Skyddskläder för downhill/enduro
Hej alla glada.
Jag har precis fastnat i downhill och köpt en egen ”röda faran”. Är total nybörjare på vad man ska ha på sig egentligen. Vill inte se ut som en rugbyspelare direkt men, gärna med chans att kunna resa upp sig och fortsätta efter en krasch.. Är inte direkt rädd att testa mina gränser
Behöver hjälp med följande; (vad kör ni som kör bikepark)
Hjälm: Duger en Bell super DH mips. Eller är det bättre att investera i en riktig ”crosshjälm” ?
Knäskydd: Kan t.ex POC vpd fungera eller ska man ha en rejälare?
Armbågsskydd: Samma fråga som ovan.
Överkroppsskydd: Ska man ha en full skyddsväst eller duger ryggskydd plus armbågsskydd?
Tacksam för hjälp
Jag har precis fastnat i downhill och köpt en egen ”röda faran”. Är total nybörjare på vad man ska ha på sig egentligen. Vill inte se ut som en rugbyspelare direkt men, gärna med chans att kunna resa upp sig och fortsätta efter en krasch.. Är inte direkt rädd att testa mina gränser
Behöver hjälp med följande; (vad kör ni som kör bikepark)
Hjälm: Duger en Bell super DH mips. Eller är det bättre att investera i en riktig ”crosshjälm” ?
Knäskydd: Kan t.ex POC vpd fungera eller ska man ha en rejälare?
Armbågsskydd: Samma fråga som ovan.
Överkroppsskydd: Ska man ha en full skyddsväst eller duger ryggskydd plus armbågsskydd?
Tacksam för hjälp
