släta däck på MTB

bymyppah

Ny medlem
släta däck på MTB
Har ni några förslag på "omönstrade" billiga och bra däck som man kan använda på en MTB som körs mest på cykelvägar och släta fina skogsstigar ?

släta däck på MTB
McR skrev:
-------------------------------------------------------
> Continental Sport Contact?

Beror ju på vad han menar med 'omöstrade'. :)

släta däck på MTB
Beror på hur feta däck du vill ha. Min favorit är det nya Schwalbe Big Apple 2.15 - tillräckligt fett för att inte förändra geometrin på en genomsnittlig MTB, men ändå med plats för skärmar. En antydan till mönster som funkar som placebo på grusvägar.

släta däck på MTB
Biltema har omönstrade och billiga däck till mtb, om dom är bra kan bara du och ev någon annan test pilot svara på.
Jag har haft ett på Mtb som satt fast i trainern under vintern och där har det gjort sitt jobb bra.

släta däck på MTB
jag köpte just ett par slicks till mitt pendlarprojekt. 140 kr styck på Cyclecomponents, Maxxis xenith 1.5. Ser väldigt bra ut och kommer säkert rulla som en dröm. Samma däck var faktiskt 70 kr dyrare på CRC!
Annars e ju conti sportcontact bra däck. Satsa på 1.6 storleken eftersom den mindre varianten är ganska oförlåtande vid spårvagnsspår, trottoarer osv.

släta däck på MTB
Jag köpte väldigt billiga slicks till min gamla pendlare på "host..host" Cykelringen.Dom var klart prisvärda. Annars är ju Conti sportcontact bra.

/Jari

släta däck på MTB
42Hz skrev:
> McR skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Continental Sport Contact?
>
> Beror ju på vad han menar med 'omöstrade'. :)

Ja men den där lilla skåran kan väl inte störa så mycket :)

släta däck på MTB
Schwalbe Kojak!

14 EUR/st för wireversionen på http://www.bike-components.de/products/info/p20290_Kojak-Performance-Drahtreifen-2009.html

20290_1_schwalbe_kojak_perfo.jpg

20290_2_schwalbe_kojak_perfo.jpg

20290_3_schwalbe_kojak_perfo.jpg

släta däck på MTB
vill du ha slätt på asfalt och lite mer grepp i skogen har du även continental travelcontact kostar ca 350:-/däcket sen finns ju budget med landsvägsmönster dvs continental tourride ca 170:-/däcket om du inte är allt för kräsen ;)

har själv testat tourride på mtb o dom e riktigt sköna o rulla på till vardagscykling

släta däck på MTB
Hur är väggreppet på så släta däck som kojak....

Funderar på att köpa en brompton... och man kan få kojak däck får 200 kr extra... De är något lättare än standarddäcken... Men slirar man lätt om man bromsar... etc.... Hojen kommer oftast ha lite packning.

släta däck på MTB
Det tror jag inte du behöver oroa dig för. Mönster på cykeldäck är nog mycket till för att folk inte skall bli oroliga. ;) Är det löst underlag är det såklart bra med mönster, men då behöver du i alla fall mer mönster än "standarddäck". På bilar är mönstret till stor del till för att flytta undan vatten, men vattenplaning på cykel är inte ett problem.

släta däck på MTB
deviator skrev:
> Hur är väggreppet på så släta däck som
> kojak....
>
> Funderar på att köpa en brompton... och man kan
> få kojak däck får 200 kr extra... De är något
> lättare än standarddäcken... Men slirar man
> lätt om man bromsar... etc.... Hojen kommer
> oftast ha lite packning.

Jag tycker Kojak fungerar fint så inget du behöver fundera över

släta däck på MTB
Schwalbe Big Apple har jag kommit att gilla starkt. Ännu mer allround och bra tycker jag Marathon verkar, men har inte prövat dem själv. Och köp så breda däck det bara ryms, och ha ett lågt skönt tryck i dem.

Tillbaka
Topp