Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart! Som man hade på sin Bmx. Känns faktiskt som en rimligare och enklare lösning än susp.ponx sa:Lite fulmek men dottern vågar iaf cykla igen på sin frog. Önskar att jag tänkt på det direkt bara...
Freddie L sa:Smart! Som man hade på sin Bmx. Känns faktiskt som en rimligare och enklare lösning än susp.ponx sa:Lite fulmek men dottern vågar iaf cykla igen på sin frog. Önskar att jag tänkt på det direkt bara...
Fast hur effektivt behöver det vara? Jag som själv cyklar i skogen med två barn (på cyklar som inte är för små) och har varit med på barnens Mtb-klubb-träningar med ibland +20 ungar på hojar som ibland är absolut för stora har liksom aldrig märkt att det är ett problem.kogoyo sa:Freddie L sa:Smart! Som man hade på sin Bmx. Känns faktiskt som en rimligare och enklare lösning än susp.ponx sa:Lite fulmek men dottern vågar iaf cykla igen på sin frog. Önskar att jag tänkt på det direkt bara...
Inte lika effektivt. Tjejsusp kostar ca 100-lappen. Pojksusp 70 kr på teamsportia.
+1. Jag har samma erfarenhet. Långbyxor och handskar var det enda jag fick på dom i början.mikaeljc sa:Jo fast stormtrooperutrustning kan få dem att vägra också.
Erik O sa:Jag funderar lite på att skaffa knä- och kanske armbågsskydd till 5-åringen som såklart kraschar en del i pumptracken. Är det någon som har tips på bekväma smidiga modeller?
Erik O sa:Jag funderar lite på att skaffa knä- och kanske armbågsskydd till 5-åringen som såklart kraschar en del i pumptracken. Är det någon som har tips på bekväma smidiga modeller?
1,1 kg hjälm på en femårings huvud är jättetungt. Min gissning är att en så tung hjälm riskerar göra mer skada än nytta i många typer av olyckor.SafeSurfer sa:Min 5 åring drog i backen i bike parken och hjälmen, poc trabec, fick en rejäl smäll men gjorde sitt jobb. Jag blev lite skrämd och skaffa en full face poc coron. Jag gillar att den är designad för att tåla upprepade lättare slag för eps hjälmar spricker så lätt. Kanske lite onödigt med en 1.1 kg coron, finns fullface på 800g som säkert räckt. Såg att många körde med neck brace i bike parken och lite nojjog över nacken blir man ju då han har tung full face. Både trabec och coron sitt väldigt stadigt på hans huvud iallafall och han gillar att cykla i dem.
I hemmaskogen med småbackar:
1. Hjälm
2. Glasögon
3. Handskar
(4/5. Knäskydd armbågsskydd om inte för varmt och om det ska fokuseras på hopp i backe)
DH är en annan femma. Där åker riktig fullface på, och oavsett modell på FF så skulle jag aldrig köra sådan på mina barn utan nackskydd. Hjälmar är stora och relativt tunga ,samt kan med hakskyddet ge ganska stort moment mot barnens ofta lite svagare nackmuskler.
Vad gäller kraschjackor och riktiga benskydd så finns de för rätt små barn i motocross-butiker.
www.sportamore.se