mamme1
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Yonna sa:Är bara här för jag ska cykla utomlands och då behöves ett pass. Trodde det skulle funka med svensk id-kort plus svensk körkort för jag ska inte flyga (bara cykla och ta färjan). Men nej, det behövs ett riktig pass, som kostar 'bara' 1360kr och dem vill dessutom se mig personligt här i staden. Och jag får vänta minst tre veckor innan passet är färdigt så det blir nästa månad innan jag kan hoppa på fattie.
Vad stökigt!
Fenomenet konerna. Såg idag en man som hade ett barn med sig på den .. jo jag vet inte vad den heter på svenska .. elsparkcykel kanske? Nej för det är ju ingen cykel, man står ju bara still på den. Men iaf, barnen stod mellan mannen och styret och sin haka var bara några mm högre än styret. Och då körde mannen med de jävla små hjul på en kullerstensgata. Stackars pojke. Han skrek för full hals och ramlade nästan av sparkskotern. Han måste ha bitit av sin tunga eller slagit tänderna sönder eller brutit näsan eller alla tre, för han blödde förfärligt ..
En sån där "jag-ska-bara".... Omtänksam karl, not!
Lycka till med formaliteterna. Och rapportera gärna från din resa om dina iakttagelser om hur det funkar/inte funkar med elsparkcyklarna annorstädes. (tror att det är Sarumans påfund. Inte fordonet som sådant, utan att det langas ut drösvis av såna mackapärer för att dra in flis medans våra sk. folkvalda sitter på läktaren utan att se problematiken som följer i dess spår)
Själv kan jag lämna en rapport från Palma inom kort.