Sned bakväxel.. Eller?

melldorwin

Ny medlem
Sned bakväxel.. Eller?
Upptäckte detta när jag bytte kedja. Ser riktigt fel ut. Men behöver inte vara det såklart. Är en shimano 6870 di2 bakväxel. Ny på en ny cykel.

Aldrig vält eller slått i den.

Hur ser era ut? Obs syns knappt med kedja på!

Bilagor

• DSC_0176.JPG
    DSC_0176.JPG
    159.4 KB · Besök: 167
Sned bakväxel.. Eller?
Nej, det där ser inte bra ut. Som tur är ser det bara ut att vara cagen som är böjd, så bör gå att böja tillbaka om du är försiktig. Men om cykeln är ny skulle jag nog gå tillbaka till försäljaren och klaga.

Sned bakväxel.. Eller?
olle/frost sa:
Nej, det där ser inte bra ut. Som tur är ser det bara ut att vara cagen som är böjd, så bör gå att böja tillbaka om du är försiktig. Men om cykeln är ny skulle jag nog gå tillbaka till försäljaren och klaga.

Dom bör ju vara i linje! Har kontaktat säljaren och han undersöker problemet!

Sned bakväxel.. Eller?
Fick en ny bakväxel samt nytt öra. Var inte lika skev. Växlar bättre nu. Dock var kassetten lite vass i kanterna från stansningen så den skapar förmodligen lite ljud. Behövs nog inslitning antar jag :)

Sned bakväxel.. Eller?
Jag försökte Googla "shimano 6870 di2 gear", men det blev jag inte mycket klokare av. Håller med om att det SER fel ut, men det behöver det ju inte vara. :)

Sned bakväxel.. Eller?
melldorwin sa:
Upptäckte detta när jag bytte kedja. Ser riktigt fel ut. Men behöver inte vara det såklart. Är en shimano 6870 di2 bakväxel. Ny på en ny cykel.

Jag tycker faktiskt att cagen inte ser särkilt böjd ut alls. Kollar man på det nedre drevet så ser det ut som att det inte sitter rätt på lagren. Vobblar den när du sätter snurr på den ? Men det kan vara fotot som trollar med mina ögon.

Sned bakväxel.. Eller?
Rydell sa:
melldorwin sa:

Jag tycker faktiskt att cagen inte ser särkilt böjd ut alls. Kollar man på det nedre drevet så ser det ut som att det inte sitter rätt på lagren. Vobblar den när du sätter snurr på den ? Men det kan vara fotot som trollar med mina ögon.

Nej vobblar inte. Sitter helt enkelt på diagonalen.

Sned bakväxel.. Eller?
Fick isf en ny bakväxel och bytt växelöra. Satt även på en ny kedja då den som kom med cykeln var sne? Nu är det knäpptyst. Så något var fel helt klart.

Tillbaka
Topp