Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Hade vi bott i ett land med vettigare bilister hade jag aldrig cyklat med hjälm.
Konkret sa:Hade vi bott i ett land med vettigare bilister hade jag aldrig cyklat med hjälm.
Haha! Du Bikzz, prova nästa gång med rökt lax, franska ost, choklad och whiskey!!Bikzz sa:Ja det är väldigt trixigt att fånga skogstroll och vattennymfer på bild. Man måste smyga lite för att lyckas, dom är ju väldigt sällsynta och skygga också. Provade en åtel med kalla makaroner, men det funkade inte.
Jaha, om man postar en bild av sig själv måste man först kolla om där finns en hjälm på bilden annars får man omedelbart hjälmbrigaden på halsen ;)Cannondale jekyl 1000 sa:Var är hjälmen?
Haha, det var precis vad jag också tänkte!ForesterGuy sa:Klart man tar på sej hjälmen när man kliver iland.
![]()
kais01 sa:har du erfarenhet av olika pumpar; gramjakt vs funktion?
Det behövs inte, bara när jag gick några 100meter över land med raften rakt upp på cykels pedal, klämde jag en strumpa/mössa mellan båt och pedal för den har skarpa pinnar.kais01 sa:något skydd mellan raft och cykel?
ForesterGuy sa:Hittade en bild på Yonna där hjälmen är med:
kais01 sa:sen undrar jag helt seriöst hur man håller håret i så gott skick under en tältsemester. finns det något hemligt trick?
Yonna sa:Haha! Du Bikzz, prova nästa gång med rökt lax, franska ost, choklad och whiskey!!Bikzz sa:Ja det är väldigt trixigt att fånga skogstroll och vattennymfer på bild. Man måste smyga lite för att lyckas, dom är ju väldigt sällsynta och skygga också. Provade en åtel med kalla makaroner, men det funkade inte.
Jaha, om man postar en bild av sig själv måste man först kolla om där finns en hjälm på bilden annars får man omedelbart hjälmbrigaden på halsen ;)Cannondale jekyl 1000 sa:Var är hjälmen?
Haha, det var precis vad jag också tänkte!ForesterGuy sa:Klart man tar på sej hjälmen när man kliver iland.
kais01 sa:har du erfarenhet av olika pumpar; gramjakt vs funktion?
Har några år en Lezyne Road Drive. http://www.lezyne.com/product-hpumps-hp-rddrive.php#.WdkFkTtx21s Finns i tre storlek S, M, L och jag har S, 82gram, 18cm, 11bar. Jättefin pump! Egentligen är den för racern (sökte en ultralight minipump som pumpar mer än 7bar) men eftersom den också funkar i minus jävlakallt, och alla andra minipumpar jag hade vägrade i extrem kalla vintrar, finns pumpen nu alltid i fatbikes ramväska. Att det tar mer tid att pumpa en fatbikedäck med en minipump spelar för mig ingen roll, viktigare är vikten, storleken, att den passar i racers lilla ramväska, att den har en ventilslang och tål minusgrader, fatbikesimturer och regn/frost på samma dag (på långa resor kan det vara problematisk).
Det behövs inte, bara när jag gick några 100meter över land med raften rakt upp på cykels pedal, klämde jag en strumpa/mössa mellan båt och pedal för den har skarpa pinnar.kais01 sa:något skydd mellan raft och cykel?
Utom pedalens pinnar har fatbiken inga skarpa delar
När cykeln satt på båten, var den ena pedalen ovanför vattnet ...
... och den andra satt trygg och kläm i hjulen.
Men första gång när det var lite viltvatten och stora vågor tog jag av en pedal så att cykels vikt kom precis i mitten av båten. Det kändes bättre för en nyfödd bikerafter :)
Cannondale jekyl 1000 sa:Tydligen ett känsligt ämne.
Tack och hej
Tack :)jonja sa:Fnissa eller möjligen fnittra.
Aha! Men en packraft behövs ingen pump, den behövs bara en säck, en pumpsäck :)kais01 sa:när det gällde pump tänkte jag pumpen att fylla raften med:)
Ja, det vill jag gärna också veta! För mitt hår är ett tjock virrvarr från nåt man kallar hår men ser ut som halm (har också samma färg så när jag ligger i halm är jag the invisible woman). Och håret fylls snabbt med löv, små kvistar, tallbarr och ofta sitter jag fast med det jävla håret i buskar och trädgrenar. Jag försöker borsta det men det är ett hemskt jobb, bättre är en mössa som håller håret lite fångat.kais01 sa:sen undrar jag helt seriöst hur man håller håret i så gott skick under en tältsemester. finns det något hemligt trick?
NickPick sa:Konkret sa:Hade vi bott i ett land med vettigare bilister hade jag aldrig cyklat med hjälm.
Alltså... Du måste vara en lvgcyklist...
JLarsson sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Tydligen ett känsligt ämne.
Tack och hej
Hejdå
Kul! Hoppas du vill dela din erfarenhet och posta några fina bilder här!fhloston sa:Jag och min sambo har funderat på att hyra/köpa en Ally eller liknande för att kunna bära upp till någon större fjällsjö och paddla runt lite. En packraft passar oss nog mycket bättre och kommer definitivt att testas i sommar.
Torrschampoo?? Nejnej, om jag kan tvätta håret gör jag det (sjö, bäck, camping, stuga, vandrarhem ..) Om inte då tvättar jag inte, så simple är det :)kais01 sa:och håret; det verkar som din metod är att utsätta det för damm då; typ en sorts torrschampoo??
Giebele betyder fnissa på frisiska :)ForesterGuy sa:Frisiska är ju besläktat med nederländska...
Jaha, Dick Bruna .. ?ForesterGuy sa:Hittade en bild på Yonna i regnet:
Tog sin tid men här kommer del ehhm .. fyra eller fem? Det är iaf sträckan Flatruet till Lisjön när Fredriksberg/Tyfors i Dalarna.Yonna sa:Har hundratals bilder men det går bara 25 per gång så jag skickar i etapper.
Sambal Oelek sa:Episkt! Väldigt fina bilder och kul att läsa! Tack!
Tycker mej se en hjälm bakom dansken.jonja sa:Den jättesnälla danskan band dock ris åt egen rygg med sin jätteryggsäck mellan Köpenhamn och Skellefte. Rena vansinnet. TS verkar betydligt mer driven på att packa sitt fordon. Den packningen ser riktigt proffsig ut, som om den vore det slutliga resultatet av en väldans massa trial & error.
Det var hennes första cykeltur. Inga pengar, ingen god tältutrustning, kläder, verktyg och framförallt ingen bra touringcykel (kolla bromsar, växlar). Efter några dagar var bakhjulet fyrkant, många ekrar brutna, pakethållare sönder (tyraps håller den nu på plats). Hon hade bara en liten bilkarta över Sverige (skala 1:miljon), ingen smartpone eller GPS, bara en gammal mobil men laddaren var sönder. Första vecka hade hon varje dag regn, och ingen regnkläder, cykelväskorna och ryggsäcken är inte heller vattentäta, kolla hennes skor, sovsäcken är för kallt ..jonja sa:Den jättesnälla danskan band dock ris åt egen rygg med sin jätteryggsäck mellan Köpenhamn och Skellefte. Rena vansinnet. TS verkar betydligt mer driven på att packa sitt fordon. Den packningen ser riktigt proffsig ut, som om den vore det slutliga resultatet av en väldans massa trial & error.
Platsar i get-tråden. Var finns den nuförtiden?fhloston sa:Jag gillar bilden på geten!
+1jonja sa:Många av oss här är tekniska nördar och finsmakare som älskar att lägga pengar på ofta dyr och fin utrustning. På så vis är vi antites mot såna som tex den jättesnälla danskan. I ett sånt sammanhang är det lätt hänt att det dyker upp principiell kritik, tex om hjälm eller nåt annat som någon brinner lite extra för.
Det ska inte tolkas som personlig kritik. Att ge sig ut på ett episkt äventyr är förstås alltid bättre än att sitta hemma och onanera eller titta på Let's Dance. Den biten är höjd över all kritik.
Risken för tekniknörden är att han inte kommer iväg eftersom den ram han spanat in var slut i hans storlek eller att bästa tältet han kunde hitta var 200 g för tungt för att passa in i hans uber-läckra vision.
åberg sa:Platsar i get-tråden. Var finns den nuförtiden?fhloston sa:Jag gillar bilden på geten!
fhloston sa:åberg sa:Platsar i get-tråden. Var finns den nuförtiden?fhloston sa:Jag gillar bilden på geten!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1870794/page=14
Och en bakgrund till getmanin för den nytillkomna läsaren:
https://happyride.se/forum/read.php/1/1402566/page=1
Haha! Och det är ju så härligt att hoppa i djupt vatten! Men man är aldrig för gammal att lära sig, så där finns hopp :)fhloston sa:Många av oss här är tekniska nördar och finsmakare som älskar att lägga pengar på ofta dyr och fin utrustning. På så vis är vi antites mot såna som tex den jättesnälla danskan. I ett sånt sammanhang är det lätt hänt att det dyker upp principiell kritik, tex om hjälm eller nåt annat som någon brinner lite extra för.
Det ska inte tolkas som personlig kritik. Att ge sig ut på ett episkt äventyr är förstås alltid bättre än att sitta hemma och onanera eller titta på Let's Dance. Den biten är höjd över all kritik.
Risken för tekniknörden är att han inte kommer iväg eftersom den ram han spanat in var slut i hans storlek eller att bästa tältet han kunde hitta var 200 g för tungt för att passa in i hans uber-läckra vision.
fhloston sa:åberg sa:Platsar i get-tråden. Var finns den nuförtiden?fhloston sa:Jag gillar bilden på geten!
Yonna sa:Ska aldrig mer posta roadkill bilder, bara av levande djur :)
Yonna sa:Haha! Och det är ju så härligt att hoppa i djupt vatten! Men man är aldrig för gammal att lära sig, så där finns hopp :)fhloston sa:Många av oss här är tekniska nördar och finsmakare som älskar att lägga pengar på ofta dyr och fin utrustning. På så vis är vi antites mot såna som tex den jättesnälla danskan. I ett sånt sammanhang är det lätt hänt att det dyker upp principiell kritik, tex om hjälm eller nåt annat som någon brinner lite extra för.
Jaha, då får jag snabbt skjuta några getbilder! Hoppas det finns getter på vägen till Stockholm. Är det också tillåten att geten har ingen kropp, för ibland hittar man ett gethuvud i skogen?
Oops, sorry!Kupa sa:Förresten:
Yonna sa:Ska aldrig mer posta roadkill bilder, bara av levande djur :)
Cannondale jekyl 1000 sa:Så går det när man inte bär hjälm.