Slappa journalister sprider cykelmyter

BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Du hävdar väl
> inte att det inte finns dem som anklagar
> judarna/muslimerna/pk-media/sjuklövern/feminister
> na och så vidare (gärna alla i en grupp) för
> alla problem?

Du menar ungefär som att det finns de som anklagar elefantskötare/geologer/russintorkare/salongsgevärspolerare och så vidare (gärna alla i en grupp) för alla problem? Jo, det vore nog ganska dumt att hävda.

Vad är vitsen med att bunta ihop en rad helt olika åsikter till en och samma? Dina frågor är så korkade så man baxnar. Jag kan komma med en motfråga i samma stuk:

Tycker du att bajs/morotskaka/motorsågsolja/ärtsoppa är gott?

Matken skrev:
------------------------------
> Du menar ungefär som att det finns de som anklagar elefantskötare/geologer/russintorkare/salongsgevärspolerare och så vidare (gärna alla i en grupp) för alla problem? Jo, det vore nog ganska dumt att hävda.

Men att benämna merparten av Sveriges journalister och media för pk-media och komma med allvarliga anklagelser mot dem är smart?

Eller som du gjort i andra trådar, klumpa ihop människor från MENA och ge dem synnerligen förklenande egenskaper. Är det genomtänkt?

Går visst inte att citera av någon anledning...

> Men att benämna merparten av Sveriges journalister och media för pk-media och komma med > allvarliga anklagelser mot dem är smart?"

Varför frågar du? Vem har gjort det?

> Eller som du gjort i andra trådar, klumpa ihop människor från MENA och ge dem synnerligen
> förklenande egenskaper. Är det genomtänkt?

Har jag? Kan du citera?

BFS skrev:
> "Allt är
> judarnas/invandringens/muslimernas/sjuklöverns/pk
> -medias fel. Bort med dem!" Gemytligt?
> "Alla är värda lika mycket. Det finns inget vi
> och dom, det finns bara vi." Mer/mindre gemytligt?

Jag tycker det andra låter perfekt, mycket bra med en fast medborgaravgift BFS! :)

Makten skrev: "Du menar ungefär som att det finns de som anklagar elefantskötare/geologer/russintorkare/salongsgevärspolerare och så vidare (gärna alla i en grupp) för alla problem? Jo, det vore nog ganska dumt att hävda."

Finns det en stor och högljudd grupp som anklagar ovanstående för alla problem? Mig veterligen inte. Men det finns en stor grupp som anklagar muslimerna/pk-media/sjuklövern osv för alla problem. De röstar helst på sd.

"Vad är vitsen med att bunta ihop en rad helt olika åsikter till en och samma? Dina frågor är så korkade så man baxnar. Jag kan komma med en motfråga i samma stuk: 

Tycker du att bajs/morotskaka/motorsågsolja/ärtsoppa är gott?"

Det är inte en rad med helt olika åsikter eftersom den stora grupp jag pratar om gärna buntar ihop just judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna osv. Och lägger skulden för allt på just den gruppen. Men det har du såklart inte noterat. Inte heller att det finns en hel propagandaapparat mot just den gruppen (som stöttas/drivs av ett parti i riksdagen). Har elefantskötarkritikerna/russinkritikerna ett parti?

Igen: är det gemytligt att skuldbelägga? Du vägrar svara på det och försöker slingra dig. Men du har inga problem att kalla mig korkad eller andra värdeladdade (negativa) saker. Är det gemytligt att skuldbelägga tex judarna? Är det smart? Eller kan det rent av vara korkat? Du gillar ju inte det Hitler gjorde. Är det bättre att skuldbelägga invandrare/invandringen för alla problem?

Hästmajs.

corn_01.jpg

Västmajs.

corn_02.jpg

BFS skrev:

"Det är inte en rad med helt olika åsikter eftersom den stora grupp jag pratar om gärna buntar ihop just judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna osv."

Vad är det för grupp som du talar om? Har du lust att ge något konkret exempel?

"Och lägger skulden för allt på just den gruppen."

Menar du att judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna är en "grupp"? Det var en spännande teori. Berätta mer!

"Igen: är det gemytligt att skuldbelägga? Du vägrar svara på det och försöker slingra dig. Men du har inga problem att kalla mig korkad eller andra värdeladdade (negativa) saker. Är det gemytligt att skuldbelägga tex judarna? Är det smart? Eller kan det rent av vara korkat? Du gillar ju inte det Hitler gjorde. Är det bättre att skuldbelägga invandrare/invandringen för alla problem?"

Jag är ledsen, men frågan är omöjlig att besvara eftersom du väver ihop helt olika åsikter som inte har med varandra att göra, samt vinklar frågan som om det fanns något slags självklart svar. Det kan väl vara gemytligt att skuldbelägga nazister, eller vad säger du?

Du kan liksom inte tilldela själva skuldbeläggandet några egenskaper innan du definierar VEM det är som är skuldbelagd, och för vad. Detta lyckas du tyvärr inte med.

Senast ändrad:
Makten skrev:
> BFS skrev:
>
> "Det är inte en rad med helt olika åsikter
> eftersom den stora grupp jag pratar om gärna
> buntar ihop just
> judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/f
> eministerna osv."
>
> Vad är det för grupp som du talar om? Har du
> lust att ge något konkret exempel?

Du vet inte vilka som ogillar muslimer, feminister, pk-media och sjuklövern?

> "Och lägger skulden för allt på just den
> gruppen."
>
> Menar du att
> eministerna är en "grupp"? Det var en spännande
> teori. Berätta mer!

Det är iaf den blandade grupp som endel skyller allt på. Och som endel inte tål. Men du vet ju inte vad jag pratar om. Liksom en sverigedemokratisk politiker är helt oförstående inför ordet "järnrör".

Intressant att du struntar i de intressanta delarna av mitt inlägg och tramsar istället. Är det gemytligt att utse syndabockar? Vem har jag utsett till syndabockar? Du påstod att jag gjorde det. Om det Hitler gjorde (först beskyllde judarna för alla problem för att sen ge sig på dem) var dåligt och inte bör upprepas, varför är det okej att beskylla muslimer/invandrare/feminister/sjuklövern/pk-media för alla problem? Har elefantskötarkritikerna/russinhatarna ett parti i riksdagen? Du gjorde jämförelsen mellan den gruppen och "min" grupp. Har de en effektiv propagandaapparat som skyller på elefantskötarna/russinen? Jag väntar på svar.

BFS skrev:
> Du vet inte vilka som ogillar muslimer,
> feminister, pk-media och sjuklövern?

Hur ska jag veta det? Det kan vara allt från Bertil Svensson i Ytterhogdal till Franz Kopfmeister i Bayern eller Achmed Zalazar i Iran. Tror du att de tillhör nån slags "grupp"?

Sen var det ju inte så du formulerade dig: "Det är inte en rad med helt olika åsikter eftersom den stora grupp jag pratar om gärna buntar ihop just judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna osv."

Fast du kanske insåg nu hur idiotiskt det var att påstå att nån "buntar ihop" såpass skilda grupper. Det finns till exempel förmodligen ytterst få muslimska feminister, så de har ju inte så mycket med varandra att göra.

> Det är iaf den blandade grupp som endel skyller
> allt på. Och som endel inte tål. Men du vet ju
> inte vad jag pratar om. Liksom en
> sverigedemokratisk politiker är helt
> oförstående inför ordet "järnrör".

Nej, jag vet verkligen inte vad du talar om. Det kanske går bättre om du slutar hitta på teorier som inte rimmar med verkligheten? Så länge du anser att "judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna" är en grupp kan du omöjligen bli tagen på allvar.

> Är det gemytligt att utse syndabockar?

Det beror på sammanhanget och vilka det är som utses till syndabockar begriper du väl?

> Vem har jag
> utsett till syndabockar?

Den där odefinierbara massan som du påstår buntar ihop "judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna". Utan att lyckas komma med något exempel.

> varför
> är det okej att beskylla
> muslimer/invandrare/feminister/sjuklövern/pk-medi
> a för alla problem?

Det får du väl fråga dem som gör det (vilka det nu kan vara). Inte mig.

Makten skrev: "Jag är ledsen, men frågan är omöjlig att besvara eftersom du väver ihop helt olika åsikter som inte har med varandra att göra, samt vinklar frågan som om det fanns något slags självklart svar. Det kan väl vara gemytligt att skuldbelägga nazister, eller vad säger du?"

Jag kan definitivt lägga skuld på det nazisterna gjort. Och jag kan utan dåligt samvete tycka att deras ideologi inte är det minsta gemytlig. Jag tycker inte heller att deras metoder (skylla allt på judarna) är gemytliga heller. Men det är kanske inget självklart svar att deras metoder är dåliga? Är det gemytligt att skuldbelägga? Du gillade ju inte Hitler. Var det fel att göra det Hitler gjorde, men inte fel att med samma metoder byta ut syndabock till tex muslimer?

"Du kan liksom inte tilldela själva skuldbeläggandet några egenskaper innan du definierar VEM det är som är skuldbelagd, och för vad. Detta lyckas du tyvärr inte med."

Det är väldigt svårt att lyckas få några svar av dig eftersom du bara tramsar. Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feminister är skuldbelagda. Av en grupp som inte gör nån större skillnad utan starkt ogillar alla som är emot dem. Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feministerna är med i konspirationen (som bara avslöjar svastikor i ett parti och inte i de andra sju). Men kan du inte svara på frågan: "är det
det gemytligt att skuldbelägga?" tror jag inte du är kapabel att förstå vad de skuldbelagda är skyldiga till, även om jag tog mig ännu mer tid att förklara.

BFS skrev:
> Jag kan definitivt lägga skuld på det nazisterna
> gjort. Och jag kan utan dåligt samvete tycka att
> deras ideologi inte är det minsta gemytlig. Jag
> tycker inte heller att deras metoder (skylla allt
> på judarna) är gemytliga heller. Men det är
> kanske inget självklart svar att deras metoder
> är dåliga? Är det gemytligt att skuldbelägga?
> Du gillade ju inte Hitler. Var det fel att göra
> det Hitler gjorde, men inte fel att med samma
> metoder byta ut syndabock till tex muslimer?

Varför frågar du mig det? Fråga nån som vill göra muslimer till syndabockar istället. Det här börjar bli oerhört löjligt.

> Det är väldigt svårt att lyckas få några svar
> av dig eftersom du bara tramsar.
> Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feminister är
> skuldbelagda. Av en grupp som inte gör nån
> större skillnad utan starkt ogillar alla som är
> emot dem.
> Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feministerna
> är med i konspirationen (som bara avslöjar
> svastikor i ett parti och inte i de andra sju).
> Men kan du inte svara på frågan: "är det
> det gemytligt att skuldbelägga?" tror jag inte du
> är kapabel att förstå vad de skuldbelagda är
> skyldiga till, även om jag tog mig ännu mer tid
> att förklara.

Ja, det blir svårt för mig att svara när du drar en mängd olika åsikter över samma kam, samt på något underligt vis tycks anse att jag har något med dessa åsikter att göra.

---------

I varenda inlägg du gjort här på sistone så har du skuldbelagt nån slags påhittad grupp som du inte tycks vilja definiera. Och sen frågar du MIG om vad jag tycker om att skuldbelägga. Vore det inte enklare om du vänder dig till dig själv först och ställer samma fråga?

Jag upphör verkligen aldrig att förvånas.

Makten skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Du vet inte vilka som ogillar muslimer,
> > feminister, pk-media och sjuklövern?
>
> Hur ska jag veta det? Det kan vara allt från
> Bertil Svensson i Ytterhogdal till Franz
> Kopfmeister i Bayern eller Achmed Zalazar i Iran.
> Tror du att de tillhör nån slags "grupp"?

De organiserar sig i grupp, på diverse främlingsfientliga sidor och också partipolitiskt.

> Sen var det ju inte så du formulerade dig: "Det
> är inte en rad med helt olika åsikter eftersom
> den stora grupp jag pratar om gärna buntar ihop
> just
> eministerna osv."
>
> Fast du kanske insåg nu hur idiotiskt det var att
> påstå att nån "buntar ihop" såpass skilda
> grupper. Det finns till exempel förmodligen
> ytterst få muslimska feminister, så de har ju
> inte så mycket med varandra att göra.

Idiotiskt är ditt ord. Det är iallafall dessa olika grupper som skuldbeläggs. Av en viss grupp och ett visdt parti. Och det finns absolut muslimska feminister. Men det läste jag ju om i pk-media, så det behöver ju inte vara sant, eller hur?

> > Det är iaf den blandade grupp som endel
> skyller
> > allt på. Och som endel inte tål. Men du vet
> ju
> > inte vad jag pratar om. Liksom en
> > sverigedemokratisk politiker är helt
> > oförstående inför ordet "järnrör".
>
> Nej, jag vet verkligen inte vad du talar om. Det
> kanske går bättre om du slutar hitta på teorier
> som inte rimmar med verkligheten? Så länge du
> anser att
> "judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/
> feministerna" är en grupp kan du omöjligen bli
> tagen på allvar.

Det är kanske därför ingen kan ta dem som hatar/hotar/skuldbelägger judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media på allvar? Men du vet ju inte ett skvatt vad jag pratar om. Liksom en sverigedemokrat måste googla på ordet järnrör.

> > Är det gemytligt att utse syndabockar?
>
> Det beror på sammanhanget och vilka det är som
> utses till syndabockar begriper du väl?

"Allt är judarnas/muslimernas/pk-medias fel. Bort med dom!" Gemytligt?
"Alla är lika mycket värda. Det finns inget vi eller dom, det finns bara vi." Mer/mindre gemytligt? Men, jag har ju skrivit massor om och om igen utan gensvar. Hyser inget hopp om nån förändring.

> > Vem har jag
> > utsett till syndabockar?
>
> Den där odefinierbara massan som du påstår
> buntar ihop
> feministerna". Utan att lyckas komma med något
> exempel.

Nä, de som starkt ogillar judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feminister finns ju inte. Det är ju nåt helt nytt för dig. Du skulle inte tro det om jag säger att de har ett eget parti.

> > varför
> > är det okej att beskylla
> >
> muslimer/invandrare/feminister/sjuklövern/pk-medi
>
> > a för alla problem?
>
> Det får du väl fråga dem som gör det (vilka
> det nu kan vara). Inte mig.

Inga teorier? Varför beskyllde Hitler alla problem på judarna?

Makten skrev:
> BFS skrev:
> -----
> > Jag kan definitivt lägga skuld på det
> nazisterna
> > gjort. Och jag kan utan dåligt samvete tycka
> att
> > deras ideologi inte är det minsta gemytlig.
> Jag
> > tycker inte heller att deras metoder (skylla
> allt
> > på judarna) är gemytliga heller. Men det är
> > kanske inget självklart svar att deras metoder
> > är dåliga? Är det gemytligt att
> skuldbelägga?
> > Du gillade ju inte Hitler. Var det fel att
> göra
> > det Hitler gjorde, men inte fel att med samma
> > metoder byta ut syndabock till tex muslimer?
>
> Varför frågar du mig det? Fråga nån som vill
> göra muslimer till syndabockar istället. Det
> här börjar bli oerhört löjligt.

Det har varit oerhört löjligt ett bra tag nu. Om en metod (Hitlers metod) är fel så måste jag fråga nån annan än dig, för att få svar på om det är en dålig metod.

> > Det är väldigt svårt att lyckas få några
> svar
> > av dig eftersom du bara tramsar.
> > Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feminister
> är
> > skuldbelagda. Av en grupp som inte gör nån
> > större skillnad utan starkt ogillar alla som
> är
> > emot dem.
> >
> Muslimer/judar/pk-media/sjuklövern/feministerna
> > är med i konspirationen (som bara avslöjar
> > svastikor i ett parti och inte i de andra sju).
> > Men kan du inte svara på frågan: "är det
> > det gemytligt att skuldbelägga?" tror jag inte
> du
> > är kapabel att förstå vad de skuldbelagda
> är
> > skyldiga till, även om jag tog mig ännu mer
> tid
> > att förklara.
>
> Ja, det blir svårt för mig att svara när du
> drar en mängd olika åsikter över samma kam,
> samt på något underligt vis tycks anse att jag
> har något med dessa åsikter att göra.

Nä, du har väl inget emot invandring eller pk-media.

> I varenda inlägg du gjort här på sistone så
> har du skuldbelagt nån slags påhittad grupp som
> du inte tycks vilja definiera. Och sen frågar du
> MIG om vad jag tycker om att skuldbelägga. Vore
> det inte enklare om du vänder dig till dig själv
> först och ställer samma fråga?
>
> Jag upphör verkligen aldrig att förvånas.

Det är ingen påhittad grupp som starkt ogillar muslimer/feminister/pk-media och mycket mer. Det är en välorganiserad grupp. Har du missat det är det det mest förvånade i denna tråd.

BFS, eftersom du tycks ha helt fastnat i vinkelvolten så är det ingen idé att fortsätta. Du bara upprepar ditt påhittade scenario gång på gång.

Om du vill veta varför en del (jag vet fortfarande inte vilka eftersom du vägrar svara) som skuldbelägger "judar/muslimer/invandringen/sjuklövern/pk-media/feministerna" för alla problem så får du vända dig till någon av dem. Jag kan tyvärr inte svara för dessa okända människors åsikter.

-------------

Skål! Vi kanske ses i skogen nån dag istället. Jag tror det skulle funka bättre:-) Edit: Alltså inte för handgemäng, utan till cykel.

Senast ändrad:
BFS skrev:
> Nä, de som starkt ogillar
> eminister finns ju inte. Det är ju nåt helt nytt
> för dig. Du skulle inte tro det om jag säger att
> de har ett eget parti.

Men tack och lov så sitter inte SvP i Riksdagen.

Labanos skrev:
> BFS skrev:
> -----
> > Nä, de som starkt ogillar
> >
>
> > eminister finns ju inte. Det är ju nåt helt
> nytt
> > för dig. Du skulle inte tro det om jag säger
> att
> > de har ett eget parti.
>
> Men tack och lov så sitter inte SvP i Riksdagen.

Inte långt ifrån iallafall...

( http://expo.se/2013/sd-hoors-bruna-arv_5854.html )
"I Höör tog Tina Hallgren-Bengtsson plats i kommunfullmäktige. 1992 valdes hon in i Sverigedemokraternas partistyrelse för att ett år senare bli vice-partiledare"

Fräscht... och bara ett exempel i raden av väldigt många.

Bilagor

• 540@85.jpg
    540@85.jpg
    52.3 KB · Besök: 48
Mm.. Hästbajs.

Bara en reflektion: Är det inte bätre att vi tar tag och diskuterar invandringspolitiken innan Sverigedemokraterna får ensam majoritet?

Makten skrev:
> BFS, eftersom du tycks ha helt fastnat i
> vinkelvolten så är det ingen idé att
> fortsätta. Du bara upprepar ditt påhittade
> scenario gång på gång.
>
> Om du vill veta varför en del (jag vet
> fortfarande inte vilka eftersom du vägrar svara)
> som skuldbelägger
> feministerna" för alla problem så får du vända
> dig till någon av dem. Jag kan tyvärr inte svara
> för dessa okända människors åsikter.

Helt okända människor i ett helt påhittat scenario utan skuldbeläggande propaganda (kopierat från nån du faktiskt känner till). Det finns egentligen ingen som kallar sjuklövern för sjuklövern eller media för pk-media. Helt taget ur luften.

> Skål! Vi kanske ses i skogen nån dag istället.
> Jag tror det skulle funka bättre:-) Edit: Alltså
> inte för handgemäng, utan till cykel.

Sämre kan det nog inte funka. Cykla försiktigt.

Senast ändrad:
Labanos skrev:
> BFS skrev:
> -----
> > Nä, de som starkt ogillar
> >
>
> > eminister finns ju inte. Det är ju nåt helt
> nytt
> > för dig. Du skulle inte tro det om jag säger
> att
> > de har ett eget parti.
>
> Men tack och lov så sitter inte SvP i Riksdagen.

Det är inte bara de som starkt ogillar muslimer ("största hotet"), invandringen (orsaken till alla problem), sjuklövern (alla "gammelpartier" är likadana) och pk-media (enda orsaken till att det bara dyker upp nassebilder i sd).

underscore skrev:
> Mm.. Hästbajs.
>
> Bara en reflektion: Är det inte bätre att vi tar
> tag och diskuterar invandringspolitiken innan
> Sverigedemokraterna får ensam majoritet?

Är invandringspolitiken viktigare än allt annat för den svenske väljaren är det nog kört ändå.

BFS skrev:
> Makten skrev:
>
> > Skål! Vi kanske ses i skogen nån dag
> istället.
> > Jag tror det skulle funka bättre:-) Edit:
> Alltså
> > inte för handgemäng, utan till cykel.
>
> Sämre kan det nog inte funka.

Det blir nog bra, eftersom när man cyklar med folk i skogen brukar samtalet kretsa kring cyklar, skog och sånt och väldigt lite svepande omdömen om grupperingar av utifrån någon godtycklig egenskap. Värt att även göra på internetforum.

BFS skrev:
> underscore skrev:
> -----
> > Mm.. Hästbajs.
> >
> > Bara en reflektion: Är det inte bätre att vi
> tar
> > tag och diskuterar invandringspolitiken innan
> > Sverigedemokraterna får ensam majoritet?
>
> Är invandringspolitiken viktigare än allt annat
> för den svenske väljaren är det nog kört
> ändå.

Kört på vilket sätt? Det är väl inte märkligt att när politiker helt sopar viktiga frågor under mattan att det då bildas missnöjespartier som bara växer och växer? Man kan ju resonera det samma om trängselskatter och liknande men faktum är att dom flesta är intresserade av sakfrågor. Vilket inte lär minska iom att politikerna rent ideologiskt är så lika varandra idag att det bara är några ytterst få sakfrågor som skiljer dom.

TBone: du har en poäng.

underscore: Jag förstår att det finns missnöjespartier och varför de uppkommer. Men jag skulle aldrig ge min röst till ett rasistiskt missnöjesparti, sprunget ur vitmaktrörelsen, där det hela tiden dyker upp svastikor och diverse andra avslöjanden. Man kan rösta blankt om man är missnöjd. Det skickar också signaler. Och om "sjuklövern" vore så lika, varför är det då ett sånt ståhej kring budgeten? Och vill du inbilla nån att de sista åtta åren hade varit med sossestyre hade inneburit samma politik som alliansens är det rent lurendrejeri.

Senast ändrad:
Fast i de flesta fall är det SD som lyfter fram problem och på så sätt styr agendan. Inte så mycket att "folket reser sig i protest". Dvs de skapade behovet av sig själva. Utifrån den insikten är det inte så svårt att förstå att andra partier inte vill diskutera frågorna.

Men va fan, ut och cykla med er istället för att älta saker ni ändå aldrig kommer att bli överens om.

BFS skrev:
> Men jag skulle aldrig ge min röst till ett rasistiskt
> missnöjesparti, sprunget ur vitmaktrörelsen,
> där det hela tiden dyker upp svastikor och
> diverse andra avslöjanden.

Så bara för att du inte tänker rösta på SD så skall vi skita i att diskutera invandringspolitik vilket kommer leda till att SD växer och växer tills dom till slut tar makten? Är det verkligen det du vill?

> Man kan rösta blankt
> om man är missnöjd. Det skickar också signaler.

Till vem? Blanka röster är ogiltiga röster och skickar faktiskt inga signaler alls. Inget parti ändrar värderingar i sakfrågor för att det dyker upp en procentenhet fler ogiltiga röster ett val. Inget. Det skrivs inte ens en rad om det i tidningarna.

> Och om "sjuklövern" vore så lika, varför är
> det då ett sånt ståhej kring budgeten? Och vill
> du inbilla nån att de sista åtta åren hade
> varit med sossestyre hade inneburit samma politik
> som alliansens är det rent lurendrejeri.

Det skiljer ytterst ytterst lite. Skattetrycket är enormt och "välfärden" fungerar likadåligt oavsett om alliansen eller sossarna styr.

underscore skrev:
> Skattetrycket
> är enormt och "välfärden" fungerar likadåligt

Jämfört med vad?

En liten fråga till alla HÄSTBAJSpostare, MRobson mfl, varför öppnar ni denna tråd gång på gång när ni vet vad den innehåller? Låt dom som vill diskutera detta göra det och läs själva andra trådar eller stick ut o cykla, det finns skitbra lampor nu för tiden.

Makten skrev:
> Går visst inte att citera av någon anledning...
>
> > Men att benämna merparten av Sveriges
> journalister och media för pk-media och komma med
> > allvarliga anklagelser mot dem är smart?"
>
> Varför frågar du? Vem har gjort det?

Kalla dem pk-media vet jag inget om, men allvarliga anklagelser tycker jag passar in på det här inlägget:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2570251/2570599#msg-2570599

Fast det vet du nog inget om…

(här fanns ett riktigt långt inlägg som innehöll mycket dravel, så jag tog bor det men jag lämnar kvar sammanfattningen nedan)

Journalister som grupp är precis som alla andra grupper. Det finns rötägg och det finns de som vill gott. Gör inte samma misstag som rötäggen och klumpa ihop dem (journalisterna) baserat på rötäggen.

pme skrev:
> Kalla dem pk-media vet jag inget om, men
> allvarliga anklagelser tycker jag passar in på
> det här inlägget:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2570251/25705
> 99#msg-2570599

Du kan bemöta anklagelserna precis när du vill. Ingen i tråden har gjort det hittills, så det vore en frisk fläkt. Sätt igång.

Precis som på tidningarnas förstasidor anses frågan utredd av alla de som ber dig dra SD-försvarstalet på Flashback i stället. Ingen idé att dra det om och om igen i varenda tråd.

Sist slutade det ju efter nästan tio sidor med att du sa att du egentligen inte brydde dig om de faktiskt var nassar eller ej. Ta fasta på det och låt det bero. Eller fortsätt kampen på Flashback. :)

bojsänke skrev:
> Precis som på tidningarnas förstasidor anses
> frågan utredd av alla de som ber dig dra
> SD-försvarstalet på Flashback i stället. Ingen
> idé att dra det om och om igen i varenda tråd.
>
> Sist slutade det ju efter nästan tio sidor med
> att du sa att du egentligen inte brydde dig om de
> faktiskt var nassar eller ej. Ta fasta på det och
> låt det bero. Eller fortsätt kampen på
> Flashback. :)

Det vore klädsamt om du citerade den du åsyftar. Men i stort håller jag med dig. Dock tänker jag inte låta saken bero. Det vore ju sjukt synd om vänsterextremisterna kunde ljuga, förtala och smutskasta utan att bli ifrågasatta:-)

Jag är alltid öppen för en saklig debatt, och jag tror mig ha förstått att även du är det.

Inte på det här forumet. Efter att ha insett att jag dragit det tidigare över nio hela sidor ser jag det som överspelat. Det är ingen debatt, och minst av allt en saklig sådan. Det är bara en kvarn som mal.
Jag har gjort min ståndpunkt klar, och du har givit ditt svar. Om du ska fortsätta spåra ur tråd efter tråd med ditt invandringsmantra tycker jag vi ska ha ett lex Makten.

bojsänke skrev:
> Inte på det här forumet. Efter att ha insett att
> jag dragit det tidigare över nio hela sidor ser
> jag det som överspelat. Det är ingen debatt, och
> minst av allt en saklig sådan. Det är bara en
> kvarn som mal.
> Jag har gjort min ståndpunkt klar, och du har
> givit ditt svar. Om du ska fortsätta spåra ur
> tråd efter tråd med ditt invandringsmantra
> tycker jag vi ska ha ett lex Makten.

Jag ser det som ett batteri, ta bort endera polen så avstannar processen. Att sitta som minuspol och tjata om pluspolen skall sluta mata när allt man behöver göra är att klippa tråden kan inte tolkas som annat än högskoletjejgruppsretorik.

pme skrev:
-----------------------------------------------------
> Journalister som grupp är precis som alla andra
> grupper. Det finns rötägg och det finns de som
> vill gott. Gör inte samma misstag som rötäggen
> och klumpa ihop dem (journalisterna) baserat på
> rötäggen.

Jag tror att man bör förhålla sig på ett lite mera problematiserande och kritiskt sätt än så just då det gäller journalister och media.

För det första är medias makt stor trots tidningsdöd och alla förändringar som skett sedan internets framväxt.

För det andra är det väldigt viktigt att det medielandsskapet är förmöget att vrida och vända på svåra frågor utan att låta sig styras av onödiga tabun och låsningar.

För det tredje tycker jag det är tydligt att även om det i princip är så att varje journalist är en individ och att det finns både bra och dåliga, så ser man tendenser som inte är bra. Kanske kan man också tala om att det finns strukturella problem.

Senast ändrad:
Makten skrev:
> pme skrev:
> -----
> > Kalla dem pk-media vet jag inget om, men
> > allvarliga anklagelser tycker jag passar in på
> > det här inlägget:
> >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2570251/25705
>
> > 99#msg-2570599
>
> Du kan bemöta anklagelserna precis när du vill.
> Ingen i tråden har gjort det hittills, så det
> vore en frisk fläkt. Sätt igång.

Vad dillar du om? Du citerar ju som fan läser bibeln.
Du frågade vem som kom med allvarliga anklagelser och jag gav dig ett svar. Varför skall jag bemöta anklagelserna? Jag är inte journalist. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Tillbaka
Topp