Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade bytt slang, kan säkert gå men jag kan tänka mig att den punkteras betydligt lättare.Min pendlarcykel har 24-622 fälgar, 28/35-622 slang och 28-622 däck.
Nu vill jag använda 40-622 däck. Vågar jag använda de befintliga slangarna eller behöver jag ha slang som är specad 40?
Har du användning av gamla slangen i andra hjul, byt till ny större slang.Min pendlarcykel har 24-622 fälgar, 28/35-622 slang och 28-622 däck.
Nu vill jag använda 40-622 däck. Vågar jag använda de befintliga slangarna eller behöver jag ha slang som är specad 40?
Säkert i många lägen men inte här.Är inte svaret "tubeless"?
Jo, fast det känns inte som en vinnande strategi på väg till jobbet en vardagsmorgon klockan 06. Är punkteringsrisken faktiskt större med den gamla slangen i ett 40-däck så hoppar jag nog gärna över det. ;) Men om det inte är mer riskabelt så kör jag också så.Har du användning av gamla slangen i andra hjul, byt till ny större slang.
Har du ingen användning, kör med den gamla slangen i nya däcken, byt när du får punka.
Då hade jag kört vidare med nuvarande slang. Har inte haft några problem med t..ex Conti Race Light i 35-40 mm däck, gav inte större risk för punktering vad jag upplevde.Säkert i många lägen men inte här.