Det förutsätter ju att det finns en lbs där man bor, vilket inte är fallet med Sveg :-)klingbultar finns väl hos vilken lbs som helst? Borde vara snabbast :)
Som sagt, Sveg, mitten av ingenstans, lika långt till överallt :-)Cykelgear som tidigare nämnt har alltid skickat samma dag för mig.
Bike24 har expressfrakt med, men kommer nog inte förren på måndag.
Klickbultar har jag alltid hemma i reserv, var bor du?
Senaste leveransen från Bikester (snabbleverans) fick jag på 22h (beställde kl 14, aviserades kl 12 dagen därpå). Men som sagt, de har nog lite luft i det löftet och så beror det kanske lite på var i landet man bor.Bikester har ju den i SE om det står att artikeln är tillgänglig för "snabbleverans". Brukar ta 2-3dagar.
Vill man pynta upp och har bråttom så har ju Bike24 express-leverans, dagen därpå. 10€ extra (dvs 20€ totalt)Ja vet inte om en svensk handlare är så mycket snabbare. Men har handlat av både Biketown, TCM, Cykelkraft, Länna Sport och man har grejerna på några dagar om de finns i lager. Bikeshop.se och Bike24 är inte så mycket långsammare.
ja, det är lite lustigt upplägg, jag köpte en vindväst från dem som var ungefär 3 storlekar för stor när jag fick den, så när jag skulle returnera den så stod det att den skulle skickas till Höör (inte så långt från där jag bor) men när jag köpte returfrakten så var den till Danmark, så verkar som det mest är kontor i Höör.Cykelgear är väl danskt?
cykelgear.se är grymt snabba!
nej precis, det som förvirrade mig var deras retur-sida där det står att man ska returnera grejerna till Höör, men när jag köpte en Schenker-frakt (längst ner på samma sida) så gick den frakten till Danmark istället.De har inget lager i Höör.
Men ett intressant sortiment, blandar högt och lågt.
Beställde från TCM också så får vi se vem som vinner :-)Tack alla, testar cykelgear, vill ju så gärna testa min senaste onödighetspryl på måndag när jag går av beredskapen...
SIGEYI AXO och Garmin Edge 530?
Villhövde en wattmätare bara för att det verkar skoj och klickade hem en SIGEYI AXO som nu har landat: Har parat ihop den med min Edge 530 och tog nyss en jättekort och superförsiktig testrunda bara runt kvarteret då jag har beredskap, men ffa pga att jag beställde alldeles för korta...happyride.se
Så har XXL gjort. Betalning via swish över tfn och växelörat i brevlådan dagen efter. Då pratade jag med en på cykelavdelningen XXL/Gävle.En vettig lbs kan väl lägga det i ett kuvert så har du det imorgon.
Tänk bara på om du bor i "fel" del av Sverige (t ex Skåne) har Postnord börjat med varannandags utdelning av vanlig post så tyvärr fördröjer det leveransen även om den som skickar är snabb.
Endast brev som har varannandagsutdelning, paket som ska till brevlådan levereras varje dag.Tänk bara på om du bor i "fel" del av Sverige (t ex Skåne) har Postnord börjat med varannandags utdelning av vanlig post så tyvärr fördröjer det leveransen även om den som skickar är snabb.
Precis, var brev som delas ut till ens egen postlåda jag avsåg.Endast brev som har varannandagsutdelning, paket som ska till brevlådan levereras varje dag.
Vem vann?Beställde från TCM också så får vi se vem som vinner :-)
Skadar ju inte att ha en extra uppsättning på hyllan...
Dött lopp, båda kom samma dagVem vann?
Intressant att det tog lika lång/kort tid att få en vara från Jylland/Danmark till Sveg, som från Söderhamn till Sveg.Dött lopp, båda kom samma dag