Skada vid cykelservice - vad kan jag kräva?

Ursäkta en gammal hemmapulare men vad i evlete vad det där?
Skulle väl gissa på en fastärgad alunippel som inte gått att justera , + eller att dom använt en dålig ekernyckel ... Kan ju tycka att dom borde satt dit en ny men kanske inte tyckt det varit värt det arbetet för kunden...?

Vad kom ni fram till för lösning?
Det blev ingen hjälp från cykelmärket, däremot hade dom talat med fox och det är ett ovanligt fel som kan ske just kring reglaget. Dock är ju verkstaden inte ansluten till Fox ännu men det var på gång. Så det är ett ärende startat men som inte drivs ännu då de inte är anslutna men verkstaden kommer att bli ansluten inom kort fick jag svar på. Annat fall fick jag ta ärendet med någon annan verkstad som är Fox ansluten för att det ska gå fortare

Skulle väl gissa på en fastärgad alunippel som inte gått att justera , + eller att dom använt en dålig ekernyckel ... Kan ju tycka att dom borde satt dit en ny men kanske inte tyckt det varit värt det arbetet för kunden...?
"Det är några specialnipplar på det här hjulet"

Mavic ellipse, mässingsnipplar på nya hjul :)

Att pyttelite pulverlacken släpper tycker jag inte riktigt uppnår i en skada man kan klaga på. Däremot var det ett riktigt dåligt jobb med att crimpa vajern.
Hämtade ut cykeln igår, fick inte ut något vettigt. Det som gick att utesluta var att verkstaden inte gjort fel, jag har inte gjort något fel utan att det lutar åt fabriksfel. Till Fallet så kunde de inte stå för något om de inte är återförsäljare, varav jag hänvisade till avtal mellan kund och företag (konsumentköplagen) och då blev det andra synvinklar. De hade visst talat med Fox igen och inte fått något besked eftersom de inte är återförsäljare. Kunde ta upp till 5 månader, kunde ta 1 år att de ev. kunde ordna med ärendet. Så där stod jag utan besked. Jag tog cykeln hem igårkväll och skickade mail till Fox och fick tydliga instruktioner tillbaka. Foton och beskrivning inlämnat kl 18, 9.30 idag fick jag besked om återkallelse av framgaffeln. Så verkstaden kommer bli snopna men tveksam om jag bemödar att använda samma verkstad för att få delarna separerade från gaffel när den ska skickas iväg

Det som syns på bilden är en skada på färgen som inte fanns från början utan enligt infon kommit senare, det jag frågade om var vad som är fabrikationsfelet.

Tillbaka
Topp