Slicks

• Trådstartare Trådstartare jbm
  • Start datum Start datum
Slicks
Jag har budat på sport contact (1,6) sen april förra året och var punkteringsfri tills i November då vintersulorna åkte på.
Grymt nöjd med sport contact.

Senast redigerad av en moderator:
Slicks
jbm skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det Conti. Sport Contact som gäller (ser
> smala ut...), finns det fler?

Ställer den dumma frågan: Vill du ha smala däck då?
Hookworms rullar fint på asfalt och har luftkammare som passar mtb om leklusten faller på. Annars kan man väl lika gärna köra racer...

Slicks
Kört S-Contact i 2 år utan punka. Finfina däck som säkert håller denna säsong också.

Sen finns ju också en 1" variant av Grand Prix för MTB. Ytterligare lite snabbare.

/C

Slicks
Big apple 2.35 sitter på pendlarhojpan för tillfället. Jag trodda jag skulle halka omkring helt okontrollerat i slasket men det har gått över förväntan.

Slicks
Intressant, jag satt precis och funderade om man skule hänga på slicksen redan nu. Dubbdäcken har ju gjort sitt. Jag har Schwalbe Marathon slicks, tycker de funkar bra. Kollade från bilen på väg hem idag, det var ju torrt men grusigt på gångvägarna på väg ut ur stan (Sthlm) och norut.
Blir nog byte för min del.
/F

Slicks
Jag har ett par Biggest Apples (60-622) på pendlarprototypen men det har visat sig vara omöjligt att få fram skärmar till dem, så jag kommer att prova de nya Marathon Supreme 50-622 snart.

Slicks
Kan informera om att det blev ett par Schwalbe Maraton (ej racer). Riktigt snabba! Tror mycket på dom som pendlardäck men vi får se... Bra med reflexsida!

Tack för svaren!

Slicks
Jag kör pendlar på Schwalbe Marathon 26x1.75 sedan tre år.
Är mycket nöjd med dem. Skönt med lite större volym i däcken. De verkar omöjliga att slita ut. Det enda negativa jag kan komma på är att våtgreppet inte är bäst, men slicks är slicks...

mvh

Slicks
Jag har torkat ut två uppsättningar conti sport. De spricker upp efter 2 år ung. Vet inte om jag kör dem osnällt på något sätt men så blir det i alla fall

Slicks
perzzon skrev:
> Jag har torkat ut två uppsättningar conti sport. De spricker upp efter 2 år ung.

Rullar fortfarande omkring på samma som jag köpte i början av 2004, inga problem hittills. Det var några trådar som släppte på ett av dem, men det verkade vara en engångsföreteelse. Och de ska nog hålla även denna säsong, kanske även nästa.

Slicks
Vredenstien S-lick får alltid bra kritik i engelska cykeltidningar men har aldrig sett dom i Sverige.
Hittar ingen bild just nu men går säkert att googla fram.

Slicks
I år skall jag testa Schwalbe på racern också när deras "Stelvio" ersätter Michelin
Pro2Race jag använt tre säsonger. Men våren rullas in på Conti GP 4 Season.

Slicks
Daner skrev:
> Jag har ett par Biggest Apples (60-622) på
> pendlarprototypen men det har visat sig vara
> omöjligt att få fram skärmar till dem, så jag
> kommer att prova de nya Marathon Supreme 50-622
> snart.

Har du testat nya Marathon Supreme nu?
Nån annan som har erfarenheter av dessa?
Verkar vara pendlarens superdäck.

/B

Bilagor

• supreme.jpg
    supreme.jpg
    16.1 KB · Besök: 17
Slicks
Fick ett par 42mm som byggdes på en kundcykel som hämtades från Dr. Spoke i lördags. Provcyklade den lite men det var mest Speedhub som fick min uppmarksamhet.

Slicks
I veckan skall jag byta från dubbdäck till Specialized Armadillo på pendlarmtb:en. Verkar näst intill omöjligt att punka med dem och de rullar lätt

Slicks
Varför slicks? Säg att du skulle få för dig att ta en genväg genom skogen då? Köp Schwalbe fast fred istället, de rullar djävulskt bra men funkar även i skog och mark. :)

Annars så är det väl continental sport contact som brukar rekommenderas här på forumet. Själv har jag testat biltemas slicks, men blev uttråkad efter en timma och bytte tillbaka till grova däck.

Slicks
Varför slicks? Bästa greppet och lägsta rullmotståndet - på hårda underlag.

"Tread patterns have no effect on surfaces in which they leave no impression."

referns: <http://www.sheldonbrown.com/brandt/slicks.html>

Slicks
Jag körde SSSM05 i Hellas på min pendlarcykel med Big Apple 2.0, så man behöver inte så värst mycket mönster för att klara sig i skogen.

product_64_2.gif

Det är tur att däcken har inbyggd fjädring, för annars är cykeln helstel. ;)

Valhalla skrev:
> Varför slicks? Säg att du skulle få för dig
> att ta en genväg genom skogen då? Köp Schwalbe
> fast fred istället, de rullar djävulskt bra men
> funkar även i skog och mark. :)
>
> Annars så är det väl continental sport contact
> som brukar rekommenderas här på forumet. Själv
> har jag testat biltemas slicks, men blev uttråkad
> efter en timma och bytte tillbaka till grova
> däck.