Skicka cykel inrikes, tips? Billigast?

Mer eller mindre än de magiska 120cm brukar slå rätt mycket på prislappen. Jag skulle inte chansa på 120, för det kommer någon märka, men som sagt skär ner 8cm och det är hemma.

Hej Lyfter denna igen. Skall skicka enbart en ram.
Har kollat runt, enbart bussgods, postnord blocketpaket (via Schenker) som kanske funkar.
Lådans dim 128x68x24, enbart ram så paketet väger max 5kg.

Bussgods vill ha 1113kr (!).
Postnord 376 kr
Blocketpaket vill ha 69-179kr.

Dock överskrider jag PostNord och Blocketspaket, längd+omkrets=max 300cm (308cm i mitt fall).

Några erfarenheter av att använda postnord, blocketpaket fastän något mått överskrids?
Skickade en cykel i kartong där måtten överskreds. Fick en röd stoppskylt i Postnordappen med en text i stil med ”Försening pga överskridet maxmått”. Det levererades ut till köparen via typ PN företagscenter istället för hos Bengts Kött & Video.
Kanske de kände sig snälla just då.

Bra tips, tack alla. Jag läste på villkoren med Schenker som Blocketpaket använder.
Om ett mått överskrids så verkar de bara ta ut 120 SEK per sändning så kan vara värt att testa då totalpriset ändå blir väldigt mkt lägre än konkurrenterna.

Hej Lyfter denna igen. Skall skicka enbart en ram.
Har kollat runt, enbart bussgods, postnord blocketpaket (via Schenker) som kanske funkar.
Lådans dim 128x68x24, enbart ram så paketet väger max 5kg.

Bussgods vill ha 1113kr (!).
Postnord 376 kr
Blocketpaket vill ha 69-179kr.

Dock överskrider jag PostNord och Blocketspaket, längd+omkrets=max 300cm (308cm i mitt fall).

Några erfarenheter av att använda postnord, blocketpaket fastän något mått överskrids?
hur löste du det?

Schenker hoppas över här. Vad jag kan se kan man skicka jättestort hos dem (om man kan lämna på terminal) men det kostar lite mer (går dock enkelt att räkna ut). Går dessutom att försäkra. Hos PostNord (och blocket-paket) täcker de bara 5k, vilket känns lite snålt om man skickar en aningen finare cykel.

Tillbaka
Topp