Smallbenskydd + knäskydd

Hyvä

Ny medlem
Smallbenskydd + knäskydd
Fick en kyss av min pedal och det lär inte bli sista gången den smäller till mig, så jag tänkte höra hur skyddar sig andra emot det?

Jag var tittat på knä+smallbenskydd men ville höra andras åsikter, och fråga om hur man tar reda på sin storlek (crc sa helt enkelt x cm för M t.ex.).

När jag ändå frågar, vilka armbågsskydd+handskar för sommaren rekommenderar ni?

Senast ändrad:
Smallbenskydd + knäskydd
Smalbensskydd verkar opoppis. T ex har POC slutat sälja sina shinguards.
Vet ej varför, otufft att ha smalbensskydd kanske..

Däremot så finns vissa knäskydd i längre modeller
Kolla t ex:
POC vpd 2.0 Long kneepad

Kör vanliga POC vpd 2.0 knäskydd, och fungerar hur bra som helst. Cyklar några mil i veckan med dom. Det blir varmt men dom känns knappt efter ett tag och skaver ej.

Vad gällande mått, så mät ordentligt. Kolla direkt hos tillverkaren istället för typ CRC

Armbågsskydd, kolla på POC vpd 2.0 eller IXS flow, kör själv POC vpd 2.0.

Senast ändrad:
Smallbenskydd + knäskydd
Antex66 sa:
+1 på raceface flank. Jag använder mina även på stig. Sparar smalbenen och sitter skönt.
Letar nya skydd och kikade på de här, mest stighojja, men det gnälldes lite på någon söm över knäskålen, att det blev obekvämt?

Jag har snöat in på:
ION-K_Pact_Select-Knee-Guards-Summer-2017-black-M-56284-174978-1487954512.jpeg

De ska sitta uppe helt perfekt för stigcykla, det är någon ny "uppfinning" som gör att knäleden kan böjas helt fritt i princip. En gnutta varma men det är nog ofrånkomligt.

Smallbenskydd + knäskydd
Har kört plattisar i knappt ett år efter 12 år på spd. Aldrig slagit i smalbenet så för stigcykla tycker jag personligen mest känns obekvämt och overkill.
Känns mer som en teknikgrej.

Smallbenskydd + knäskydd
glitch sa:
Har kört plattisar i knappt ett år efter 12 år på spd. Aldrig slagit i smalbenet så för stigcykla tycker jag personligen mest känns obekvämt och overkill.

Beskriver mig perfekt här. Saknar teknik och vill lära mig utan att behöva besöka sjuksyster :)

Ska kolla in fotbollsskydd då det verkar mest prisvärt för min användning. Tack alla! :)

Smallbenskydd + knäskydd
Hyvä sa:
glitch sa:

Beskriver mig perfekt här. Saknar teknik och vill lära mig utan att behöva besöka sjuksyster :)

Ska kolla in fotbollsskydd då det verkar mest prisvärt för min användning. Tack alla! :)

Det blir nog bra. Vad kör du för pedaler och skor? Tror jag har slagit smalbenen oftare med spd än med plattisar men skadan brukar bli mycket värre med flats :)

Annars knäskydd är vi många som är nöjda med ixs flow. De har nåt liknande för armbågar också. Har själv ett par alpinestars paragon jag använt vid utförskörning som funkat bra vid smäll men de är inte klockrent sköna. Självaste skyddskudden är inte tillräckligt förböjd så den stramar emot armbågen lite.

Tillbaka
Topp