Hej!
Såhär ser det ut just nu.
Har varit sängliggande ett tag, men har börjat kliva upp på morgnarna igen. Känns inte kul alls. Jag var iväg och filmade lite längs banan igår, men på grund av microsoft movie makers instabilitet och min egna inkompetens med andra program så har jag inte lyckats klippa ihop det här till något vettigt, eller ens användbart. Tänk er att det blev en riktigt tuff film, så tar vi det såhär istället.
[Teddybears Sthlm - Little Stereo i bakgrunden]
Jag är osäker på hur allt grusvägssnack kom in i bilden, men det är bara starten som kommer vara på grusväg, detta för att sträcka ut fältet lite. Det är redan långt fler deltagare än jag nånsin hade trott eller vågat hoppas (nästan lika många som jag sagt till sponsorerna att vi skulle bli) så det här är känns som en mycket bra ide. Grusvägen är en lång uppförsbacke, så jag hoppas få höra lite grymtanden och pipande från pulsklockor redan efter ett par hundra meters cykling.
SEN ÄR DET SKOG SOM GÄLLER!
Banan är förlagd runt en del av åsen. Jag har tagit mig runt på 32/18 på en 29er (motsvarar väl 2:1 på 26" men jag orkar verkligen inte räkna på det just nu). Om nån känner sig osäker skulle jag dock varmt rekommendera en eller ett par tänder mer bak. Jag tror inte man har mycket för en tyngre utväxling, snarare tvärt om.
Underlaget är ofta ganska löst, och det finns en del rötter. För att göra saker lite extra roligt så är det mycket barr och löv på banan nu. Jag skulle därför vilja avråda från de allra slickigaste däcken.
Följebilar på banan är inte tillrådigt, även om jag varmt uppmuntrar till ett försök!
Jag provcyklade lite med min Monark och var ganska snabbt ganska säker på att jag skulle dö.
De enstaka bilderna jag har kommer upp på hemsidan inom kort (ikväll?) tillsammans med lite information om hur man tar sig till loppet, både med bil och med tåg från stockholm och buss från station.
Eftermålgång kommer det finnas grillkorv och dricka att inmundigas under en kort och gripande prisutdelning. Inför starten är det våldsamt spännande i år! På herrsidan deltar inte fjolårsvinnaren ;-), vilket lämnar vidöppet för andra talanger! Damklassen är mångfalt större än i fjol! Och på juniorsidan har vi revanchsug som aldrig förr!
Vi ses på lördag!
Även publik är naturligtvis också välkommen!
/ville