Snyggaste hojen på Happy!

Max.K

Ny medlem
Jag håller mig till Skogling såklart :)

Känn dig hedrad ;)

//Max

Senast redigerad av en moderator:

Micke S

Aktiv medlem
vonderhenk's prince på sid 8 i våra hojar-tråden är snyggast. måste jag välja en mtb så blir det motvilligt hjalmars trek på sid 1 i samma tråd eftersom jag är tävlingscyklist och det är den enda (nåja) mtb'n som är optimerad för tävling.

snart kommer min cykel vara snyggast i mina ögon. min nuvarande nrs tycker jag numera är rätt snygg också.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Måste nog säga att den där vita ramen med en massa Led Zeppelin saker på som Kelvin byggde var jäääkligt snygg.

Annars ser ju Leo´s mycket trevlig ut, ända tills min Giant e klar, för då e ju den snyggast i mina ögon såklart.

Eric W

Aktiv medlem
Leo's kommer bli ännu sötare med hans nya Marzocchi Z1 FR 1 ETA 150mm!!
Mums säger jag bara. :-)

Leo: Hur har inga bilder än på vad som komma skall eller? ;-)

Muerto

Ny medlem
Mjo, men räknas dom? ;) Dom är också riktig snygga (några iaf)!

Gillade Mavericken med DUC gaffeln.

Edit: Om jag bara van lite mer än 75 spänn på triss så kanske...

Eric W

Aktiv medlem
mytomspunnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker en och annan av Daners demohojar är
> något att dregla över!

Oja , kommer ni ihåg den här Cove G-spot :-)

Bianchi oskar

Ny medlem
spindelbenen Skrev:
> Måste nog säga att den där vita ramen med en massa
> Led Zeppelin saker på som någon (har pinsamt glömt
> bort vem som byggde den) byggde var jäääkligt
> snygg.

det va någon som hette kevin som hade den ;)

M

Muerto (loggades ut!?)

Guest
[Freeride] EriC Skrev:
> mytomspunnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker en och annan av Daners demohojar
> är
> > något att dregla över!
>
>
> Oja , kommer ni ihåg den här Cove G-spot :-)
>
>
>
> / Eric
>
> - Don't Worry, Be Happy! -

Oj, den hade jag nästan glömt... *dregel*

Leo

Ny medlem
Tackar för rösterna! :-) Bulliten är under ombyggnad, längre helsvart framgaffel samt nya hjul är på gång.

Lägger min röst på Pahoehoes nya cykel, som jag inte fått se i verkligheten än, bara på bild:

Det finns mängder med fina cyklar bland Happyfolket, alla är fina på sitt sätt. :-)

/Leo

danne

Medlem
Venderhenks Prince var ruskigt cool men finns faktiskt inte längre. Vill inte avslöja något, det får han göra själv, men jag lovar att uppföljaren inte är sämre.

Släng på ett par Cosmic Carbone och ett par riktiga pedaler på Jekylls Eddy Merckx så är den inte att leka med.

Buddha

Ny medlem
Min röst måste gå till iMats!
Har inte sett någon bild på den än, men den har nästan identiskt lika spec som min, så den måste ju bara vara apsnygg! ;)

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag var ute och hälsade på Fröken Enduro i förrådet igår. Hon har inte fått särskilt mycket omtanke på sista tiden men hon var glad att se mig ändå. Och hon ÄR fruktansvärt snygg. S-works-röd ram och bara svarta komponenter i övrigt inklusive hela gaffeln, stooora skivbromsar och riktigt breda däck. Den som inte faller för henne...!

Fast dannes fixed är grym den med.

Markus F

Aktiv medlem
Daners hojar är fina överlag, men dom är demohojar så dom går bort. Nä, det måste vara en hoj som en Happymedlem lagt ner sin själ i, och den får inte vara vanlig.
Vonder Henks alla hojar är apfina, men dom ger en känsla av julgransplundring på CykelCitys lager.
Steel is Reals´s Iron Lady får mig att smälta varje gång jag ser den.
Och dom måste ha något extra, så ur den synpunkten är Kelvins Led Zeppelin en klar pallplacering.
Men högst av alla hamnar ändå tNt med sin Live/eviL

(bubblare: Simons Lava Dome med SIDney-gaffeln.)

Wilier

Aktiv medlem
Dick Skrev:
> I hardtail klassen gillar jag Camilles Cotic som
> vi skruvade ihop i lördags.
>> /Dick

Den var grymt snygg, nu vet jag vad jag måste slå med min Wilier till våren

Leo

Ny medlem
Mmm...ja den är snygg! Cotic:ar växer inte på trän, eller så gör de det, åtminstone i Göteborg. ;-)

Ok, flamman heter den egentligen... ;-)

/Leo

JBC

Ny medlem
Ja Leos Bullit är snygg, Cove G-Spoten också, om man nu faller för FS-hojar vilken man kanske gör.
Själv så tror jag att mitt nya projekt kommer bli väldigt snygg.
En Azonic Steelhead 2005 ram helt utan dekaler med (nästan) bara svarta komponenter.
De två saker som jag inte har bestämt mig om än är om jag ska köra SS eller med växel/växlar.
Och det andra är om jag ska köra med bara bakbroms eller om jag ska köra med frambroms också.
Den andra frågan är jag nog nästan helt säker på att jag ska köra en kompromiss och köra utan frambroms ibörjan och om jag känner att jag behöver den så sätter jag på den.
Får se hur det blir, den blir väl klar någon gång i mars förhoppningsvis.
Och om man gillar fjäderviktare så är väl Skoglings att föredra.
Några racers tar jag inte upp för det är jag inte intresserad av.

/ Joel

Daner

Aktiv medlem
Håller faktiskt med Markus att det är bäst att uteslutar demo cyklar. Mina demohojar är inte alls lika personliga som de skulle vara om jag hade för avsikt att behålla dem själv.

Här finns en som jag tycker om:

erik h

Aktiv medlem
Man får inte ha stänkor, Leo! Det är nämligen inte SNYGGT! Dessutom känns det som att köra motocross när man har framstänka i kronan. Vilket iofs är en rätt cool känsla. Jag kör det under regniga dagar i Åre men endast då.

Jag tycker väl annars att nämnda Merlin Newsboy och Dannes fixie ligger i toppen. Fast Dannes känns så sproilans. Det ska vara patinerat. Men frågan är om man får fejkpatinera som Kalles framprovocerade och inlackade rostfläckar?

Har ett vagt minne av att R:s numera stulna Pace var ruggigt snygg. Haru bild?

Tobes glänsande Bullit då? En julgransorgie i guld och silver och blått? Fin på ett annat sätt.

Men; "wherever I lay my SDG Comp Bel-Air, that's my home". Inbreden är rätt fin också, men var finare i puristiskt helstel svartvit, innan den förnedrades med en röd gaffel.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag glömde bort Feffes Turner. Den är råsnygg. Toppar min lista över heldämpade. Slår min Enduro, mycket tack vare Endurons egentligen rätt fula monocoque-ram. Men det blir det ändring på snart hoppas jag..!

jomper Skrev:
> Jag glömde bort Feffes Turner.

Jo, den är fin. Men sadeln förstör lite tycker jag. Dessutom är blått snyggare :-D (nej, jag tänker inte länka in Pricken i den här tråden LOL)

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jo, jag håller med. Lite sänkt sadel skulle också vara snyggt. Man får väl arrangera lite för fotoögonblicket..

Leo

Ny medlem
the_TnT Skrev:
> Jo, den är fin. Men sadeln förstör lite tycker
> jag. Dessutom är blått snyggare :-D (nej, jag
> tänker inte länka in Pricken i den här tråden LOL)

Gör inte du det så gör jag det, en av de snyggaste 5-spot jag sett faktiskt! :-)

/Leo

Max.K

Ny medlem
Ja den är riktigt fin faktiskt.Synd att man är så pank,har inte råd att bygga en egen älskling :)
Men om några år kanske !

Mvh Max

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag tror att tobbes självporträtt lätt vunnit i turnertävlingen om det varit en mera politiskt korrekt gaffel på den.

Steelisreal

Ny medlem
Lite olika kategorier här.

Tuffast enligt mitt tycke är Leo´s Bullit.

Coolast ? där ligger feffes Turner bra till

Vackrast och sexigast blir däremot min egen "Ironlady"

ha det:-)

den alltid så ödmjuke
Jan

jomper Skrev:
> Jag tror att tobbes självporträtt lätt vunnit i
> turnertävlingen

Tack!

> om det varit en mera politiskt
> korrekt gaffel på den.

Det är åtgärdat vid nästa års Mayhem, samt en del annat. Får ta en ny bild i samma vattenfall (som jag inte talar om vart det ligger för de som inte redan vet - vill inte ha hur mycket sådana bilder som helst :P ).

Frågan är bara om det blir en Marzocchi Z1 QR20, en Marzocci AM2, en Magura Phaon eller en Fox Vanilla...

iMats

Aktiv medlem
Buddha Skrev:
> Min röst måste gå till iMats!
> Har inte sett någon bild på den än, men den har
> nästan identiskt lika spec som min, så den måste
> ju bara vara apsnygg! ;)

Tackar, tackar! Bild ska väl komma snart (hoppas jag, saknar vissa delar än...).

Min röst går dock, kanske inte helt oväntat, till Buddhas otroligt snygga svarta 5-spot! Den vinner på dom snyggiga vevarna. Fast 5-spoten är snyggare i medium... ;-P

I hardtail-klassen går rösten till Camilles Cotic, den var inte dum. Jag har iofs sett fler snygga ht men jag orkar inte leta just nu.

Pontus

Ny medlem
Steelisreals stål-kona är underbart vacker, fina färger, tunna stålrör och flames kan det bli bättre. Newsboys Newsboy är också fin. Led Zepperlin hojen ligger också bra till. Förstår inte riktigt vad folk ser hos 5-spot men det kanske mest beror på att jag har lite svårt för cyklar med den typen av länkage.

Micke S

Aktiv medlem
funktion, pris och exklusivitet får igång mig. Turnercyklarna hade varit mycket snyggare om det var färre av dem :) men är cyklarna dåligt byggda med tex för långa vajerhöljen så spelar det ingen roll vad för komponenter som sitter på vilken ram.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer