Skav.

Linnex

Ny medlem
Skav.
Hur är er erfarenhet av skav?

Precis kommit hem efter 95 km distans lvg. För första gången jag hade känning av skavda bröstvårtor. Funderade på om det finns något att smörja dem innan längre turer.

Skav.
Tjena !

Jag har också problem med skav på bröstvårtorna. Jag har däremot använt mig av vanliga fingerplåster, då de har (tycker jag) bättre luftning gentemot vit Kirurgtejp som exempel.

/chrille

Hej och hå - cykla på !

Skav.
Ta reda på orsaken till skavet. Det kan ju vara så att din cykeltröja är helt enkelt för stor? Tajtare kläder skaver inte, de sitter tätt emot kroppen och absorberar svett och funkar kanonbra! Gillar du lösa tröjor så använd en tajt underställströja under, det är en rätt bra lösning också.

/Leo

Skav.
Tobbe skriver:

< Det måste göra ont att rycka bort alla dessa plåster... >

Ja det stämmer att det kan göra lite ont ibland, nu har jag även sån tur att jag ej har berikats med hår på bröstet, för det kan jag tänka mig skulle vara en "upplevelse" i sig också..ha.ha

-men jag själv föredrar att det gör ont ngr sekunder när jag rycker plåsterna, än att få narriga, svullna brösvårtor :- )

Linnex, jag kom på att tänka på en sak:

-Jag vet att min sambo, när hon ammade vår dotter, fick narriga bröstvårtor, och då använde hon en kräm som är avsedd för; ja just det, BRÖSTVÅRTOR (*) (*), finns att införskaffa på apoteket. Det kan kanske hjälpa nu när "skadan" redan är skedd.

/chrille

Skav.
Vissa tröjor kan "skava" under vissa förhållanden. Jag brukar inte chansa på långlopp, kirurgtejp (på Apoteket- eller vad den nu heter) ingår i LL-kitet.

/Anders

Tillbaka
Topp