Skifta bromsslangar... Luftning...

Bratpakk

Medlem
Gokväll.
Hur stor är sannolikheten att jag lyckas växla bromsslangarna utan att behöva lufta...
Har inga grejer hemma för att lufta..
Ny hoj från England...Deore bromsar.
Ha d gött

växla från frambroms höger till frambroms vänster? är det shimanobromsar hade jag sagt 80/20.” att det lyckas.
har själv gjort det några gånger sam kortat bromsslang utan att lufta en massa ggr och principen för att byta sida är ju densamma som att korta:

och principen är densamma på andra märkn men jag har bara haft shimano de senaste åren så ingen praktisk erfarenhet av andra märken.

Trodde att man alltid behövde lufta Shimanobromsar oavsett vad man gör med dom. Rockar Deore på Fiven nu, lämnar inte bostaden utan bleedkit.

jofahjalm sa:
Trodde att man alltid behövde lufta Shimanobromsar oavsett vad man gör med dom. Rockar Deore på Fiven nu, lämnar inte bostaden utan bleedkit.

helt klart handhaver vi dem olika :) säkert korta dryga tiotalet bromsar senaste 5-6 åren och inte luftat en enda gång. men övergav Xt innan 8000 serien.
också kortat landsväg 105 respekive ultegra där jag bytte från moto till vanlig dragning utan kortning på min synapse utan luftning.

Har bara använt denna när jag kortat slangar. Skruva dit den häll i lite olja tryck på bromsen några gånger så Kommer det några luftbubblor.
Klart .. Enkelt och billigt

Bilagor

• Screenshot_20180729-214707.png
    Screenshot_20180729-214707.png
    26.5 KB · Besök: 37
Tack för alla svar. Testar/chansar imorrn.
Har beställt en sån kopp... men orkar ju inte vänta ;)
Värsta som kan hända är ju att jag inte kan hoja på ett par dar.. ?

Tillbaka
Topp