Snapphaneturen -06

Snapphaneturen -06
Kan man cykla där annars också? Inga övningsfält(finns det några överhuvudtaget kvar därborta?)?
Hur hittar man dit och hur fan skyddar man sig mot ormvråkar?

Snapphaneturen -06
Det sitter decimeterstora, vita pilar uppe året runt har jag för mig. Det är en ganska rolig tur, lagom jobbig med ett varv, men då är ju jag en slöfock runt. :)

Senast redigerad av en moderator:
Snapphaneturen -06
Jag håller också ett öga på vad som händer med Snapphaneturen. Jag och Lundatok provade på banan i fjol vilket var väldigt trevligt. Min idé var att begå tävlingspremiär i år på just Snapphaneturen om det nu blir ett lopp (motionsklassen då). Det vore förstås bra om man kunde köra ett träningsvarv först för att fräscha upp minnet lite, vissa partier var ganska jobbiga vill jag minnas (åtminstone för en nybörjare som jag).

/Peter

Snapphaneturen -06
PeaceDog: Var bor du någonstans? Enligt lundatok är det lätt att hitta runt banan med tanke på att han skrev att det sitter stora pilar och pekar runt banan.

Snapphaneturen -06
Är det nån som är sugen på ett varv med start vid 10 på lördag?

Jag är inte i racerform och mina hjul måste komma men jag är sugen på att köra nån annanstans än Genarp och Hässleholm är ju inte mer än en timme bort.

Senast redigerad av en moderator:
Snapphaneturen -06
I fjol satt det pilar runt nästan hela banan. Det saknades pilar lite här och där, jag skulle rekommendera att ta med en karta också (printa ut från Hässleholms CK's sida, där finns tillräckligt bra karta). Det ökar sannolikheten att hitta runt.

För övrigt är jag sugen på att hänga med men kan inte de närmsta helgerna. Kanske senare mot slutet av juli att jag tänker ta mig upp.

/Peter

Snapphaneturen -06
Hej,

Jag tänkte ta en runda på Lördag, start vid starten kl 10.
Inga problem att parkera bilar där.
Är det några som är osäkra på rundan så är det bara att hänga på.

/Tony Hässleholms CK

Snapphaneturen -06
Jag tror inte jag kan följa med tyvärr om ingen bor i närheten av Helsingborg som jag kan få åka med. Vet inte hur jag ska ta mig dit annars. ):

Snapphaneturen -06
Körde lite fel och missade starten. :( Hittade inte alls där och cyklade lite här och där innan jag åkte hem igen. Får se om jag kan komma i tid på tisdag istället.
Kan tillägga att jag inte hittade ut i heller. Körde runt en massa bara för att komma tillbaka till skjutbanan igen. Då körde jag norrut istället och jag kommer att ta det hållet i fortsättningen.

Tillbaka
Topp