Snabb webbutik med lagret i Sverige?

BuTTuS

Aktiv medlem
Som rubriken, finns det någon Svensk webbutik som har sitt lager i Sverige, och oftast skickar samma dag?
Jag behöver klingbultar lite pronto och vill helst inte vänta en vecka som det blir från Tüskland...

Swoop

Aktiv medlem
Jag beställde för första gången på Cykelgear.se i tisdags. Ordern gick kring 18 och jag fick besked om packad och klar kl 20. Ser ut som jag kan hämta ut paketet idag. De håller till i Höör men verkar skicka från Danmark. Testa ringa dem?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Cykelgear som tidigare nämnt har alltid skickat samma dag för mig.
Bike24 har expressfrakt med, men kommer nog inte förren på måndag.

Klickbultar har jag alltid hemma i reserv, var bor du?

BuTTuS

Aktiv medlem
klingbultar finns väl hos vilken lbs som helst? Borde vara snabbast :)
Det förutsätter ju att det finns en lbs där man bor, vilket inte är fallet med Sveg :-)

Cykelgear som tidigare nämnt har alltid skickat samma dag för mig.
Bike24 har expressfrakt med, men kommer nog inte förren på måndag.

Klickbultar har jag alltid hemma i reserv, var bor du?
Som sagt, Sveg, mitten av ingenstans, lika långt till överallt :-)

tobo

Aktiv medlem
Jag har beställt åtskilliga gånger från Cykelgear, och har de flesta gånger haft beställningen hemma inom 2 dygn.

Har även beställt med "snabbleverans" från Bikester, brukar ta ca 3 dygn innan jag har paketet hemma.

moros

Aktiv medlem
Bikester har ju den i SE om det står att artikeln är tillgänglig för "snabbleverans". Brukar ta 2-3dagar.
Senaste leveransen från Bikester (snabbleverans) fick jag på 22h (beställde kl 14, aviserades kl 12 dagen därpå). Men som sagt, de har nog lite luft i det löftet och så beror det kanske lite på var i landet man bor.

Håller med om Cykelgear (de få gånger jag beställt), även Atredo skickade samma dag (men använder Bring så det tog två dagar för dom att köra de få milen)

Fundadores

Aktiv medlem
Ja vet inte om en svensk handlare är så mycket snabbare. Men har handlat av både Biketown, TCM, Cykelkraft, Länna Sport och man har grejerna på några dagar om de finns i lager. Bikeshop.se och Bike24 är inte så mycket långsammare.

moros

Aktiv medlem
Ja vet inte om en svensk handlare är så mycket snabbare. Men har handlat av både Biketown, TCM, Cykelkraft, Länna Sport och man har grejerna på några dagar om de finns i lager. Bikeshop.se och Bike24 är inte så mycket långsammare.
Vill man pynta upp och har bråttom så har ju Bike24 express-leverans, dagen därpå. 10€ extra (dvs 20€ totalt)

BuTTuS

Aktiv medlem
Tack alla, testar cykelgear, vill ju så gärna testa min senaste onödighetspryl på måndag när jag går av beredskapen...

skier

Aktiv medlem
Cykelgear är väl danskt?
ja, det är lite lustigt upplägg, jag köpte en vindväst från dem som var ungefär 3 storlekar för stor när jag fick den, så när jag skulle returnera den så stod det att den skulle skickas till Höör (inte så långt från där jag bor) men när jag köpte returfrakten så var den till Danmark, så verkar som det mest är kontor i Höör.

Var dock ordentligt snabb frakt. Annars som andra sagt så är Bikester snabba på det som finns i deras Helsingborgslager (20km hemifrån :) ). Trekstore i Göteborg var också sjukt snabba när jag köpte dämparprylar från dem.

skier

Aktiv medlem
De har inget lager i Höör.

Men ett intressant sortiment, blandar högt och lågt.
nej precis, det som förvirrade mig var deras retur-sida där det står att man ska returnera grejerna till Höör, men när jag köpte en Schenker-frakt (längst ner på samma sida) så gick den frakten till Danmark istället.

1614851711221.png

BuTTuS

Aktiv medlem
Tack alla, testar cykelgear, vill ju så gärna testa min senaste onödighetspryl på måndag när jag går av beredskapen...
Beställde från TCM också så får vi se vem som vinner :-)
Skadar ju inte att ha en extra uppsättning på hyllan...

Magil

Medlem
Tänk bara på om du bor i "fel" del av Sverige (t ex Skåne) har Postnord börjat med varannandags utdelning av vanlig post så tyvärr fördröjer det leveransen även om den som skickar är snabb.

Pfaff

Aktiv medlem
Tänk bara på om du bor i "fel" del av Sverige (t ex Skåne) har Postnord börjat med varannandags utdelning av vanlig post så tyvärr fördröjer det leveransen även om den som skickar är snabb.

Njaa, är det paket går det ju till utlämningsställe alla vardagar. Och med trackingnummer går det ju att se precis när paketet ligger för avhämtning, avisering eller inte.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer