noob skrev:
-------------------------------------------------------
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> "Varför ska vi moderatorer ägna vår fritid åt
> att..."
> Man kanske inte ska vara moderator om man inte har
> tid eller lust att sköta om ett forum, det är väl
> det ni är till för?
>
> Att folk ska säga åt varandra kan också förstöra
> den aktuella tråden med onödigt tjat om vad som är
> rätt och fel postande, om en moderator sköter det
> så är moderatorns ord lag och det är ingen ide att
> tjata. Fortsätter tjatet så stäng personen av en
> stund eller för alltid om det är allvarligt, b-o
> vet ju mer om det muehehe
Jag har nog en lite annan syn på vad som är HappyMTB. Jag ser HappyMTB som en form skapad av Jomper och där några hjälper till att dra lasset med att hålla uppe formen. Men innehållet är något annat. Happys själ är inte densamma som skaparens eller moderatorernas. Jag tycker det vore skittråkigt om det bara skulle bestämmas rakt upp och ner vad man får skriva och inte. Dessutom är det inte så enkelt som att moderatorns ord automatiskt är lag och inte ifrågasätts:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/141578/
Jag är visserligen moderator här på Happy, mest för att jag skriver ganska mycket här och har gjort det ett tag. Men huvudsyftet med att jag skriver på Happy är inte att få sköta om ett forum utan för att snacka cykling. Sen får väl var och en bidra med sitt för att hålla igång det hela. Jag drar mitt strå till stacken, andra kan göra sitt. Och då kanske man kan tycka att jag inte borde vara moderator. Jag tror inte att någon vill sitta här hela dagarna bara för att moderera, och vill någon det vill jag i alla fall inte ha den personen som moderator för då tycker jag man har lite för snävt perspektiv på tillvaron.
Sen kan jag förstå att det är bekvämt att överlåta till Någon Annan att vara den som får ta emot det onödiga tjatet. Men, inte helt förvånande så tycker jag precis som några andra här i tråden att om man skriver vettiga rubriker, använder sökfunktionen (som jag av någon anledning alltid hittar det jag vill med) och själv sållar lite både vad man läser och vad man skriver så rullar det hela på ganska bra. För vad är det egentligen som är så svårt med att klicka sig fram till sidan 2 eller 3 om rubrikerna på sidan 1 inte är intressanta? Antalet knapptryckningar blir väl samma?