Slowbuild leverans

Slowbuild leverans
Nej, jag har inte brytt mig. Tänker att de kommer när de kommer.
Nu finns SL XA30 i lager och till rabatterat pris hos handlare i tyskland, så jag skickade ett mejl till Stefan om att jag ville annullera ordern. Svar på 5 minuter om att Newmen precis lovat skicka över fälgar och att han kan skicka ett par hjul innan veckan är slut, om jag fortfarande är intresserad. Vilket jävla rövhål till pajas.

Slowbuild leverans
Nu finns SL XA30 i lager och till rabatterat pris hos handlare i tyskland, så jag skickade ett mejl till Stefan om att jag ville annullera ordern. Svar på 5 minuter om att Newmen precis lovat skicka över fälgar och att han kan skicka ett par hjul innan veckan är slut, om jag fortfarande är intresserad. Vilket jävla rövhål till pajas.
Vilka butiker har dom på rea?

Slowbuild leverans
Inspirerad av att du faktiskt fick svar på ditt mail har jag har nu mailat en snäll fråga om status på min order från 25 april :)
Håller tummarna att jag hör nånting

Slowbuild leverans
Inspirerad av att du faktiskt fick svar på ditt mail har jag har nu mailat en snäll fråga om status på min order från 25 april :)
Håller tummarna att jag hör nånting
Jag beställde den 17 februari men jaga på han du, de kanske inte tar ordrarna i den ordning de kommer in.
När jag har försökt ringa så får jag ett felmeddelande om serverfel, både på fasta numret och mobilnumret. Jag har bara lyckats komma fram på fasta numret vid ett tillfälle men då svarade han direkt.

Slowbuild leverans
Lönlöst att försöka ringa, kommer bara till nån telefonsvarare. Följer en tråd på Mtbnews.de och det verkar vara samma missnöje även där ?

Slowbuild leverans
Jag orkar inte att titta vad das Angebot innehåller. Är det att han skickar imorgon?
Det var väl standard config på obyggda hjul där fälg är slut hos leverantör som är den senaste angeboten tror jag
Helt rätt. Erbjudandet har legat ute i flera år, SL XA30. Det nya är att fälgarna är slut hos tillverkare sen ett par månader, då kunde jag inte låta bli.

Slowbuild leverans
Jag tror du hade tur som fick svar :) Jag skickade oxå en förfrågan men det är knäpptyst. Bara att somna om igen.

Slowbuild leverans
Kollade mina hjul nu efter ett år. Bakhjulet är ca 1mm vint och fram är absolut spikrakt. Stefan kan när han vill.

Verkar som han sätter olika spänning på höger/vänster sida. Kanske är vanligt men har ingen koll.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Äntligen! ?

Bilagor

• IMG_9196.jpeg
    IMG_9196.jpeg
    669.7 KB · Besök: 151
  • IMG_9197.jpeg
    IMG_9197.jpeg
    658.3 KB · Besök: 131
Slowbuild leverans
Mina hjul verkar ha kommit nu, under en veckas tid. Han måste ha haft ett par enligt samma spec. liggandes eller nått.
Detta var ett falskt alarm, verkar som han bara hade bokat frakt, fick en notis att jag har paket att hämta från Danmark men fanns inget att hämta hos ombudet och de visst inte när paketet skulle kunna komma.

Igår fick jag ett dock ett mejl från Stefan som skriver att hjulen är klara och är redo att skickas. Helt ok tidsmässigt ändå tycker jag. Men lite oklart allting bara.

Slowbuild leverans
Lurar på ett par Z50i24SL från www.carl-z.de Verkar vara samma.
De går inte handla direkt...? man måste göra banköverföring osv?
Carl-z och Slowbuild är samma. Har betalat med PayPal när jag handlat där. När man betalar går ordern igenom och sen dyker hjulen upp när de dyker upp. Det skapas ett konto där du kan se vad du beställt. Det uppdateras aldrig utan det står att ordern är under bearbetning även efter att du fått hjulen.

Slowbuild leverans
Carl-z och Slowbuild är samma. Har betalat med PayPal när jag handlat där. När man betalar går ordern igenom och sen dyker hjulen upp när de dyker upp. Det skapas ett konto där du kan se vad du beställt. Det uppdateras aldrig utan det står att ordern är under bearbetning även efter att du fått hjulen.
Förde över lite pengar, få se om de dyker upp till (h)jul.
Inget dräneringshål i fälgen, något som oroar mig något. Fått dammsuga ut vatten från andra hjul av andra märken...

Slowbuild leverans
Var i behov av ett nytt bakhjul, landade i att köpa hjulset då det inte var så mycket dyrare. Tänkte jag kan ju passa på att prova slowbuild när jag inte har bråttom och det är bra pris.

Beställde 9/7, fick mail samma vecka att "de skickas på måndag" Paketet kom idag 19/8 ?

Inget att klaga på kvalitetsmässigt. Lite kasst att han inte tejpar fälgarna men fick tejp iaf. Får återkomma med recension. Var Newmen SL EG30 / SL A30 med DT 350nav.

Senast ändrad:
Slowbuild leverans
Haha jo, det är nog första och sista gången ?‍♂️

Jag tänkte så här: ”En månad kan jag vänta, det är lugnt!” Jag var även påverkad av en vän som fått sina hjul efter typ tre veckor.

Nu ser jag fram emot en höst med nya hjul! ?
Gav upp nu. Öppnade en PayPal-dispyt 09:10, och fick besked om återbetalning 09:17.
Tänk om han var lika snabb på att bara skriva ett email och säga att grejerna är försenade... :)

Slowbuild leverans
Var i behov av ett nytt bakhjul, landade i att köpa hjulset då det inte var så mycket dyrare. Tänkte jag kan ju passa på att prova slowbuild när jag inte har bråttom och det är bra pris.

Beställde 9/7, fick mail samma vecka att "de skickas på måndag" Paketet kom idag 19/8 ?

Inget att klaga på kvalitetsmässigt. Lite kasst att han inte tejpar fälgarna men fick tejp iaf. Får återkomma med recension. Var Newmen SL EG30 / SL A30 med DT 350nav.
Uppdatering:
Vill ni ha bra byggda hjul, välj då inte Slowbuild för guds skull. Tog 3 rundor så blev bakhjulet wobbligt som satan och massa lösa ekrar. Skulle säga nästan sämre än OEM-hjul ?
Jag körde med ett hjulset från Fitwheels som var raka i 6 månader iaf.

Men visst, bra pris för det man får.

Slowbuild leverans
Uppdatering:
Vill ni ha bra byggda hjul, välj då inte Slowbuild för guds skull. Tog 3 rundor så blev bakhjulet wobbligt som satan och massa lösa ekrar. Skulle säga nästan sämre än OEM-hjul ?

Bra pris berör då. Om man kan rikta hjul själva är det bra pris. Annars kanske inte.

Slowbuild leverans
Uppdatering:

Vad är det för hjul?

Mina Newmen fälgar med DT240 är inne på andra eller tredje säsongen utan att jag behövt röra dom... Men i vinter behöver jag serva ratcheten som vid 2-3 tillfällen har "frihjulat" på senare tid.

Slowbuild leverans
Vill ni ha bra byggda hjul, välj då inte Slowbuild för guds skull. Tog 3 rundor så blev bakhjulet wobbligt som satan och massa lösa ekrar.
Kontrollerade du ekerspänningen innan du började använda hjulen?
Att du inte kan kolla absolutvärdet utan ekerspänningsmätare är självklart förstås,
men den relativa ekerspänningen är ju enkelt att kontrollera genom att knäppa på ekrarna med en nagel. Typ: pling-pling-plonk-...
Gjorde du det, eller ngt likn?

OBS:
Jag försöker inte skjuta skulden för det dåliga hjulet på dig, eller ngt sådant.
Jag är bara nyfiken på hur dåligt det var redan från början...

Slowbuild leverans
Att du inte kan kolla absolutvärdet utan ekerspänningsmätare är självklart förstås,
men den relativa ekerspänningen är ju enkelt att kontrollera genom att knäppa på ekrarna med en nagel. Typ: pling-pling-plonk-...

OBS:
Jag försöker inte skjuta skulden för det dåliga hjulet på dig, eller ngt sådant.
Ja jag lyssnade på ekrarna och de lät hyffsat jämt och kände på dem.

Slowbuild leverans
Uppdatering:

Det var väl nån jävel från happy som ringde och frågade när han skulle skicka hjulen någon gång, så han glömde att dra åt ?.

Slowbuild leverans
Uppdatering:

Upplevt samma med hjul jag köpte av zakka som hans mekaniker byggt. Tror det är straightpull ekrarna som är problemet. Men är det ingen låsning i nipplarna o man kör stök kan det väl hända tänker jag.

Slowbuild leverans

OBS:
Jag har haft samma problem. Kontrollerade faktiskt ekerspänningen när jag fick hjulen och den var jämn och runt 120kg. Men ändå har det gängat upp sig. Misstänker att det är straightpull och ingen gängsäkring som är boven. Så nu har jag lossat alla nipplar och lagt på gängsäkring. Tyvärr verkar fälgen ha blivit lite oval efter att ha haft lösa ekrar och blivit lite "masserad". Den är uppe i ca 35000möh lift eller shuttleassisterat sedan i våras så kanske inte helt rättvist att klaga för mycket.

Slowbuild leverans
Jag har haft samma problem. Kontrollerade faktiskt ekerspänningen när jag fick hjulen och den var jämn och runt 120kg. Men ändå har det gängat upp sig. Misstänker att det är straightpull och ingen gängsäkring som är boven. Så nu har jag lossat alla nipplar och lagt på gängsäkring. Tyvärr verkar fälgen ha blivit lite oval efter att ha haft lösa ekrar och blivit lite "masserad". Den är uppe i ca 35000möh lift eller shuttleassisterat sedan i våras så kanske inte helt rättvist att klaga för mycket.
Såg nu senast när jag var tvungen att tejpa om hjulet för att ekrarna blivit lösa och punkterat tejpen att mitt hjul också blivit lite ovalt. Hjulen har inte gått mycket och inte fått några genomslag. Kanske bara är SL EG30 som är vek.

Slowbuild leverans
Såg nu senast när jag var tvungen att tejpa om hjulet för att ekrarna blivit lösa och punkterat tejpen att mitt hjul också blivit lite ovalt. Hjulen har inte gått mycket och inte fått några genomslag. Kanske bara är SL EG30 som är vek.
Har samma fälgar men tror inte dom är veka. Tror snarare att dom lösa ekrarna plus ett gäng hyffsat rejäla genomslag gjort fälgen oval, inga synliga bucklor dock. Så länge ekrarna satt som dom skulle verkade fälgen var rund och rak men efter ekrarna lossnade har den blivit oval. Körde 4 dagar i Finale, då satt ekrarna och vid kontroll efter jag kom hem var det rakt och runt. Men efter lite vanligt bikepark åkande började dom lossna och efter det har jag inte fått fälgen rund igen.

Slowbuild leverans
Har samma fälgar men tror inte dom är veka. Tror snarare att dom lösa ekrarna plus ett gäng hyffsat rejäla genomslag gjort fälgen oval, inga synliga bucklor dock. Så länge ekrarna satt som dom skulle verkade fälgen var rund och rak men efter ekrarna lossnade har den blivit oval. Körde 4 dagar i Finale, då satt ekrarna och vid kontroll efter jag kom hem var det rakt och runt. Men efter lite vanligt bikepark åkande började dom lossna och efter det har jag inte fått fälgen rund igen.
Låter fullt normalt och problemet med alunipplar utan låsning är ju att om du får en smäll och ekeren är lösare utan att du vet det slits gängorna ut ut helt enkelt. Därför man bygger med brass för utförskörning!
Även om du spänner upp hjulet igen när gängorna i nipplarna är slut räcker ett hårt åk för att ekrarna ska vara lika lösa som innan.

Tillbaka
Topp