Snälla, det är dags att strukturera upp Happy!

Anledningen till att jag skrev profilen är ju att alla har en personlig profil och på så sätt följer den med oavsett var man loggar in. Sen så kan ju kryssrutorna vara synliga hela tiden om man så vill, längst upp under reklambannersen, om det låter bättre? Då går det ju lätt att klicka bort och till det man vill se.

Visst, det är inget direkt alternativ till uppdelning, men det är inte ett dumt sätt att få lite struktur och filtrering. Men smaken är som baken... :-)

/Leo

robbanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Och med dessa kategorier...
>
>x [Mtb]
>x [Racer]
>x [Meka]
>x [Happy Ride]
>x [Reklam]
>x [OT]
>
> ... så undrar jag, var lägger man diskussioner om
> cross, bmx, hybrider, enhjulingar, långfärd,
> pendling, osv? Det blir svårt om man ska dela upp
> det bra. Därför föreslår jag en enda kategori för
> cyklar i allmänhet och sen en för Happyrides och
> en för Off-topic.

Inga problem, då lägger vi till en kategori till då:

x [Övriga cyklar] :-)

/Leo

Alltså, det finns hur mycket som helst som går att göra för att strukturera upp forumet. Finns obegränsade med valmöjligheter att peta in för att filtrera, hur många sätt att sortera på som helst, det går att peta in ignorefunktioner, osv. U name it.

Problemet är bara att någon måste göra det också. Och eftersom happy är gratis så är det kanske bra att hålla idéer och kreativitet på en ganska lagom nivå, dvs sånt som är genomförbart utan allt för mycket jobb?

Jag håller med PerJ - If it ain't broken, don't fix it.

Leo: Om man ska ha kryssrutorna lättillgängliga hela tiden så behöver man väl inte ens blanda in profilen? En enkel sak att kryssa i vad man vill se om man sitter vid en ny dator (och inställningarna kanske kan sparas i en cookie men det där kan jag inget om.)

> Inga problem, då lägger vi till en kategori till då:
>
> x [Övriga cyklar] :-)

Jo, men du ser själv, om allt ska kategoriseras perfekt så blir det bara fler och fler och fler kategorier. Och fortfarande blir det svårt att veta var man ska posta om sin cross som man använder som en racer men bara nästan eftersom man kör på en skogsväg också. Till exempel.
Nuförtiden är det väl mer än någonsin så att man inte gärna vill klassa in sin cykling i någon speciell kategori. Man gör det som är kul, och kör där det är kul helt enkelt, man är fri.

Därför tycker jag fortfarande att det räcker med en kategori för cykling/cyklar.

Någon har sagt att vi inte borde ha en kategori för Off-topic då det finns andra forum för det och så vidare. Men det är ju inte själva off-topic-pratandet i sig som är viktigt utan det viktiga är att få prata lte strunt med medlemmarna på just detta forum. Man känner varandra från happyrides och även om man inte har träffats så känns det ibland som om man tillhör en stor familj och det är klart man vill prata om allt möjligt med varandra då.

PerJ skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker Happy är sketabra som det är - if it
> works, dont fix it!

you are entitled to your opinion, men den funkar ungefär lika bra som ett utslitet drivpaket - sämre ju längre det går...

Herregud, man kan inte ens vara borta en vecka innan ni börjar fjanta till det med diskussioner om struktur och forumuppdelning. Nä, det är garanterat dags för en bild på en trevlig stålram:

3.jpg

Något som jag gärna vill se är att när en tråd går över till att bli mekguide så kopieras/flyttas bilderna till någon central server. Det är smått irriterande att inte kunna se bilderna pga att servern som håller bilden inte finns längre eller är nere för tillfället(brukar vara just då man behöver se dem). Mekguiden tappar ju sitt värde som mekguide om bilderna som tillhör inte finns där.
Kanske inte har så mycket med just forumet att göra men om ni ändå funderar på att strukturera upp det så kan ni väl se om det går att göra något åt detta.

Tillbaka
Topp