skf lager

skf lager
Det är stor skillnad på att sälja skf lager och att sälja skf vevlager.

Jag vet:)

I sverige tror jag fortfarande inte du hittar dem. Så det är anitngen att snacka med Chridde på tarmin mtb i finland eller så tar du från tartybikes.

För de som undrar så går nog mitt lager fortfarande.

skf lager
ski skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå!!! ingen som ser att mohlins.se säljer
> sådana vevlager

HAHA, jo jag såg att du skrev det. Men någon med en så dålig hemsida. som inte svarar i telefonen och som bara har 4-kantslager av billigaste modellen känns sådär halvseriöst att länka till när jag vet att både finland och england får fram grejerna på ett smidigt sätt.

http://www.mohlins.se/2006/visa_art.asp?artikel=6684&tbl=4&m=4

Pjhuuu,..jag hittade dethär tillslut ivf:)

skf lager
http://www.airevalleycycles.com/brands/skf.php

Har ingen erfarenhet av den affären, men de listar priser i euros och annat, så de kan säkert skicka!

Dessutom verkar det som Chris Akrigg jobbar där. Och han är ju grum på att cykla..

earthed3_review_01.jpg

Bara det är ju skäl nog att handla där, liksom. :)

skf lager
Kört med SKFs freeride lager nu i 2 år hårt som tusan utan några som helst problem, inte några tecken på glapp, grymmt bra att det är rullager högra sidan av enheten som klarar högre laster...kan rekommendera det starkt, det är värt att betala lite extra

skf lager
köpte mitt på momentum som ligger vid SKF i göteborg, momentum säljer alla skfs prdukter till privatpersner och företag dock var det inte lagervara utan fick beställa...

skf lager
Blev lite sugen på att byta ut mitt aningens skeva Truvativ-XC lager mot ett biffigt SKF!

Mailade Airevalley igårkväll, fick svar innom en timme att de visst lagerförde BFR 300 68/73-128 som jag ville ha.

Tyvärr var det inte min idol Chris Akrigg som svarede, det var istället en kille som hette Wayne. Men han är ju också med i Akriggs video, så det fick duga... Och han kunde svara på mina vevarms-clearence frågor. Han var lite osäker på fraktkostnaden, men det verkade lungt. Lade in en beställning i deras weborder i morse. Halv elva fick jag ett meddelande att han redan hade knallat iväg till posten med paketet, och att han skulle ta betalt för den faktiska fraktkostnaden. Det blev 690:- inklusive allt. Så nu är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på posten... Spännande!

Senast redigerad av en moderator:
skf lager
snowman119 skrev:
-------------------------------------------------------
> köpte mitt på momentum som ligger vid SKF i
> göteborg, momentum säljer alla skfs prdukter
> till privatpersner och företag dock var det inte
> lagervara utan fick beställa...

OHHHHH!!!

så de har börjat fatt att de säljer SKF grejer där nu. När jag köpte mitt var det helt omöjligt att ta den vägen.

skf lager
Nu kom vevlagret med posten från Aire valley cycles!

Ser fint ut! Känns robust och förtroendeingivande.
Alla yttre stålytor ser ut att vara förzinkade på BFR-300, som ju inte är i rostfritt.

skf lager
verkar vara ett undantag att jag lyckades köpa det på mmentum....fått mail från andra att de inte ville ta in grejorna....så ni får väl bortse från min kommentar

skf lager
Aj sjutton, var det problem med snikvarianten? Missade jag. Hoppas på det bästa!

Cyklar dock inte så speciellt hårt just nu pga. lite sjukdom och allmän klenhet... Kanske inte den bästa testpiloten, men då och då tränas det på lite trackstands och trottoar hucks! :)

skf lager
Roger, drog in alla lager som inte var helt gjorda i rostfritt för de hade något problem med materialet. Jag vet inte mer än så och har inte sett den varianten sedan dess men om de säljer dem så har de garanterat löst problemt.

Mitt lager går fortfarande klockrent så jag tror inte du kommer bli besviken på ditt.

Tillbaka
Topp