Stradivarius kör jag med (både i skogen och på landsvägen) funkar till båda, men man märker verkligen vad den är gjort för: Kom upp i runt 30km/h och ha huvudet i "rätt" vinkel och det blir rena stormen genom hjälmen!
Var rädd att jag skulle tvingas köpa en hjälm till med tanke på hur "extrem" Stradivarius är.
I övrigt är nog stradivarius (I) den snyggaste hjälmen som finns i mitt tycke.
Den får till och med nästan mig att se bra ut <http://gurkan.oxh.sgsnet.se:8080/albums/cache/HappyKK.2004.oktober/041010%201048%20IMG_5896%20Jonas%20redo%20att%20l%e4mna%20rosa%20huset__scaled_1004x748.jpg>. Stilrent klädd i "bögrött", tycker personligen att rött är störtskönt, men som det nyss framkom på happy rätt bögigt - men jag skiter i det, rosa eller bianchi-kräkgrön kommer ni aldrig hitta mig i dock ;-P.
Återstår väl att se om man köper en snygg racerhjälm eller en mer ändåmålriktig hjälm(?) nästa gång. Iofs är racerhjälm nog mer ändåmålsenligt om man kör båda disciplingerna, då det är racer som gäller när vädret är som bäst (i GBG är man inte direkt välsignad med fint landvägsväder året som sas) och när vädret inte är som bäst klarar man sig med _fel_ hjälm!
Kan tänka mig att en V-Element är mycket lämligare i skogen vid +25 och över, men det känns lite väl att ha två hjälmar, fast... skall inte lova att jag inte köper en till ;-P.