40 per bara från sthlm som skall dit

Single-speed SM 2007
Bilden på sidan är från gamla MTB-spåret (norra lunsen) och var mer tänkt som stämningsbild och har ingenting med den faktiska banan att göra. Jag hade tänkt ha grustaget vid sunnerstaåsen som race-center (toaletter, kiosk, parkering, bra grillplatser, etc), men det är fortfarande vidöppet.

För er som inte har någon "bra cykel" finns utmärkta instruktioner på hemsidan om hur det kan lösas ;-)

För alla andra kan jag försäkra om att oavsett antal deltagare så kommer tävlingen att bli av. Mina varmaste tack till alla som anmält och betalt i förskott! I veckan beställs medaljer till pallplatserna!

Slutligen kan jag glädja alla nervösa med att i vanlig ordning blir det pris till DFL.

Single-speed SM 2007
Okej, då är frågan BMX eller 6"-slagig AM-hoj. Kan man få en hint om hur knölig banan är? Pratar vi Lasses slinga, stigarna i Lunsen från Flottsund eller är det mer MTB-banan? I det senare fallet borde nästan beman funka bäst... :P

Edit: Förresten vet jag inte hur lyckat det är med tanke på att jag ska på bal dagen efter. Att krascha på SSSM skulle inte göra något. Men att inte kunna gå på balen skulle leda till att tjejen dödar mig... :P

Senast redigerad av en moderator:
Single-speed SM 2007
Det är ett XC-lopp, och målet är en bana som tar ~60min. Som det ser ut nu så lutar det åt att jag kommer använda mig av stora delar av nya MTB-spåret, på en bana som går två varv. Hard-tail med 2:1 utväxling är nog en rimlig rekommendation. Eventuellt lägre om man vill ta backarna. Jag föreställer mig publikvänligt start och mål nere i gropen.

Lasses slinga vet jag inte var den går? Får hänga med mer på onsdagscyklingarna verkar det som. Jäkla omtentor.

Single-speed SM 2007
XC som i inte DH, AM, BMX eller trial :-)
Jag tycker själv jag har tänkt ut det ganska bra, preliminärt. De inledande 100-talet metrar (efter le-mans starten i uppförsbacke) kommer vara bred grusväg/motionsslinga ganska mycket uppför för att tunna ut fältet innan man smiter in i single-tracken, som sedan kommer dominera förutom ett par kortare omkörningsställen på grusväg. Jag tror att alla kommer ha nåt ställe de gillar.

Det är egentligen väldigt mycket Ozzy Osbourne över hela banan. Jag ska se om jag kan lägga upp riktiga bilder.

Single-speed SM 2007
Grusvägstävling asså, helstelt och slicks då? Kanske ska ta ss-räcern? ;~)
Bilder är bra, så jag inte kommer fetaste däcken med lågt tryck å sugs fast på grusvägarna.

Single-speed SM 2007
DrSbaitso skrev:
> Nejje!
> INTE grusvägstävling, juh!

;~) Det var så många negationer så det blev rörigt...

> Ska jag måsta åka ut ikväll och fota? :-)

Jatack, fast det behövs inte ikväll. "Inom kort" räcker, eller i "god tid".

Single-speed SM 2007
Oj, jag hade missat att detta går i Sveriges centrum denna gång. Det där med XC låter läskigt men man kanske ska ställa upp och göra anspråk på sistaplatsen.

Single-speed SM 2007
Det verkar ju som om denna tillställning har tappat lite av sin kärna,..men då borde det ju inte göra något om man kör med tejpade växlar..eller?

Single-speed SM 2007
fanken att man har såpass långt kvar till "normal" form, vore ju grymt att vara med nu när man till sin stora förvåning är dedikerad singlespeed-cyklist..

Hur seriöst satsar folk, hur dålig kan man vara? Sist är ok att komma, men helst inte så mycket efter att de tagit ner banmarkeringen hehe..

1 månad kvar - jag cyklar 4-5 dagar i veckan nu men saknar fortfarande mycket kraft i vänsterbenet å går ganska halt..

Annars kanske det kan vara kul att komma dit som rullande åskådare bara, smutta på en guinness i diket å så.

Edit: Ok, skickat anmälan å peng! - Får se när det är dags om formen duger för start, men det blir en bra morot för träning till dess å oavsett dyker jag säkert upp! Godnatt.

Senast redigerad av en moderator:
Single-speed SM 2007
Vad har hänt med siten?

sssm07.JPG ht=361

Tillbaka
Topp