Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat hos Bikester? De listar 46 st Gravel Bikes under 25kSEKHjälp migi djungeln, kravspec för ny brukshoj;
- max 25.000 kr
Om man är intresserad av att hålla jämn o rask fart under tex skiftande vindförhållanden torde 2x vara att föredra. Förutom det faktum att framväxlingen rent mekaniskt är rätt primitiv och därmed viss potential för tappade kedjor, chain-suck, kedjesallad, kedjebrott etc har jag svårt att se några stora nackdelar med 2x utanför mtbdomänen. Kedjelinjen blir ju märkbart bättre tex.- 1x framdrev
Ska användas för grusrundor och pendling.
snygg!?Ser vettig ut![]()
Merida Gravel Bike Silex 600
Flerfaldig testvinnare som ser till att du kan dominera på alla underlag Huserar du en otämjd äventyrare som alltid pushar gränserna så kan Merida SILEX 600 bli din bästa vän. För visst är det en härlig känsla att bara kunna tra...www.cykloteket.se
Kan tyvärr inte svara på din fråga, du måste avgöra själv.snygg!?
Tackar, visst det funkar med växel fram, men suktar efter enkelt underhåll. Ska kolla TopstoneKravet på singelklinga fram begränsar utbudet rätt mycket. Går alldeles utmärkt att cykla grus och pendla med framväxel också.
Tycker Cannondale Topstone 1 ser ok ut:
![]()
Cannondale Topstone 1 | Mercury | Gravelbike | TCMcykel.se
Köp Cannondale Topstone 1 | Mercury | Gravelbike online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Cannondalewww.tcmcykel.se
bra argument, visst 2x är inte uteslutetOm man är intresserad av att hålla jämn o rask fart under tex skiftande vindförhållanden torde 2x vara att föredra. Förutom det faktum att framväxlingen rent mekaniskt är rätt primitiv och därmed viss potential för tappade kedjor, chain-suck, kedjesallad, kedjebrott etc har jag svårt att se några stora nackdelar med 2x utanför mtbdomänen. Kedjelinjen blir ju märkbart bättre tex.
Nej sorry, på bilderna ser det ut som en mtb ram, gillar inte kraftigt lutande överrörsnygg!?
Eftersom "snygg" var med i rubriken, och eftersom det länkades till allebikes hoj i tredje inlägget, så måste jag bara kommentera. Jag vet inte om den hojen är snygg. Men i storlek XL (som jag troligen behöver) ser den rent ut sagt förfärlig ut. I alla fall på de bilder jag sett. Jag har alltså aldrig betraktat den i verkligheten. I mindre storlekar tror jag den är OK.
Bra tips, verkar uppfylla alla krav utom möjligtvis pakethållare. Ska fördjupa mig i specarna.The ROSE BACKROAD AL Apex 1x11 | Your Perfect Bike at the Best Price
The ROSE BACKROAD AL Apex 1x11 – ROSE Bikes gets People on Bikes • Quality and Innovation Since 1907 • Online and Near Youwww.rosebikes.se
Men ibland får man kompromissa:):)Nej sorry, på bilderna ser det ut som en mtb ram, gillar inte kraftigt lutande överrör
Jag har de specade hjulen, G-25 på en annan cykel och de förefaller välbyggda. Framförallt gillar jag frihjulet på newmen navet som är nästan ljudlöst.Bra tips, verkar uppfylla alla krav utom möjligtvis pakethållare. Ska fördjupa mig i specarna.
Nu blottar jag min okunskap - men vad menas med horisontellt överrör? Jag kan ju föreställa mig - men kanske missat någon trend?

Mycket intressant!REGARD 10.0 2023 – RADON Bikes
www.radon-bikes.de