Snögloppet / SCF och licenskäbbel

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> GarryJones skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ansvar är nu högst 10 miljoner.. ... ..
>
>
> Är det någon som förstod vad det betydde?

Markus:
Det blir tröttsamt med de utåtriktade taggarna och sarkasmen. Du är intelligentare än så. Vart du står och vad du tycker vet alla som läst denna tråd.

Seriöst, läste du vad Garry skrev i det inlägget?

Garry: Licenserna är jätteviktiga för SCF. För gräsrötterna är det en helt annan sak. Försäkringsfrågan är intressant, 9 kr utan extra avgifter är ett bra steg. Som det är nu, då man betalar avgift per deltagare + stor del av engångslicensen till SCF som arrangör så svider det rejält, och det blir en rejält hög tröskel att kliva över för de som vill arrangera något.

En betydligt viktigare fråga är tillgägnligheten till skogsområden. Utan skogsområden att cykla i, ingen MTB gren i cyklingen. Då blir SCF ett landsvägsförbund. Utan skogsområden att cykla i, ingen nyrekrytering av unga. Vill man det?
Jag vet att det inte är ditt område men att SCF inte gör något i frågan tycker jag är märkligt.

När jag var i kontakt med SCF angående detta (ca 5 år sedan) så hänvisade man till Allemansrätten och var inte alls intresserad av en dialog eller lyssna. Det räcker inte längre!

Svartrace arrangörerna (hehe, jag är visst en sådan med) vill dra ihop kompisarna och cykla lite, dricka lite och äta lite. Hjälper man dem med ideer på roliga tävlingsformer som de kan vidareutveckla, ge tips på roliga områden och kanske ha några andra bra råd så kommer säkerligen några bli intresserade av att göra mer för den organiserade cyklingen. Men det handlar om att visa på varför det blir bättre. Inte tvinga fram ett försäkrings/licenskrav med en obegriplig summa (pratar om engångslicensen).

Jag förstår fortfarande inte varför man som arrangör skall betala en deltagaravgift per deltagare till SCF efter genomförd tävling. Samt att man tar ut 75 kr/engångslicens.

Att SCF "works in mysterious ways" får stå för dem. Garry gör ett bra jobb och det är definitivt inte han som skall beskyllas. Fast nu så har väl den här tråden blivit lite av en luftningsventil :)

Senast redigerad av en moderator:
Chrillepille; är det inte lite löjligt att klaga på SCF för att kommissarien tagit "fel" beslut?

Lite som att klaga på Svenska Fotbollsförbundet (om det heter så...) för att domaren felaktigt blåst offside...

Fredric skrev:
> Chrillepille; är det inte lite löjligt att klaga
> på SCF för att kommissarien tagit "fel" beslut?

Nej det tycker jag inte. Det är SCFs regel- och kommissariegrupp som bestämmer reglerna och det är de som utser kommissarierna till MTB-Sveriges största årliga arrangemang SM och det är de som utbildar kommissarie. Och i fallet Härnösand var det inte en utan 4-5 kommissarier.

Mr Handley skrev:

> Markus:
> Det blir tröttsamt med de utåtriktade taggarna
> och sarkasmen.
Allvarligt, jag fattade faktiskt inte. Nu har jag läst igenom det en gång till och tror jag fattar.

Tillbaka
Topp