Slitna drev?

Aktiv medlem
Slitna drev?
Min kedja gick åt helskotta idag!!

Så jag behöver ny men undrar lite över dreven

Jag har alltid haft dålig koll på att se om drev är slitna elle rinte. Så jag tänkte se om någon av er kan avgöra om jag kanske kan klara mig med bara ny kedja eller om det är lika bra att köpa rubbet nytt.

Jag kör ju SS så växlingen är helt ointresant och jag är itne intreserad av att köpa bara kedja och testa. Anledningen till att jag hoppas på att bara kunna byta kedja är att jag kan gå in i vilken butik som helst. Men resten av delarna kan ha lite levernstid. Så måste jag ha nya är det bäst om jag betsällde dem igår:)

Bilagor

• bakdrev.JPG
    bakdrev.JPG
    54.8 KB · Besök: 421
  • framdrev.JPG
    framdrev.JPG
    53.8 KB · Besök: 139
Slitna drev?
Inte ens hajtänder ju! Jag hade kört vidare. Tror inte det ska vara några större problem!

Slitna drev?
Framdrevet är av stål och det ser ju ganska fint ut. Bakdrevet är väll det som känns lite mer tveksamt men det kanske är värt att byta hela skiten. Skulle behöva byta body oxå när jag ändå håller på så jag får se vad leveranstiderna blir. Får jag inte hem några grejjer under veckan får det vara.

Slitna drev?
Kolla var jag ritat.

Hade det varit växlat så hade det varit stenkört för det drevet. Jag tycker det ser likadant ut bak, men det är svårare att säga med din bild.

Om din kedjelängd är tajt nog så att kedjan omöjligt kan klättra kan du köra vidare, men du kommer göra av med kedjor i väldigt hög takt. Släng på den billigaste kedjan du hittar så du kan cykla medans du beställer nya drev.

Bilagor

• framdrev.JPG
    framdrev.JPG
    54.9 KB · Besök: 95
Slitna drev?
Nya grejjer är beställda, trialkedja och drev i stål.

Men rikard. har du sett bilder på kedjan som gick av?. Den finns på erik sida. De länkarna gick verkligen rakt av!

Så jag har nog testat färdigt 29 kroners kedjor på ett tag nu...:)

Tillbaka
Topp