Småskalig cykelverkstad?
Jag har planer på att starta en enskild firma i form av verkstad där jag reparerar de flesta cykeltyper. Jag kan definitivt inte allt men bör lösa de vanliga åtgärderna. Jag arbetar statligt, 100%, men drömmen vore att gå ner till 80% och jobba i verkstaden en dag i veckan. Tanken är att jag köper in de verktyg jag saknar och börjar lite smått att annonsera i lokaltidningen och facebook motsv. Jag bor för övrigt i ett mindre samhälle med två redan existerande cykelverkstäder. Till en början kommer jag därför jobba kvar i det statliga till 100%.
Nästa steg är att få tag i en grossist som kan sälja reservdelar, däck, slang, kedjor osv. Har ni något tips på grossist som kan vara hjälpsam? Det känns som en dålig lösning att beställa från tyskland som privatperson, och därefter hoppas att postnord levererar inom två veckor. Jag förstår samtidigt att det är oerhört svårt att ha det mesta hemma, i synnerhet då min firma kommer att vara ytterst småskalig. Hur hade ni gjort? Någon som har erfarenhet och tips?
All annan input i ämnet välkomnas!
Mvh
Lukas
Nästa steg är att få tag i en grossist som kan sälja reservdelar, däck, slang, kedjor osv. Har ni något tips på grossist som kan vara hjälpsam? Det känns som en dålig lösning att beställa från tyskland som privatperson, och därefter hoppas att postnord levererar inom två veckor. Jag förstår samtidigt att det är oerhört svårt att ha det mesta hemma, i synnerhet då min firma kommer att vara ytterst småskalig. Hur hade ni gjort? Någon som har erfarenhet och tips?
All annan input i ämnet välkomnas!
Mvh
Lukas