Skruvartråd till er förnöjelse
Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ok nu har jag läst igenom och friskat upp minnet.
> Om jag får tag i en stelgaffel på quillstam så
> kommer den passa???
> När det gäller min språkliga tillkortakommande,
> herr språkpolis, så ska jag försöka bättra
> mig. Du är förlåten bara för att du ge mig så
> många bra tips ;)
> Ska prova det där med två muttrar ikväll när
> jag kommer hem
Quillstammen måste passa gaffeln, de vanligaste stammarna är 22,2 eller 25,4 mm i diameter. Mät din stam och köp/få likadan gaffel som du har nu fast stel, 26" och med Canti/V-bromsfästen.
Tillkortakommande skulle jag inte säga, snarare att du nånstans bestämt dig för att stava med G som man gör i namnet Gävle med samma uttal. Det är väl snarare att betrakta som en felaktig övertygelse om vad som är rätt, och kan därför fixas. Inkonsekventa fel är däremot svårare att hantera. Jag = språkpolis, erkänner och ber om ursäkt igen. :)
-------------------------------------------------------
>
> Ok nu har jag läst igenom och friskat upp minnet.
> Om jag får tag i en stelgaffel på quillstam så
> kommer den passa???
> När det gäller min språkliga tillkortakommande,
> herr språkpolis, så ska jag försöka bättra
> mig. Du är förlåten bara för att du ge mig så
> många bra tips ;)
> Ska prova det där med två muttrar ikväll när
> jag kommer hem
Quillstammen måste passa gaffeln, de vanligaste stammarna är 22,2 eller 25,4 mm i diameter. Mät din stam och köp/få likadan gaffel som du har nu fast stel, 26" och med Canti/V-bromsfästen.
Tillkortakommande skulle jag inte säga, snarare att du nånstans bestämt dig för att stava med G som man gör i namnet Gävle med samma uttal. Det är väl snarare att betrakta som en felaktig övertygelse om vad som är rätt, och kan därför fixas. Inkonsekventa fel är däremot svårare att hantera. Jag = språkpolis, erkänner och ber om ursäkt igen. :)