Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ante.b sa:Har en MTB med 21" ram och 26" hjul något att laga eller gå på skroten?
Crocko sa:Så svaret blir som vanligt det beror på,
Sixten Fors sa:Det du rabblar upp kostar flera tusenlappar. Frågor jag skulle ställa mig:
När jag fixat till cykeln, vad skall jag då använda den till? Vill jag verkligen cykla på resultatet? Är denna cykel det bästa alternativet? Om inte, är den värd något för någon annan, får jag tillbaka en enda krona av de pengar jag plöjt ner (i eländet) eller är det en total förlustaffär? Svaret på alla frågor ovan är allt för ofta: Nej = förlustaffär.
Jag skulle t.ex. hellre betala 7850 kr för en modern Sentier 29 (efter mina rabatter)
Sixten Fors sa:Det du rabblar upp kostar flera tusenlappar. Frågor jag skulle ställa mig:
Finns även nya fina cyklar med små hjul och utan boostDavid_J sa:En cykel som man inte behöver bry sig om så mycket är i vissa fall mycket mer värdefull än en cykel med 30mm fälgbredd, boost och annat lull-lull som man måste ha för att kunna internetcykla...
LTS sa:Sixten Fors sa:Det du rabblar upp kostar flera tusenlappar. Frågor jag skulle ställa mig:
Det kostar inte flera tusenlappar. Du räknar själv upp flera billiga alternativ. Alla delar utom bakhjulet kostar bara en hundring eller två. Så det går lätt att köpa allt utom hjulet för max 1000 kr. Ett hjulpar kostar från 850 kr hos t ex Rose. Så en budgetrenovering kostar under 2000 även inklusive nytt framhjul. Då är alla rörliga delar nya.
Om det är intressant vet bara anton.b. Cykelutgifter är oftast mer en känslomässig än ekonomisk fråga.
Babbar sa:Jag är ganska enkelspårig men det är alltid bättre att återanvända och hålla liv i saker än att kasta och köpa nytt. Så antingen lägger du någon tusenlapp på att fixa upp eller så försöker du sälja/skänka hojen till någon som gör det. Jag skulle kalla det en god gärning vad du än väljer =)
Sixten Fors sa:Finns även nya fina cyklar med små hjul och utan boostDavid_J sa:En cykel som man inte behöver bry sig om så mycket är i vissa fall mycket mer värdefull än en cykel med 30mm fälgbredd, boost och annat lull-lull som man måste ha för att kunna internetcykla...
Exakt, en pimpad Crescent är fortfarande en Crescent, så dålig att den ratas även av uteliggare och papperslösa...David_J sa:Visst, fast du kan fortfarande inte ställa den utanför tågstationen...Sixten Fors sa:Finns även nya fina cyklar med små hjul och utan boostDavid_J sa:En cykel som man inte behöver bry sig om så mycket är i vissa fall mycket mer värdefull än en cykel med 30mm fälgbredd, boost och annat lull-lull som man måste ha för att kunna internetcykla...