Det var några dagar ingen/dåligt täckning i skogen så jag kunde inte skriva nåt. Och det skulle ändå bara vara liten text för mitt svenska ordförråd räcker inte för att beskriva vad jag känner. Bikerafta är så stort; kombinationen cykla, paddla, tälta och allt mitt i naturen .. man blir full, full och rensats samma tid. Känns jättegod!
Det var också lite spännande att få bikeraftsällskap. Vi kände varandra inte, han följde bara den här tråden, vi chattade lite, skickade cyklingbilder och helt plötsligt ska vi bikerafta några dagar tillsammans.
Jag skickade först som varning en jävlaful selfie (jag låg skelögd och smutsigt under bilen) och han sa "woah vad en jättecool bild!"; han berättade att han var ingen erfaren paddlare och jag sa att han då får mycket muskelvärk; jag sa som en väluppfostrad tjej att jag söker ingen förhållande och nåt sexparty och han försäkrade mig som en väluppfostrad kille att det var inte sin avsikt heller .. så då var allt klart och kunde äventyret börja!
Och det kunde inte vara bättre! Några ord som bubblar upp i mig; jättekul, supervackert, härligt äventyrligt, mysigt, magisk, spännande, snäll, trevligt, lugn .. Och bummer, balt, bärs, whisky, lilla skogstroll, varmekoppen, kaffe, elda, jävla gäddor som vågrar nappa. Och "vänta, jag tar ett kort" "vad en jättemysigt tältplats!" "vi behöver en såg", "jag behöver kissa så vi måste hitte ett ställe att gå i land", "woaa vad härligt att vara en bikerafter!" "fan vad en häftigt resan!" "vill jättegärna bikerafta några månader till" "whisky är nästan slut" "maten är nästan slut" "jag är hungrig" "jag med" "gäddor skrattar om en tjej i en röd jacka och en lila mössa" "jävlasynd att resan är nästan slut!" "jag saknar dig already nu" "jag MÅSTE ha en egen packraft" "yup, en xxl storlek för allt mat och whiskey". Och vi skrattade, pratade om stora bikeraftdrömmer, vinterfatbiketurer, tälta i snön, hyra en stuga och ta med whisky, oxfilé .. och när vi sa farväl kramade vi och kände oss ledsna och små men också glada för livet är underbart skönt som glada bikerafters.
Några bilder :)
Och då är vi två :)
Dags att den touringbikande landkrabban förändrar i en bikerafter. Vågar han? Det är bara några meter från skogen till sjön men man vet aldrig vad kan hända. Skulle skeppet sjunka, ramla cykeln i vattnet, skulle höga vågor slocknar honom som Pinochio i valfiskens buk, eller skulle vattennimfer lockar honom med deras vackra låter i den djupa sjön?
Men efter några minuter i sjön var den nyfödda superglada bikerafter en pytteliten rödblå prick på horisonten ...
.. och efter några minuter till skrek jag förtvivlat "vafan, vänta på mig du bikeraftande torped!"
Otroligt att man kan cykla med sådana tunna däck ;)
"Om du samlar ved och eldar ska jag fånga vår kvällsmat; en jättegoda gädda."
Så det blev grillat korv, också härligt :)
Vattentroll ..
Ännu mer vattentroll, även ett stort rödblå..