Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sambal Oelek sa:men precis, jag kollade på vintersovsäck nu, de är dyra, men det får man ta. Man ska väl köpa en som är varmare än man behöver, lättare att knäppa upp än att klä på sig mer (om man ens har nåt mer att klä på sig)
Jäg försökte först till Sylsjön men det var bara dimma, regn och kallt. På Sylsjön skulle det vara samma sak och med otur också stora vågor. Några dagar dåligt väder kan jag ha men inte en hel vecka i fjällen och inte alls med en fatbike och packraft.Cannondale jekyl 1000 sa:Tog du samma väg tillbaka från Helags?
Cannondale jekyl 1000 sa:Det kan vara hälsosamt att ha respekt för fjällvädret.
ForesterGuy sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Det kan vara hälsosamt att ha respekt för fjällvädret.
Anarisfjällen...
Krustjänarna?Mats65 sa:Attans vilken otur du har med vädret. Som tur är kan det faktiskt vara riktigt bra på hösten också. Den här vyn mot Helagsfjället hade jag för nästan exakt ett år sedan. Hoppas att du kan få något liknande under resten av din tur.
Väldigt imponerande och inspirerande berättelser du ger oss. Jag blir bara lite sur på mig själv att jag gör liknande saker alldeles för sällan.
Eller fältjägarstuganForesterGuy sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Det kan vara hälsosamt att ha respekt för fjällvädret.
Anarisfjällen...
Cannondale jekyl 1000 sa:Krustjänarna?Mats65 sa:Attans vilken otur du har med vädret. Som tur är kan det faktiskt vara riktigt bra på hösten också. Den här vyn mot Helagsfjället hade jag för nästan exakt ett år sedan. Hoppas att du kan få något liknande under resten av din tur.
Väldigt imponerande och inspirerande berättelser du ger oss. Jag blir bara lite sur på mig själv att jag gör liknande saker alldeles för sällan.
Ja just det. Vist är det ett litet sel i Ljungan man ser? Den leden är fantastiskt vacker. Vandrade den första gången 2005. Verkar ha blivit mer populär på senare år, tyvärr också som fyrhjulingsväg.Mats65 sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Krustjänarna?Mats65 sa:Attans vilken otur du har med vädret. Som tur är kan det faktiskt vara riktigt bra på hösten också. Den här vyn mot Helagsfjället hade jag för nästan exakt ett år sedan. Hoppas att du kan få något liknande under resten av din tur.
Nix.
Ca 1 km väster om Ljungans vindskydd längs stigen mot Holkendurrie.
Man kan testa den lilla trappan upp också...kais01 sa:ser att ett tungt lågtryck kommer att parkera sig närmast stillmvid trondhjem närmaste dygnen, runt det vispar ständigt nya regnområden. fördelen är medvind om du ska norrut.
men varför inte lämna grejorna i funäsdalen någar dagar, ta bussen in till östersund och ladda batterierna?
titta på överhogdalstapeten, fantastisk vävtapet från 1200-talet. på vägen stanna till och klättra upp den trånga spiraltrappan i kastalen i brunflo, ett fascinerande välbyggt torn från ca 1180. hur många intakta byggnader från den tiden finns i sverige? spiraltrappan går uppför där du ser tre gluggar i fasaden. den leder upp till klockorna som är från 1770-talet när usa bildades. då hade det här tornet redan stått i cirka 600 år...
kais01 sa:det var alltså den lilla trappan jag menade. lite mörk först men det blir snart bättre.
Vet inte vad det är och har som vanligt dåligt täckning här i skogen så ska googla senare :)ForesterGuy sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Det kan vara hälsosamt att ha respekt för fjällvädret.
Anarisfjällen...
Kul!! Man blir jätteglad av bikerafting! Musik i video är också cool :) Så känns fatbikeraftning, kan inte vara bättre!sih sa:A new film snippet by Bjørn Olson made with several friends bike-packrafting The Adventure Trail in Alaska
http://www.bikepacking.com/plog/adventure-trail-alaska/
Yonna sa:Vet inte vad det är och har som vanligt dåligt täckning här i skogen så ska googla senare :)ForesterGuy sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Det kan vara hälsosamt att ha respekt för fjällvädret.
Anarisfjällen...
ForesterGuy sa:https://sv.wikipedia.org/wiki/Anarisolyckan
"Anarisolyckan var en olycka som inträffade i Anarisfjällen, ca 10 mil väster om Östersund, i februari 1978. Olyckan ägde rum mellan den 23 och 25 februari 1978. Åtta personer miste livet. Platsen för olyckan är utmärkt med ett silverkors men är inte utmärkt på några kartor."
Yonna sa:ForesterGuy sa:https://sv.wikipedia.org/wiki/Anarisolyckan
"Anarisolyckan var en olycka som inträffade i Anarisfjällen, ca 10 mil väster om Östersund, i februari 1978. Olyckan ägde rum mellan den 23 och 25 februari 1978. Åtta personer miste livet. Platsen för olyckan är utmärkt med ett silverkors men är inte utmärkt på några kartor."
Oj ...
ForesterGuy sa:Sen finns ju https://sv.wikipedia.org/wiki/Karolinernas_dödsmarsch
3000 man kvar på fjället, snart 300 år sedan...
Yonna sa:![]()
Tyvärr har jag ingen svampkunskap .. de ser läckert ut, som godis och glada bullar men ska ändå inte försöka ;)
Yonna sa:ForesterGuy sa:Sen finns ju https://sv.wikipedia.org/wiki/Karolinernas_dödsmarsch
Länken vill inte öppna men tror den är inte roligt ..
Jag ska fira att vi förtfarande finns i livet .. och bästa sättet när man är ensam i ett litet tält mitt i skogen är naturligtvis: söka den happy golden drink och lyssna till Seasick Steve's Whiskey Ballad!
Youtube länken vill förstås inte kopy/paste men jag hittade den happy golden drink så skål!
Yonna sa:ForesterGuy sa:Sen finns ju https://sv.wikipedia.org/wiki/Karolinernas_dödsmarsch
Länken vill inte öppna men tror den är inte roligt ..
Jag ska fira att vi förtfarande finns i livet .. och bästa sättet när man är ensam i ett litet tält mitt i skogen är naturligtvis: söka den happy golden drink och lyssna till Seasick Steve's Whiskey Ballad!
Youtube länken vill förstås inte kopy/paste men jag hittade den happy golden drink så skål!
Cannondale jekyl 1000 sa:Även fältjägarstugan har en tragisk historia på sitt samvete. Några fältjägare frös ihjäl i närheten av platsen där stugan står idag. Stugan uppfördes och fick sitt namn efter den händelsen.
Man kan också undra hur många som blev kvar efter pilgrimsleden som nu delvis ligger under sylsjön. Många måste ha varit slitna och säkert undernärda redan innan dom nådde fjällpassagen.
Kul! Jag dansar ut ur sovsäcken nu, och det fungerar också som soldans för regnet slutade! Tack för en roligt början av dagen :)ForesterGuy sa:.. youtube länk ..
Aha! magic mushrooms, det kan alltså vara intressant! Det får Eddie Masters "Fatbikes are amazing in the air, they should be called birdbikes, they fly so well" en helt annan perspektiv ; )Skogssnigeln sa:Yonna sa:Tyvärr har jag ingen svampkunskap .. de ser läckert ut, som godis och glada bullar men ska ändå inte försöka ;)
Ät inte! Vill fortsätta läsa om dina bravader. Flaskan ser godare ut... :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria
Härlig läsning?Yonna sa:Jag ska fira att vi förtfarande finns i livet .. och bästa sättet när man är ensam i ett litet tält mitt i skogen är naturligtvis: söka den happy golden drink och lyssna till Seasick Steve's Whiskey Ballad!