Skiljer avstånd mellan kvinnorna?

niklosia

Ny medlem
Skiljer sig avståndet mellan klingorna på t. ex. ett deore xt, deore och ett alivio vevparti? Eller kan man bara byta ut klingorna om man vill uppgradera till 9-delat?

Man kan byta ut kvinnor. Det är dock ytterst tveksamt om det är etiskt försvarbart att dela upp kvinnor i nio delar. Dessutom är det antagligen jobbigt att städa efteråt.

Jag har för mig att det är i Domarboken som en man styckar sin hustru i tolv delar och skickar en del till var och en av Israels stammar. Men nio delar är fel. Helt fel både i gammal och ny lag.

Jag böt ut min förra kvinna mot en nyare modell med mindre avstånd. Det blev dyrt. Men ja det skiljer i avstånd mellan dom.

Det ska inte vara några problem att byta ut klingorna. Är det att uppgradera från 7- eller 8-delat upp till 9 är det inga problem. Tror inte att 10-delat skiljer sig men det kan jag inte svära på.

Ska du gå från 7/8-delat till 9-delat behöver du inte byta klingor, det är i alla fall min erfarenhet.

Å när det gäller tramsandet så var första påpekandet givet, det andra tjatigt, det tredje tröttsamt och resten bara fånigt i största allmänhet.

Du behöver inte uppgradera någonting. Det går utmärkt att köra 9 delad kassett och kedja på vevparti för 6,7 eller 8-delat. Avståndet skiljer en aning men i praktiken spelar det ingen roll om du inte gör extremt konstiga växlingar. Se mer på Sheldon Browns sida.

MarcusS skrev:
-------------------------------------------------------
> Mer roliga misstag:
> http://www.damnyouautocorrect.com/13603/the-25-fun
> niest-autocorrects-of-dyacs-first-year/

haha lol, men va fasen - läser man inte det man skrivit innan man skickar? alt. kan folk inte stava själva?? Ja tammetusan det är skönt att man är gammal nog att skippa sekten och behålla sin ruttna värdelösa nokia :-))

Tillbaka
Topp