Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att TS bör ha en ram som det står S-works på. Då får man fikarumscredden på köpet. Möjligen att Treks eller Scotts toppmodeller kan funka, men eftersom det intr framgår så tydligt att man verkligen har créme de la créme där så är jag inte säker på att det är rätt.
Jag tror det är kommentarer som denna som förvillar folk. Svårt att veta om du är seriös men novis, eller om du trollar för att få igång alla.Coolt. XTR klonkar inte alls på samma sätt eller?
Men TS vill ju ha klonk rent (eller snarare rent klonk :-)Allså För en åkare som inte är elit och jag gram så räcker XT eller GX, det gäller och serva tvätta och göra underhåll på grejorna då funkar det klock rent.
Hej!
Är intresserad av att investera i en riktigt högkvalitativ enduro cykel typ specialized eller santa cruz. Vill ha yttersta kvaliten. Fjädring som är som smör. Styv kolfiber ram. Växlar som klonkar i så det bokstavligen sjunger i cykeln. Verkligen inte den minsta tvekan. Hur mycket pengar bör man räkna med att lägga? Kan tänka mig runt 50k? Räcker det ens?
Växlar som klonkar låter intressant, har nya XT på min hoj och det ger ifrån sig väldigt lite ljud när man växlar och det ser jag som en fördel. Kanske att någon version från typ 10 år tillbaka låter lite mer. :)
Är novis skulle jag klassa mig som ja. Har en marin rift zone 1 nu som förvisso fungerat bra till det jag använt den till. Men känner att det är dags att uppdatera. Den känns lite billig och sladdrig och jag känner mig så när jag cyklar på den. Växlarna fungerar inte så bra fast jag köpt ny drivlina och så vidare. Tänker nog ändå ha kvar den men vill börja köra enduro lite seriösare. Så tänker mig att investera i en bra cykel som inte krånglar och känns skön. Men noterat att underhåll är viktigt.
Jag tycker om när man hör att kedjan växlat på kassetten och jag tycker t ex också om när man hör att droppern klongar i toppen. För mig är det en kommunikation som är viktig, fullt spett nerför så är där inte tid att titta eller känna efter. Man kanske drar ner två växlar samtidigt som man bromsar och då vill jag veta om kedjan hoppat två kugg eller bara en trots två tryck för allt är lerigt och skitigt.
Men på en enduro går såklart fjädringen först.
Men tjongar växlarna i på en Pinion?Guide (Discontinued) | Deviate Cycles | Our First High-Pivot — Deviate Cycles | Scottish MTB Manufacturer
Discover the Deviate Guide - our original high-pivot bike. See specs, design evolution, archive content.www.deviatecycles.com
Små hjul är starkare och kräver troligtvis mindre riktande och pinion är i princip underhållsfritt.
Men tjongar växlarna i på en Pinion?
Säkert, men jag tror det är sekundärt här. Det viktiga är känslan när växeln klonkar i så det sjunger i hela cykeln :)Det kan man säkert bygga in men framförallt tror jag inte den är drabbad av missade växlingar så som ett smutsig, lerigt och halvkrökt på sträckan innan traditionellt växelsystem är.
Säkert, men jag tror det är sekundärt här. Det viktiga är känslan när växeln klonkar i så det sjunger i hela cykeln :)
sen angående ram är det ju såklart en smaksak men Specialized och santa Cruz verkar ju ha bäst känsla? Omöjligt att veta egentligen.
raawmtb.com