Single-speed SM 2007

Single-speed SM 2007
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> FÖRTAL ! Jag kräktes på en matta ! :o)

Vart det ett sådant där konstigt ställe där de hängt mattor på väggarna? ;)

Single-speed SM 2007
JLarsson skrev:
> Scand bor i Årsta
> Jag bor i Årsta
> TnT kommer att vara inneboende i Årsta
> Maskros bor i Årsta
> Bruse bor nära Årsta
> Johan A bor nära Årsta
> Little Stereo bor nära Årsta
>
> Fler Singlespiidare som bor i närheten? HUr
> många bor i crackville?

Japp, jag bor också extremt nära (lika nära som Scand faktiskt). Bara rulla ner för backen så det är klart vi ses på Hjälmaren!

Single-speed SM 2007
Vic skrev:
> Hur blir det med förfest, har arrangörerna över
> huvud taget några planer för fredagskvällen?

Förfest däremot på LB?

Single-speed SM 2007
the_TnT skrev:
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > FÖRTAL ! Jag kräktes på en matta ! :o)
>
> Vart det ett sådant där konstigt ställe där de
> hängt mattor på väggarna? ;)

Nej, så häftigt har jag det inte hemma.

Single-speed SM 2007
Några officiella planer finns ännu inte. Jag får reka lite bland uppsalakrogarna. Finns några skottska som ser lagom sunkiga ut. Sen tänkte jag att man kunde ha lite uppvärmning i flera bemärkelser innan själva starten på tävlingsdagen (backrace eller någt liknande?). Tyvärr är Mbargo inte intresserade av att flytta till Uppsala för helgen, men jag ska se till att ha i alla fall en rekommenderad efterfestlokal. Och den kommer inte ligga i Årsta.

Single-speed SM 2007
Här är en bra bild som visar hela banan:
banan.JPG ht=725

Single-speed SM 2007
DrSbaitso skrev:
> Några officiella planer finns ännu inte.

In-officella planer duger, bara det planering gång kommer nog informationen så småning om.

Single-speed SM 2007
Är det backigt? sitter 34-17 på min Kona nu men det är rätt tungt tycker jag när det är stökigt eller brant. Funderar på att byta till 34-19 ungefär, men om det är mycket grusvägar lär man få ågren.

Single-speed SM 2007
Om det blir "Nya" MTB spåret som det hintats om (och som är med på bilden :-), så är det lodrätt upp och lodrätt ner. Däremot är spåret slätt och fint. Springa upp och bromsa ner alltså.

Det borde funka lika bra med en sparkcykel.

Är det tillåtet att ta bort vevparti, kedja och drev eller måste man exakt en utväxling?

P.s. Det finns några horizontella partier också där det kan gå snabbare om man trampar lite d.s.

Single-speed SM 2007
Mja, långa uppförsbackar finns det ju inte i Uppsala, men att det skulle vara platt som en pankaka stämmer inte.

Single-speed SM 2007
bruse skrev:
> Undrar om någon har plats för två cyklar och två cyklister från Stockholm till Uppsala?

Hör med Markus F och JLarsson om de ville åka med mig, har ju inte fått något besked på det. Vill de inte åka med mig får ni plats i min bil. Jag har plats för en till cykel också, men inga fler personer.

Single-speed SM 2007
En person? Hm.. hyrde en liten skitbil som Scand lovar får plats för två cyklar å två cyklister. Första gången jag hyr bil på 20 år. Vilket nedköp.

Single-speed SM 2007
Now I've biked all of 8 miles (12 km) on my SS and am completely unsure of my own physical condition, but I am going to Uppsala to ride. See you all Lördag.

Single-speed SM 2007
rikard skrev:
> för de som tänker betta kan jag komma med lite
> stallinformation. Dudsters gamla frihjul ligger i
> smulor i en liten burk...

Och inte behövde jag ta i så mycket heller ;-)

Thomas

Single-speed SM 2007
Hej,

Undrar om det finns någon vänlig själ som har en plats för mig, min RIG och ett sexpack från Stockholm t.o.r. Uppsala nu på lördag?

Hälsningar,
Gunnar

Single-speed SM 2007
Om inget oväntat händer åker jag tåg upp på torsdag redan. Om det nu mot all förmodan skulle bli en bil härifrån fiskebyn så är jag självklart intresserad av en plats hem.

Single-speed SM 2007
Bara för att kolla om jag har fattat detta med planeringen av helgen rätt:
Förfest på hemlig skotsk sunkpub. Cykling på grus uppför och singeltrack som alla gillar, med öl. Efterkalas på sunkig krog på Årsta torg där alla ändå bor. Nedförsbacke hem. Rätt så?

Det börjar likna SSSM banne mig!
/mikal, som ett barn på julafton

Single-speed SM 2007
the_TnT skrev:
> Jag funderar på att skita i SSSM, i vart fall
> cyklingen. Har inte cykeln i ordning, är hungrig
> och lämnar Ludvika imorgon bitti...

Hmm, jag som just skulle fråga hur du tänkte göra... Är lite ambivalent själv.

Single-speed SM 2007
Hej!

Såhär ser det ut just nu.
Har varit sängliggande ett tag, men har börjat kliva upp på morgnarna igen. Känns inte kul alls. Jag var iväg och filmade lite längs banan igår, men på grund av microsoft movie makers instabilitet och min egna inkompetens med andra program så har jag inte lyckats klippa ihop det här till något vettigt, eller ens användbart. Tänk er att det blev en riktigt tuff film, så tar vi det såhär istället.

[Teddybears Sthlm - Little Stereo i bakgrunden]

Jag är osäker på hur allt grusvägssnack kom in i bilden, men det är bara starten som kommer vara på grusväg, detta för att sträcka ut fältet lite. Det är redan långt fler deltagare än jag nånsin hade trott eller vågat hoppas (nästan lika många som jag sagt till sponsorerna att vi skulle bli) så det här är känns som en mycket bra ide. Grusvägen är en lång uppförsbacke, så jag hoppas få höra lite grymtanden och pipande från pulsklockor redan efter ett par hundra meters cykling.

SEN ÄR DET SKOG SOM GÄLLER!

Banan är förlagd runt en del av åsen. Jag har tagit mig runt på 32/18 på en 29er (motsvarar väl 2:1 på 26" men jag orkar verkligen inte räkna på det just nu). Om nån känner sig osäker skulle jag dock varmt rekommendera en eller ett par tänder mer bak. Jag tror inte man har mycket för en tyngre utväxling, snarare tvärt om.

Underlaget är ofta ganska löst, och det finns en del rötter. För att göra saker lite extra roligt så är det mycket barr och löv på banan nu. Jag skulle därför vilja avråda från de allra slickigaste däcken.

Följebilar på banan är inte tillrådigt, även om jag varmt uppmuntrar till ett försök!

Jag provcyklade lite med min Monark och var ganska snabbt ganska säker på att jag skulle dö.

De enstaka bilderna jag har kommer upp på hemsidan inom kort (ikväll?) tillsammans med lite information om hur man tar sig till loppet, både med bil och med tåg från stockholm och buss från station.

Eftermålgång kommer det finnas grillkorv och dricka att inmundigas under en kort och gripande prisutdelning. Inför starten är det våldsamt spännande i år! På herrsidan deltar inte fjolårsvinnaren ;-), vilket lämnar vidöppet för andra talanger! Damklassen är mångfalt större än i fjol! Och på juniorsidan har vi revanchsug som aldrig förr!

Vi ses på lördag!
Även publik är naturligtvis också välkommen!

/ville

Single-speed SM 2007
DrSbaitso skrev:
<Grusvägen är en lång uppförsbacke, så jag hoppas få höra lite grymtanden och pipande från pulsklockor redan efter ett par hundra meters cykling.<

De som betalat i förskott kan väl få börja längst upp i grusbacken som belöning? :-p

Prognosen just nu för lördag är 14 grader och regn, kanske blir lite lerbrottning av detta..

Single-speed SM 2007
om jag mot all förmodan kommer hoppas jag få slippa pipanden från pulsklockor. Alla med pulsklockor bör tas bort från startlinjen och tillåtas starta först efter att de tagit en öl.

Single-speed SM 2007
Just den lilla regnvarningen gjorde att jag inte hade någon lust att stressa med cykelmekande imorse så nu sitter jag i Årsta utan cykel och tillbehör. Kanske kommer jag ändå på efterfesten. :)

Single-speed SM 2007
Tempodräkt, punkaspray på sadelstolpen och gel i benresåren är väl iaf tillåtet ?

Single-speed SM 2007
oxr skrev:
> Alla med pulsklockor bör ... tillåtas starta först efter att de tagit en öl.

Tack oxr! :D Du kan överta min förbetalda startplats om du uppger mitt namn - du har då rätt inställning i vart fall. ;)

Single-speed SM 2007
Little stereo (på sjön) skrev:
> Tempodräkt, punkaspray på sadelstolpen och gel i benresåren är väl iaf tillåtet ?

Bara JLarsson har dispens på tempodräkt. ;)

Single-speed SM 2007
Jag har en cykel som passar helt perfekt till Tobbe. Den går att låna i en vecka framåt dessutom! Enda nackdelen är att den måste pumpas ibland eftersom den utrustats med UST.

Single-speed SM 2007
DrSbaitso skrev:
> ..och pulsklockor som piper

Nej, det är inte kul. Då får man svetto-ångest.

Single-speed SM 2007
Tallyhoo!

Har just bokat rum på Sunnersta herrgård, det verkar ligga mycket nära tävlingsstarten.

Skall byta till 60 gram lättare däck ikväll, smörja kedjan och leta upp min dräkt.

Förra årets 19:e plats skall förbättras till åtminstone topp 20.

Den värmländska neverending touren i förnedringens dyhål fortsätter...

Single-speed SM 2007
*skratt*

Det här forumet är härligt, nu är det tre pers som erbjudit mig att låna SS. :D

Om jag nu faktiskt velat cykla på riktigt hade jag ju tagit med min egna cykel. Men tack ändå. :)

Single-speed SM 2007
Hum som förstagångsåkare börjar jag nu tvivla på vad jag gett mig in på...=)
Jag vill höra mer av torra stigar, solsken, glädje och härlig folkfest...

Tillbaka
Topp