Kung Stalle
Aktiv medlem
Singlespeednav, 142mm... vilket
Tjena!
Tjackade ett Acros 19 1G singlespeednav men det verkar inte hålla måttet. Deras starratchet håller inte helt enkelt. Så... jag lär få byta till ett annat nav. Men vad finns där ute?
Hope Trials/SS
+ 88POE
+ Billigt
- Tungt så in i helvete
Paul Word
+ Pålitligt
- Inte jättebilligt iom att man måste köpa separat frihjul som säkert korstar skjortan om man vill ha nåt med fler än tre POE
Men vad finns mer? Googlar man så dyker det upp CK, DT Swiss och lite annat. Ett DT skulle ju sitta som en sportmössa men de verkar inte gå att få tag på. Inte heller CK.
www.balleracing.com
Hadley? Kan det vara nåt?
Verkar kunna gå att köpa Shimano-body. Men dyrt!!!
www.halowheels.com
BMX-specifikt? Eller iaf trackends om man inte filar bort flärpen. Oklar navbredd.
project321.com
216POE, måste ju vara sjukt bra. Tre års garanti på frihjulet. Lite dyrt kanske...
Nå... vad skall jag ha?
Stalle
Tjackade ett Acros 19 1G singlespeednav men det verkar inte hålla måttet. Deras starratchet håller inte helt enkelt. Så... jag lär få byta till ett annat nav. Men vad finns där ute?
Hope Trials/SS
+ 88POE
+ Billigt
- Tungt så in i helvete
Paul Word
+ Pålitligt
- Inte jättebilligt iom att man måste köpa separat frihjul som säkert korstar skjortan om man vill ha nåt med fler än tre POE
Men vad finns mer? Googlar man så dyker det upp CK, DT Swiss och lite annat. Ett DT skulle ju sitta som en sportmössa men de verkar inte gå att få tag på. Inte heller CK.
Black Single Speed 142mm X 12mm Thru-Axle — Balle Racing Mountain Bike Parts & Tools
Hadley Rear Black Single Speed SDH Disc 142mm X 12mm Thru-Axle Hub Shimano/Sram Single Speed Compatible Hub, 142mm Spacing, 12mm Thru-Axle, Disc Brake Brake spec: fits ISO 6 hole 44mm. Replaceable, adjustable sealed cartridge bearings. Includes 6 Spacers Titanium freehub body. Made in USA H700
ELITE MTB SINGLE SPEED CASSETTE HUB
ELITE MTB SINGLE SPEED CASSETTE HUB BUILD YOUR OWN HUB (BYOH) Choices for following: -Hub Color -Spoke holes -Axle: Choose thru axle or bolt on & hub width -Axle Bolts: Choose any Chromo bolt option at NO EXTRA CHARGE! -Cassette Driver -Cog -Profile Racing designed Elite MTB Single Speed...
www.profileracing.com
MT Supadrive SS Axles
Replacement Axle Kit for Halo MT Supadrive SS hub, which converts the hub to 142 x 12mm fitment. Featuring a Cr-mo steel core and alloy end cones.
www.halowheels.com
G2 Single Speed Rear Hub - Project 321
Weighs in at a competitive 285.4g Fully customizable drive system with multiple options: 6x2 (6 pawls with 2 pawl engagement) driver that yields 1.7° (216 POE) engagement or our 6x3 (6 pawls with 3 pawl engagement) option that yields 2.5° (144 POE) engagement Quiet or loud pawls. QUIET...
Nå... vad skall jag ha?
Stalle