Skillnad landsväg vs mtb-hjälm?

Stradivarius kör jag med (både i skogen och på landsvägen) funkar till båda, men man märker verkligen vad den är gjort för: Kom upp i runt 30km/h och ha huvudet i "rätt" vinkel och det blir rena stormen genom hjälmen!

Var rädd att jag skulle tvingas köpa en hjälm till med tanke på hur "extrem" Stradivarius är.

I övrigt är nog stradivarius (I) den snyggaste hjälmen som finns i mitt tycke.

Den får till och med nästan mig att se bra ut <http://gurkan.oxh.sgsnet.se:8080/albums/cache/HappyKK.2004.oktober/041010%201048%20IMG_5896%20Jonas%20redo%20att%20l%e4mna%20rosa%20huset__scaled_1004x748.jpg>. Stilrent klädd i "bögrött", tycker personligen att rött är störtskönt, men som det nyss framkom på happy rätt bögigt - men jag skiter i det, rosa eller bianchi-kräkgrön kommer ni aldrig hitta mig i dock ;-P.

Återstår väl att se om man köper en snygg racerhjälm eller en mer ändåmålriktig hjälm(?) nästa gång. Iofs är racerhjälm nog mer ändåmålsenligt om man kör båda disciplingerna, då det är racer som gäller när vädret är som bäst (i GBG är man inte direkt välsignad med fint landvägsväder året som sas) och när vädret inte är som bäst klarar man sig med _fel_ hjälm!

Kan tänka mig att en V-Element är mycket lämligare i skogen vid +25 och över, men det känns lite väl att ha två hjälmar, fast... skall inte lova att jag inte köper en till ;-P.

Senast redigerad av en moderator:
kapsylen Skrev:
-------------------------------------------------------
> jag fick en -04 av min familj i julklapp,då
> frågade min fru efter skärmen
>
>
> men då fanns inte den på -04an utan bara på -03an
> enligt affären i länken ovan

Då har cykloteket okunnig personal.. Atmos började säljas först i april/maj -04.

Ja, det stämmer verkligen. Jag var först orolig för att inte kunna använda den i kallt väder, men sen kom jag på att det räcker med att hålla ner farten så slipper man frysa ;-)
Jonas Skrev:
> Stradivarius kör jag med (både i skogen och på
> landsvägen) funkar till båda, men man märker
> verkligen vad den är gjort för: Kom upp i runt
> 30km/h och ha huvudet i "rätt" vinkel och det blir
> rena stormen genom hjälmen!

the_TnT Skrev:
> Jonas, bögrött gäller bara på Turnerramar. Inga
> andra cykeldelar, så du är safe.

Skönt! Nu när det dessutom kostar extra att få en homo-Turner, så känns det inte så aktuellt. ;-P Men en svart 5-Spot med en Minute hade inte varit fel (Maverick känns inte lika kul längre efter att en jag litar på testat en och fullständigt sågade den, pga kvalitet(-skänsla)). Nåja, (finns INTE EN ENDA ursäkt att pensionera nuvarande grejer denna säsongen) 2006 är en bra bit bort...

Jag har faktiskt inga röda cykeldelar alls tror jag, bara kläderna är röda allihopa (bra vid jaktsäsong och så är man lätt att hitta på happy-epics :-). Och just det jag, snyggt också!

Har ingen racer. Men ingen MTB hjälm. Köpte en Bell solair när jag köpte min Kronan.. Den fick hänga med ut i skogen också.

Tror att vi har kommit lite [OT] nu....

/Johan

the_TnT Skrev:
-----------------------------------------------------
> Oja, jag är väldigt homofobisk av mig :)

Ok! =O)

Blev lite för macho för min klena manlighet ett tag bara...

Tillbaka
Topp