SNÖ!!!

LEAF

Medlem
SNÖ!!!
det snöar i göteborg! jag är grymt lycklig! har fjärillar i magen :p första snön 17nov, stort!
nu står vintern för dörren! ska ner i källaren imorgon och slipa stålkanterna på skidorna =)
(kom inte med något elakt nu, typ att den är borta imorgon)

Senast redigerad av en moderator:
SNÖ!!!
Jerry Skrev:
-------------------------------------------------------
> När började det att snöa?
>
idag vid 15:30 typ.

pelle: du är ond!

SNÖ!!!
...sen finns det idioter (läs: undertecknad) som HATAR första snön.... mest för att man än en gång tvingas ligga ute och byta hjul i ylande snöstorm. FAN OCKSÅ!
Jaja, lite mysigt får jag medge att det är

SNÖ!!!
Jippe. Nu ska det bara blir kallt. typ minus grader =D i helgen också , så kommer det vara perfekt att cykla sen!

OT: sitter just och tittar ut på en bil som fastnat i "snöstormen" och inte kommer upp för backen... funderar på att gå ut å hjälpa han...

SNÖ!!!
ErikPe: nej? I gävle snöade det lite någon gång.. var det 95?

I falun fick vi lite snö i fredags. men det försvann snabbt igen.
Usch för snö.

SNÖ!!!
Hur ska man glömma snöstormen -95?
Låg då i lumpen. Ingen kom hem över helgen, alla gubbarna var kvar på luckan. För min egen del hade jag vakten, så det var bara att gå den ordinarie rundan på två timmar i djupsnö och ylande vind - tog 5 timmar nånting. Tappade bort AK5:an för ett par minuter då jag gjorde en riktig bananskalsvurpa (båda fötterna rakt ut och en halv bakåtvolt) och skickade iväg lilla Anna-Karin långt ut i skogen i mörkret.
Fick gräva ett tag i snön i beckmörkret innan jag hittade den igen. sedan var det bara att gräva fram 30-bilarna, på med snökedjorna (små lätta saker på 100 kg) för att ge sig ut på vägarna och dra upp folk och fä som satt fast på vägarna. Som tur var så slapp jag det sista....
Önskade att man fått varit hemma istället, och åkt snowracer nedför Eklandagatan eller nåt annat kul.
Man kanske kan hoppas på en repris i år?
// Peter

SNÖ!!!
På radion låter det som om det är värsta naturkatastrofen som är på gång. Nästan som om det vore en orkan som är på väg in och kommer svepa bort vartannat postnummer eller något.

Eller också är det så att det inte hänt så mycket i världen idag...

SNÖ!!!
Då är det bara att ta fram sterinljus, konservburkar och Alfapet nu då....
Skulle inte vara helt missnöjd med att bli insnöad (mer än vad jag redan är) imorgon. Bara elen funkar så är allt fridens med att sitta inne och kura en dag. Lite småmys sådär.
// Peter L

SNÖ!!!
Samma skräckscenario målas upp varje år ju. Denna gång lite extra, eftersom det visst ska blåsa lite också. Jag ska iaf cykla till jobbet i morgon bitti och det ska bli kul med lite omväxling mot asfalten!

SNÖ!!!
VILL INTE ALLS ha snö just nu...

Styr kosan från Borås mot Stockholm klockan 04:00 i morgon bitti, och drar hemåt igen vid 17-tiden. Får inte ens njuta av Rammstein där uppe utan "bara" vara uppe på en konferensdag om testmiljöer. jobb med andra ord :/

Sen bär det upp igen på lördag morgon för att vara med på Cykeltinget över helgen. I det läget kan jag dock säga som Nilebiker - med viss modifikation: Vad gör man inte för cykelsporten!!

SNÖ!!!
Stisse Skrev:
> Då är det bara att ta fram ... Alfapet nu då....

Alfapet.jpg

:-D

SNÖ!!!
Tobbe, Det här var det roligaste på länge!!:-DD var får du allt ifrån??:-DD
Bäst var nog ÅRE, SÅR och VERBIER. Men VÄXLA, VINGLA och HAPPYMTB var inte heller dåligt:-DD

SNÖ!!!
Känns hysterin kring första snön igen? Snökaos blir det så fort det är mer än rimfrost, framför allt i Stockholm. Har hört att eskimåerna har mer än 100 ord som är snö-relaterade, men inte ordet snökaos....

Curt

SNÖ!!!
Nu har snöfallet nått östkusten ,Kalmar. Förhoppningsvis ska den ligga kvar över helgen så jag kan få lite skön snöcykling. Laddar pannlampan inför morgondagen...

/Pär L

SNÖ!!!
Hej alla,

Det har istället regnat något djävulskt! Jag har varit på en busstur till Partille för att titta på skrotcykel (se annan tråd), och i Brunnsparken stod folk längst in i hörnen av spårvagnskurerna och bara led.

I sånt väder skulle jag helst cykla kinetics extreme-cykel!
<http://kineticextreme.com/>

SNÖ!!!
Lågflyga Skrev:
> I sånt väder skulle jag helst cykla kinetics
> extreme-cykel!

Är det inte för liten fairing på den för regn? =)

/rikard

SNÖ!!!
Jag har i alla fall langat på vinterdäcken. Minusgrader i 2 dagar och snöblandat regn i natt bådar för en trevlig skogstur i morgon kväll.
( och en kanske ännu mer spännande tur till jobbet imorgon bitti)

SNÖ!!!
rikard Skrev:
> Lågflyga Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I sånt väder skulle jag helst cykla kinetics
> > extreme-cykel!
>
> Är det inte för liten fairing på den för regn? =)
>
> /rikard

Den har ju flytprylar i alla fall. En utmärkt Göteborgscykel...

SNÖ!!!
När lappmögglet kommer hit ska jag köpa alla varmluftspistoler jag kan hitta och smälta
fanskapet... =)
Snö är: kallt ,blött ,äckligt mm mm.
Man kanske ska flytta söder över...

SNÖ!!!
Jag cyklade just hem i snöyran. Härlig känsla. Tyvärr mötte jag saltbilen som täckte in de gator där jag bor med saltstänk, så det blir svårt att köra osaltad väg hem på MTB'en i vinter, men det löser sig nog. Finns ju alltid skogspartier att cykla så det skall nog gå att undvika saltslasket med FS'en. :)

Imorgon bitti blir det googles på till skolan om det snöar då med. Gick ju sjutton inte att se nåt för alla flingor man fick i ögonen i blåsten på vägen hem ikväll. :)

SNÖ!!!
the_TnT: Hahhaa! Höll på att ramla ur stolen när jag såg ditt alfapet..

Här i stan är det torrt och svalt och det funkar fortfarande att cykla omkring på alla stadens leksaker i gatubelysningens sken.

SNÖ!!!
Det började snöa här för ca 50 min sen oxå, kom precis hem efter att ha monterat vinterhjulen på bilen, var nog bästa timingen hittills med hjulbyte*S* De hotar ju med 10-20 cm snö till imorrn, bara att hålla sig inne, men jag måste väl till jobbet på fredag o hela helgen, annars hade jag gärna stannat inne till detta elände försvann.

SNÖ!!!
the_TnT Skrev:
<snip>
Snyggt, men "S _ Å N G E S T" ?? Vad hände med P:et

Snökaos? Jag har iallafall lagt på vinterdäcken och
monterat skivbromsarna :-D

SNÖ!!!
Jahapp, då har det börjat här med. Fint så det gör ont just nu, men det gäller att det håller sig under nollan... Tur att jag inte längre är beroende av pendeltåg.
forsta_snon.jpg

SNÖ!!!
Muerto och andra linkeboda-bor.

Om ni vill hålla koll på hur länge snön kan tänkas ligga kvar kan ni ju alltid följa temperaturdiagrammen på den här sidan.

http://www.temperatur.nu/ :)

Klockan 0600 imorse var vi nästan nere på -3.5°C. Wow! ;)

SNÖ!!!
Obed Skrev:
> Är det någon som snackar om snö idag?

Jo, jag kan fortfarande ha snöbollskrig: ungarna har sparat varsin snöboll i frysen. En gammal familjetradition: på midsommar har dom ett kort snöbollskrig...

SNÖ!!!
ErikPe Skrev:
> Kommer ni ihåg hur det snöade den 17 november
> 1995!!!! DÅ SKOLORNA VAR STÄNGDA!!!
>
> ________ _____ ___ __ _
> ..Erik..

OM man ändå hade gått i skolan, var på RockShox kurs i göteborg den dagen och körde motorvägen hem till Falkenberg i en Ford Express som slitna sommardäck. Motorvägen stängdes av några minuter efter jag hade kört. Det tog en liten stund hem, men jag var en fena på Mag-21 renovering (till vilken nytta idag:( )

Lappmögel var ett kul ord för det där, i och för sig jäkligt kul med snö men det åtföljs alltid av tö, och tö är inte lika kul.

SNÖ!!!
Och inte en flinga här uppe i norr! Kallt som f-n däremot, -15 när jag cyklade till jobbet nyss :-S

Men man måste se det positivt; det är myggfritt... (ja jag vet, riktigt dåligt men man måste möta jobbiga saker med humor ;-) )

Tillbaka
Topp