Skärp er Rapha 420 euro för en tröja!

Konkret sa:
Henrik_E sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:
Man cyklar i Rapha av samma anledning man sportar en Omega på krogen. Visst är det bra kvalité, men det är inte huvudanledingen...
Inget av mina krogragg har smekt min klocka på natten. Jag är beväpnad med stor kuk istället.
Är du trög eller? Brudar skiter i/fattar inte klockor. Omegan har man för att flasha för andra snubbar.
Du verkar sakna humor. Ledsen om du och din omega tog illa upp.
Oranges svar till dig var ju betydligt roligare än din ursprungliga kommentar.
Jo personliga påhopp har ju alltid varit roligt.
Jaha, nu kom den "uj, jag är så kränkt så det är så synd om mig" -kommentaren.
Du är ju rolig när du inte försöker... o.v.v.

Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:
Man cyklar i Rapha av samma anledning man sportar en Omega på krogen. Visst är det bra kvalité, men det är inte huvudanledingen...

Inget av mina krogragg har smekt min klocka på natten. Jag är beväpnad med stor kuk istället.
Är du trög eller? Brudar skiter i/fattar inte klockor. Omegan har man för att flasha för andra snubbar.

Det här hade varit fruktansvärt roligt om det är så att konkret är en brud! :D

Jag köpte en bunt plus ett dussin chips!

http://steriksbryggeri.se/2016/10/premiar-for-varldens-dyraste-potatischips/
Va%CC%88rldens-dyraste-potatischips_1-highlight-3.jpg

Konkret sa:
Henrik_E sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:

Kan ni inte bara träffas i en bar iklädda era klockor och reflekterande tröjor, ta varandra i handen och spetta varann i dajmen tills ni är glada igen.

Glöm inte bilder!

xyz-saft sa:
Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:

Dubbelt lol. Jag såg inte den vinkeln heller. Så det var bara en helt allvarlig kränkt-konversation? Ajdå. Jag läste den med happyfilter på och tyckte det var kul och skrattade lite.

OnT: Min gräns för vad jag tycker en tröja är värd går väl på en dryg tiondel av Rapha-limited.

Själv vill jag inte ha Rapha just för profilen märket försöker skapa. När dessutom många använder de, de blir det ganska konstigt, det stämmer inte med den "fiiina" framtoningen. Så, då köper jag det inte. Men handla craft på xxl det klarar jag heller inte av.

När det gäller byxor gör extxeondo den "bäst" byxan, och den är dessutom snygg, på ett "klumpigare" vis. Du kan tvätta den många gånger och den ser ut som ny, inte som castelli som ser distinkt begagnat ut efter första tvätten.

Jag går igång på fina klockor också, men omega är för pöbeln på något sätt. Det går inte att sälja mycket, vara vanlig, och vara exklusiva, vilket de försöker vara. Finns roligare klockor i min värld.

Tillbaks till tröjan, för en inbiten raphist, så hade 200 euro varit normalt pris, väl? Drygt dubbla det för att få vara ensam med rapha så du får känna dig exklusiv istället för som en del av pöbeln. Det är det väl värt? Men det är ju ändå en rapha ändå, ni vet borsta en gris och så vidare.

Stervelo sa:
Själv vill jag inte ha Rapha just för profilen märket försöker skapa. När dessutom många använder de, de blir det ganska konstigt, det stämmer inte med den "fiiina" framtoningen. Så, då köper jag det inte. Men handla craft på xxl det klarar jag heller inte av.
Det är ju det man kan välja om man vill.
Jag köper inte Levis/Nudie för det är inte prisvärt, jag köper Mac/iPhone för det är prisvärt och jag dricker belgiska tripplar eller Qvänumöl istället för random plåtburk för det är jävligt prisvärt.
Många tycker nog tvärt om, och det får dom göra utan att jag "rasar i happys skvallerspalt" :-)

Ja, men det är kul med Rapha, det polariserar verkligen. Jag tror att det är uppenbart att de försöker vara "fiina", det får inte vara uppenbart. De försöker för mycket, brukarna också.

Se det som ett konceptplagg.

Reflexmaterial är idag ganska dyrt, och ännu dyrare om det ska vara elastiskt, mjukt och följsamt. (samt bra reflex)
Nu är det dessutom gjort i en liten upplaga, säkert av många olika skäl, men det ger en långt högre produktionskostnad.

Disclaimer: Jag gillar rapha, till stor del pga att jag e insatt i tillverkning och design av sportplagg.
Det gör också att jag undviker märken med dåliga material, nedsmetade med loggor och annat smink som inte har något riktigt syfte.
Det positiva är att pga Rapha så är det väldigt många fler som erbjuder just detta nuförtiden.

Senast ändrad:
Stervelo sa:
Ja, men det är kul med Rapha, det polariserar verkligen. Jag tror att det är uppenbart att de försöker vara "fiina", det får inte vara uppenbart. De försöker för mycket, brukarna också.

Hur var det det låter i elmoppetrådarna ? "Jag förstår inte den negativa inställningen från flertalet personer här. Antagligen bara avundsjuka och istället borde ni testa själva [...]"

Ser själv större större skillnad i attityd och "fiinhet" mellan olika typer av cyklister än vilka kläder de råkar bära.

Om man var handelshögskoledoktorand och intresserad av varumärkesbyggande så skulle Rapha kunna bli ett högintressant forskningsobjekt.

Själv tycker jag att Rapha gör riktigt bra kvalitetsgrejor, och en del av det är väldigt stilrent och snyggt. Har inga problem att betala normala Rapha-priser för någon tröja emellanåt.

Däremot är deras utstuderade imagebyggande med dessa ständiga svartvita bilder i motljus på skäggiga hipstermän som cyklar på regnfuktiga alpvägar lite too much och blir till slut nästan skrattretande, men men... :-)

NLC sa:
Stervelo sa:

Hur var det det låter i elmoppetrådarna ? "Jag förstår inte den negativa inställningen från flertalet personer här. Antagligen bara avundsjuka och istället borde ni testa själva [...]"

Ser själv större större skillnad i attityd och "fiinhet" mellan olika typer av cyklister än vilka kläder de råkar bära.

Jag tror du missförstår mig lite, jag pratar bara stil/design av kläder. Inget annat. jag har mött många raphacyklister och fikat med dem, den med största problemet där har nog varit jag, jag har lite förväntat mig att de ska va lite "fiina" och dryga, men så har det verkligen inte varit. Lika trevliga som vem som helst.

xyz-saft sa:
Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:

Eller bög!

bigmollo sa:
Konkret sa:
Henrik_E sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:
Konkret sa:
Mr Orange sa:

Kan ni inte bara träffas i en bar iklädda era klockor och reflekterande tröjor, ta varandra i handen och spetta varann i dajmen tills ni är glada igen.

Glöm inte bilder!

Jag kan stå för kuken!

Så Rapha är new school premium. Det enda andra jag kommer på som jag uppfattar som premium, men det är lite mer oldschool, är De Marchi. Har ett par bibs, superkvalitet men passformen är inte helt super för min del.

Stervelo sa:
NLC sa:
Stervelo sa:

Jag tror du missförstår mig lite, jag pratar bara stil/design av kläder. Inget annat. jag har mött många raphacyklister och fikat med dem, den med största problemet där har nog varit jag, jag har lite förväntat mig att de ska va lite "fiina" och dryga, men så har det verkligen inte varit. Lika trevliga som vem som helst.

Ah. Så enkelt.

Det som ändå var lite skrattretande, det var när vi var i Petra (INTE Jordanien!) och varenda trind blekfet-cyklist var Raphaindränkt från topp till tå. Då kände man sig inte så unik. I bästa fall som en i gänget... Det var nästan så man undrarde om kläderna kostat mer än cykeln.
;P

vinylknaster sa:
42Hz sa:

Schysst. Gick det att splitta kartonger om fem för att få ut ett dussin? Blev styckpriset runt 100-lappen då?
Sjukt billiga chips måste jag säga. Lär ju ekonomiskt vara bra både för plånbok och vikten :P

Fatta vilken bra bantarprodukt! Fredagsmys för 100 pix - fixat! Ett chips! Genialiskt!

DT sa:
Däremot är deras utstuderade imagebyggande med dessa ständiga svartvita bilder i motljus på skäggiga hipstermän som cyklar på regnfuktiga alpvägar lite too much och blir till slut nästan skrattretande, men men... :-)

Du är bara bitter för att du inte har skägg.

NLC sa:
Stervelo sa:
NLC sa:
Stervelo sa:

Ah. Så enkelt.

Jag äger ett par Rapha bibs. De köpte jag efter att jag köpt ett par Craft (500kr) och ett par Lidl (189kr). Sedan dess har jag bara använt mina Rapha. De är efter 18 månader, +140 tvättar och +1200 mil lite noppiga i baken. För övrigt är de som nya. Rapha trycket börjar se lite slitet ut dock. Bör jag reklamera dem?

Köpte i ett svagt ögonblick ett par nya craft (på rea) för 500kr. Använda två gånger. Vet inte riktigt varför jag köpte dem. Fina och bekväma och allt det där, men de sitter inte alls som Rapha. Får nog bli ett par nya Rapha när de har lite rea. Däremot skulle jag aldrig köpa en Jersey för 2000kr eller mer. Tycker det är bra att deras desig och min smak inte sammanfaller :)

Senast ändrad:
Cykel byggd på billig kineskolram
Inte ett plagg köpt till fullpris
Exempel: Craft bibs 1300:- i butik köpt på outlet för 399:-
Diverse billiga cykelkläder från tjingtjong på Ebay
Glasögon Lidl 49:-
Hjälm XXL rea
Skor XXL rea
m. m.
En hel del beg. från Köp/Sälj förstås

Att jag kan med och visa mig ute är lite väl magstarkt (för vissa). Tur att det är så geggigt ute nu så det inte syns vad jag cyklar på och i.
Hur mycket bryr jag mig med det här nu då: Inte ett piss, så länge prylarna funkar så skiter jag i vad det står på dom. Och skiter ännu mindre i vad andra tycker om det.
Det är bara så jäkla kul och vara ute och cykla. Touring, landsväg eller härja runt i skogen. Det är det som betyder nåt.

Och så måste jag gnälla lite förstås (är nog lite kinkig för att det är så uselt cykelväder med hård vind och snöblandat regn).
Måste alla trådar balla ur? Ni kan väl starta en egen tråd där ni kan jämföra kukar och spotta på varandra. Jag tror inte det är vad trådskaparen var ute efter!
Så nu känns det lite bättre.

Igår åt jag nachochips från Lidl!

Puss o kram, cykla hårt.

Farsan sa:
Cykel byggd på billig kineskolram
Inte ett plagg köpt till fullpris
Exempel: Craft bibs 1300:- i butik köpt på outlet för 399:-
Diverse billiga cykelkläder från tjingtjong på Ebay
Glasögon Lidl 49:-
Hjälm XXL rea
Skor XXL rea
m. m.
En hel del beg. från Köp/Sälj förstås

Att jag kan med och visa mig ute är lite väl magstarkt (för vissa). Tur att det är så geggigt ute nu så det inte syns vad jag cyklar på och i.
Hur mycket bryr jag mig med det här nu då: Inte ett piss, så länge prylarna funkar så skiter jag i vad det står på dom. Och skiter ännu mindre i vad andra tycker om det.
Det är bara så jäkla kul och vara ute och cykla. Touring, landsväg eller härja runt i skogen. Det är det som betyder nåt.

Och så måste jag gnälla lite förstås (är nog lite kinkig för att det är så uselt cykelväder med hård vind och snöblandat regn).
Måste alla trådar balla ur? Ni kan väl starta en egen tråd där ni kan jämföra kukar och spotta på varandra. Jag tror inte det är vad trådskaparen var ute efter!
Så nu känns det lite bättre.

Igår åt jag nachochips från Lidl!

Puss o kram, cykla hårt.

Du bryr dig uppenbarligen tillräckligt mycket för att känna behovet av att raljera om det på internet.

Jag som trådskapare är inte speciellt bedrövad och förvånad över tråden. Jag fick bara en prischock som jag måste dela med mig av. I övrigt är jag nöjd.

I don't buy that scarcity skitsnack (endast 75 items och så vidare). Det är det äldsta tricket i boken. Och den är inte den snyggaste tröja i världen heller.

Lulle
Om det var väldigt jobbigt för dig att jag skrev ett inlägg i tråden så ber jag om ursäkt. Det var inte meningen att förstöra din dag.
Enl. Svenska Akademiens ordlista: Raljera=skämta (med någon).
Nej, jag skämtade inte.

castrello
Jag håller med om att priset är ett skämt. Men säger inget om dom som köper det. Det är upp till var och en vad saker får kosta.
Hade jag själv haft ekonomi till det hade jag inte jobbat en dag till, då hade jag åkt skidor och cyklat året runt. Med bra och förmodligen rätt dyra prylar.
Kanske i en snofsig tröja ifrån Rapha, vem vet?

Ha de!

Tillbaka
Topp